Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. På min gamla 2016 gick a/c pumpen sönder efter 2 år, naturligtvis när det var som varmast
  3. Last week
  4. Då har jag med fått problem med AC på min 2016 . Lagom till jag skulle åka tvätta innan vintervilan började rutorna imma igen . Och kompressorn slår ej till. ( testade i varmhall ) Efter felsökning hos Ford konstaterar dom det är Evaporatorn som sitter inne i bilen . Ett stort jobb byta denna då hela panelen måste rivas . Bilen är Svensksåld och gått 2500 mil , borde verkligen inte en sån del hålla längre? Har säkert ägt 30-40 bilar med Ac men aldrig varit med om denna delen gått sönder. Är ni fler som råkat ut för detta ?
  5. Säljer ett Insug till Fox: 1986-93 passar 5.0 motorn med insprut, GT-40 nedre/övre "Explorer". Ett Explorer insug 1997 av den modellen med EGR. Ni som meckar "Fox" vet säkert vad det är, = få lite bättre topp-varv/hk med denna modell. "Bolt On" original US-made från förr. (inte kina kopia/tillverkat) Nedre är Ford GT-40 med tillhörande övre Explorer som i princip flödar samma som ett 1993 Cobra insug. 2000 kr för nedre och undre insug. (trottel-hus på bild ej inkluderad, sorry, gammal bild) Olle, Stockholm, 0709 83 95 22
  6. Hej. Har fått över något så ovanligt som en komplett ny röd eftermarknads tygkläsel till Fox Cab, årsmod 1987-89.(GT) Jag mailar gärna bilder, tyvärr problem med bifogning här på forumet (error 200) , men, har allt tyg inkl baksäte , framstol nackstöd, knästöd etc etc. Baksätestyget är Cab-modell, framstolar-tyget passar alla 87-89 Mustang fox-bilar. (GT) Så , om det är någon därute med en risig röd inredning på sin annars fina 87-89 Cab ? detta kan vara något för dig att klä om stolarna med och fräscha upp inredningen kanske. Köpt via Late Model Resto ca 10 år sedan. Säljes för symbolisk summa: 500kr, om det hämtas. dock lite dyrare om det skall packas och skickas. Häls, Olle Stockholm, Södermalm 0709 83 95 22
  7. Då andra framstolar ska hittas tänkte jag avvyttra det som satt i bilen när den köptes. Framstolar, baksäte och dörrpaneler i blått & vitt. Bra skick med någon liten skavank. Ligger undanstoppade men kan ordna mer bilder om så önskas. Svart komplett baksäte kan tas som delbetalning. Ge bud. Pm eller mail till lusth69@gmail.com (Finns i Surahammar) /Stefan
  8. Hej! Det går att betala med Swish, du gör det via länken i mailet som du fått med fakturan. Hör av dig till medlemsregister@mustangclubsweden.org om du tappat bort mailet. /Lars
  9. Tackar för det! Ja den är lite murken! Men det är kul när man ser resultat . fick ändra strategi lite så ja sätter dit förstärkningsbalk och fixar bakre torq boxarna innan jag sätter ihop mitten med främre balkarna så ja får det helt rakt . Förarsidan är tyvärr lite värre men då ja det ju bara bli bättre…
  10. Hej! Tack för tipsen. Jag har köpt en ny kontakt på VP Autopart och den läcker. Finns den att köpa någon annan stans? Hur hårt ska den dras fast. Hur vet jag om pinnen ligger på huvudcylindern? Tack än en gång. Vänliga hälsningar Jan
  11. Kommer det vätska ur kontakten så är ju den rökt och måste fixas först. Annars luftning av äldre Mustanger kan gå hur bra som helst till ett rent helvete. Huvudcylindern är ökänd för ställa till problem. I fabriken pressas vätskan ut från locket och så gör jag också vilket är 100% och misslyckas aldrig. Ska man göra det manuellt på vanligt sätt så ska man lufta huvudcylindern på bänk så här Det kan gå ändå men rent lotteri. En mycket viktig sak när man installerar servo är att du kontrollerar att pinnen från servoklockan inte nuddar kolven i huvudcylindern. Då kan inloppet till bakre kretsen blockeras en aning och det blir i prinvip omöjligt få det fungera när vätskan inte kommer in som den ska
  12. Hej! Jag har bytt broms till bromsservo, bromsrör och ventil. När jag luftat systemet så får jag väldigt lite tryck. Kan det bero på att det kommer bromsvätska ur bromskontakten. Trycker jag ner bromspedalen för långt ner eller ? Någon som vet hur man ska göra vid luftning av systemet? Med vänliga hälsningar Jan
  13. Hej Jag undrar kan man betala med swish och då vilket nr
  14. Hej Farmer jo jag fick byta generator den gamla hade gett upp.Jag beställde på eBay
  15. Earlier
  16. Amerikanska bilar har det som standard sedan åtminstone 1980-talet. Detta är lite som säkerhet då oftast endast en person åker i varje bil. Första tryck = lås upp förardörren Andra tryck = låser upp resten av dörrarna.
  17. Samma på min, måste klicka 2 ggr på låsupp för att få passagerardörren upplåst
  18. Det är ett väldigt vanligt fel att generatorn blir dålig. Fick själv byta på min 06:a i somras. Köpte min generator på http://www.abergsvtc.se/ Fick den snabbt och smidigt, var identisk med originalet
  19. Jag har ärvt sju backar fulla med leksakbilar. Allt inköpt i USA, Australien, Nya Zealand.... Den som har samlat på sig det här var en Fordfantast som gillade Nascar, Rusty Wallace, Ricky Rudd mm Samlarserie med nascarbil och verktygslåda med samma reklam. Jag har haft detta i min ägo sen 10-15 år och vet inte ens vad hälften är och omöjligt skriva lista. Är det någon som är intresserad av sånt här och vil titta och köpa enstaka bilar eller hela rubbet? Jag är strax syd om Borås.
  20. Tjena Jovall Hur gick det, jag har exakt samma fel på en exakt likadan bil.
  21. Hej! Jag har aldrig tryckt 2ggr så är säkert så det fungerar även på min. Tack för hjälpen
  22. Funkar det om du trycker igen på lås-upp knappen? På min 06:a så öppnas bara förardörren vid ett tryck, vid ett tryck till så låser även passagerardörren upp. Är nog tänkt som en säkerthetsgrej om man är själv och det är folk i rörelse runt bilen
  23. Hej! När jag låser upp centrallåset via fjärrnyckeln så kan jag inte öppna dörren utifrån på passagerarsidan. Tar jag låsa upp knappen på dörrens insida så fungerar det. Öpnnar jag dörren innifrån första gånger så fungerar dörren att öppna utifrån sedan. Låsa fungerar också. Något som behöver smörjas kanske? Ford Mustang GT 2010 Med vänlig hälsning, Pab
  24. Wow vilket jobb på en totalt sönderrostad bil. Imponerad vad du har gjort så långt.
  25. Tog tröskel balkarna direkt! Blir lättare att få i undre förstärknings plåten samt främre torqbox så går nog lite fram o tillbaka . Blästring och rostskyddsbehandling innan förstärkningsbalken kommer på plats
  26. Låter bra, fyrhjulsdrift med eldrift på framhjulen och V8 på bakhjulen. Blir till att beställa…
  27. Det tar lite tid men det är kul att jobba med plåt! känns bra att börja med framdelen så den blir helt klar innan jag går på bakåt ja la som sagt var i förstärkningsplåtar i stötdämpar tornen så förhoppningsvis så kommer de inte att spricka mera nästa projekt efter framvagns balkarna blir nog att byta inner trösklarna de längs gående. Måste byta de innan jag kan få dit de främre torq boxarna
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...