Mustang 2005-2014
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014
2 941 topics in this forum
-
Har som sagt en Tungsten Grey Mustang GT 2006 på ingång, och sitter och försöker bestämma vad jag skall ha för stripes! Tror jag vill ha svarta, men kan inte bestämma mig om jag skall ha 2 st breda, som denna: (Tänk dock på att min kommer va original, dvs inte en massa huvscoop, kjolar etc) http://www.fast-autos.net/vehicles/Ford ... lby_GT500/ eller om jag skall ha två smalare med två tunna linjer ytterst, som denna: (och tänk även här på att min kommer va original, dvs inte en massa huvscoop, kjolar etc) http://www.mustangforums.com/upfiles/24 ... ECFC2B.jpg Tror jag skall ha svarta, men funderar på att ha nån silver, vad tycker ni? /Jocce
-
- 10 svar
- 1,7k visningar
-
-
Kan rekommendera köp av veckans Bilsport.... MustangSpecial.
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Kör V8 (Tysk, BMW 540) idag, och är extremt nära att införskaffa en Mustang GT istället. Vad tankar ni för soppa, och märker ni nån skillnad om ni tankar 98 oktan istället för 95? Eller kanske ni går "all the way" och kör Shells 99 oktaniga V-Power? Själv kör jag alltid BMW:n med 98 oktan, pga att jag märker det, dels lite i att den blir lite "piggare" (kanske bara inbillning) men att den drar lite mindre bensin också (ungefär så att det tar ut mellan priset) Har inte provat V-Power i den, men känns inte som det är värt pengarna... /Jocce
-
- 10 svar
- 2,5k visningar
-
-
Då är en Mustang 2006 Tungsten Grå beställd! Leverans i nästa vecka, dock kommer jag få hålla mig ett litet tag med att köra den av lite anledningar jag inte vill gå in på här! /Jocce
-
- 11 svar
- 1,9k visningar
-
-
Fixade till mina backspeglar med kåpor beställda från USA. Jag gillar kombinationen av rött och svart.
-
- 11 svar
- 2k visningar
-
-
Nån mer än jag som tycker att bromsarna inte är så där jätteskojiga....? När man buskört (fast det gör man ju inte... ) så tycker jag att dom mattas alldeles för fort. Sitter det amerikanska skitbelägg på från början? I såna fall ska dom snart bort.....
-
- 18 svar
- 2,8k visningar
-
-
Nån som har monterat en egen knapp för öppning av bakluckan? Hittade detta tips, och verkar juh inte allt för knepigt! http://www.cherod.com/mustang/HowTo/TrunkRelease.mht /Jocce
-
- 0 svar
- 921 visningar
-
-
Såg att Ford ska bygga en serie nya Shelby GT350H. Alltså hyrbilar för Hertz precis som på 60-talet och med samma lackering. Det blir 500 bilar som tillverkas. Riktigt schysst! Artikel: http://www.gizmag.co.uk/go/5501/1/ Bilder: http://www.gizmag.co.uk/go/5501/gallery/
-
- 0 svar
- 840 visningar
-
-
Ja, ännu en fråga ifrån mig ang. Mustang 05 och 06. Går det att fälla baksätet så att man kan lasta igenom långa föremål? /Jocce
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Ett tips för er som redan nu vill ta höjd för kommande besiktningar och behöver extra baklampor för ombyggnad så finns det några uppsättningar till salu, kontakta Mats på Importgaraget tel: 0503 - 141 00 Pris: 1.000 kr/st OBS - inga andra Mustangdelar finns.
-
- 0 svar
- 1k visningar
-
-
Att den är på 300 hk och 4.6 liter har jag uppfattat. Finns det nån biltidning som har bromsat den i nått test och sett om det stämmer? Vad har den för Vridmoment? 0-100 km/h? Toppfart? 402 meter tid/slutfart? Söker originalsiffror! /Jocce
-
- 8 svar
- 3,3k visningar
-
-
Först var jag och familjen på min 95-åriga mormors begravning, sen insåg jag framåt kvällen att va fasen, man borde fira sin namnsdag, och göra nåt roligt en sån dag..... Och jag kom bara på EN sak som kunde uppväga ..... : HÄMTA UT MUSTANGEN FRÅN VINTERFÖRVARING !!!! Nu ska jag ligga i sängen och LE hela natten !! Måste ju va okej att ta ut den idag, såg faktiskt en gat-sop-bil igår.....
-
- 2 svar
- 955 visningar
-
-
Första Shelbyn till salu ? Kolla http://www.blocket.se/vi/7801378.htm?ca=11_s
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
Enligt instruktionsboken ska det vara H10 lampor. H13 till huvudstrålkastarna..... Nån som har nåt tips på var man kan få tag i såna lampor utan att imporeta själv från USA. Jag vill ha blå lampor i mina dimljus fram.....
-
- 7 svar
- 1,6k visningar
-
-
bytte in min 05a med 7000 US miles, igar,,, mot en rod 06 GT cab: klicka har for mer bilder:http://www.meguiarsonline.com/gallery/showphoto.php?photo=16197
-
- 0 svar
- 862 visningar
-
-
Ja, ännu en fråga om GT:n från mig, men så blir det när man kikar på bil och närmar sig köpet! Ni som har 05:or och 06:or Mustang GT's, vad har ni för larm? Eftermonterat i Sverige eller nått original larm? /Jocce
-
- 3 svar
- 1,4k visningar
-
-
När man vaknar på söndagen och sätter sig vid frukostbordet och ser takdroppet utanför köksfönstret, då inser man att snart är det dags att fundera på när man ska ta ut Mussen !!! Våren är på gång. Solen värmer massor !! Kunde bara den där jäkla snön börja tina bort skulle det kännas ännu mer som om våren är här på riktigt. Kommer bara vägverket ut och sopar bort allt gammalt vidrigt salt, så sen jävlar !! Sen ska Mussen och jag ut !!! Har bränt ett par schyssta MP3-skivor som ligger och väntar till premiären !! Oj vad man LÄNGTAR till sommarens alla träffar !! Sen kan man ju hoppas det kommer ett nytt ihållande bensinkrig lagom tills bilen ska ut igen.....
-
- 19 svar
- 3,4k visningar
-
-
Ja, jag har frågat det förr, dock i en annan tråd med flera frågor, så frågar rakt ut i en egen tråd (för att förhoppningsvis få lite med svar!) Är det nån här som kör eller har kört sin Mustang GT på vintern? Hur beter den sig vid snö etc? Andleningen att jag frågar är att jag kommer ha möjlighet att eventuellt välja en Mustang GT som förmånsbil, dock så måster jag då använda den året om, så den måste funka till och från jobbet, även vid snö etc! Vill helst inte höra några "moral predikningar" om att bilen bör stå på vintern, då jag vill kunna använda bilen, inte gömma den, året runt! /Jocce
-
- 1 svar
- 1,5k visningar
-
-
Japps, ännu en fråga, men är underbart att det finns snälla och hjälpsamma människor som vill Svara på alla mina frågor här på detta trevliga forum! Har kikat lite på Fords Hemsida (vilken jag inte alls gillar upplägget på!) och har svårt att se de direkta skillnaderna mellan GT Deluxe och Premium, nån som har 100 koll på vad som skiljer? Om jag nu väljer en Mustang, vilka options "måste" jag ha? Verkar inte finnas allt för mycket att sätta på, då mycket verkar ingå! /Jocce
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
Söker lite bilder på Mustang GT's med lite olika fälgar, för o se hur den gör sig med olika storlekar och olika design på fälgarna! /Jocce
-
- 3 svar
- 1,9k visningar
-
-
Söker lite bilder på Mustang GT.s mid olika stripningar (framförallt med 2 "racing ränder" men även andra stripningar? /Jocce
-
Vilka, förutom Exclusive Cars tar in Ford Mustang GT, bör vara helt nya (men LÄTT begagnade kan funka)? Stort plus om de erbjuder Service, Garantier osv också! /Jocce
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Har lite frågor om Mustan GT:n.... Till att börja med, funkar den att rulla med på vintern, eller är den helt hopplös när det är halt? (Inga moralpredikningar om att den inte skll köras på vinter) Vad har ni för förbrukning, och vad kör ni för körning? Nån som använder den till att åka till och från jobbet? Hur funkar det? Nån som kört nån längre körning i den? Hur funkar den rent komfortmässigt? Övriga problem med dem? Hur funkar baksätet? Funkar det att sitta 2 pers fram + 2 pers bak i kanske 30 min? Går det att ens klämma in en tredje person bak (för en kort stund)? /Jocce
-
- 7 svar
- 4,5k visningar
-
-
Vet att Mustang GT:n går riktigt bra rakt fram, har dock bara provkört den i ca 30 min, så hann inte riktigt få nån känsla på hur den går på lite mer kurviga vägar. Så, hur presterar bilen när det svänger? Skulle den funka på bana eller är den helt hopplös? /Jocce
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-