Jump to content

Hel renovering mach 1


fredrik.mickelsson

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Nu har det vart stille stånd ett tag igen! Men nu är det hel helg i garaget med slipning så maskinen glöder!! Fått skuffen färdig för spackling idag och även en framskärm färdig för spackling. Passagerar dörrn blir färdig i morgon lika så huven och taket å även ena bakskärmen, fan nu går det undan. Lä fan ta å köpa grejer till växellådan så jag får renovera den också för nu står det nog inte på först jag får köra bilen på lack :-) fasen va gött det börjar kännas nu, tre långa år med massa jäkla rostlagning så äntligen så känns det som bilen kommer ut på crusing svängar till sommaren!!!

post-6642-144839270458_thumb.jpg

post-6642-144839270556_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har ju haft ett tag på mig å fundra på färg men äntligen börjar det bli dags å bestämma sig. Tror jag har googlat bilder på hela färg skalan för att komma på vad som skulle bli fint, å det gjorde det ju inte enklare av att mussen passar i nästan alla färger!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Alltid trevligt med lite udda färg, men försök att hitta en liknade originalfärg för just din

årsmodell, kolla gärna speciallistan för tillvalsfärger s.k. optionlistan.

OBS detta är bara en tanke från mig, jag tycker du gör ett bra renoveringsjobb, jag har

själv räddat en 72 Mach1a så jag vet vad det vill säga;)

Link to comment
Share on other sites

Grönt är snyggt! ;)

(Särskilt Highland Green, hehe)

/Björn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja det är ungefär någon sådan kulör jag är ute efter!!! Åsså svarta "hockey stick" stripsen på sidorna å svart huv!!! De tror jag kommer bli jäkligt bra!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Lade på citroncyra på motorhuven igår kväll för att bli av med de djupa rostporerna som var, och täckte över hela huven med plastfolie för att det inte skulle torka. När jag var ut i garaget efter jobbet såg det ut så här! Vet inte om det är upplöst rost allting men det återstår å se ikväll efter att jag har tvättat av huven.

post-6642-144839332504_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Efter rengöring av huven vart å se ut så här. Citronsyra med potatismjöl som förtjockare funkar fan inge bra!! Var en tunn vax aktig yta över hela huven som var tok svår å tvätta bort, hörde ett annat tips om att blanda med tapetklister så jag provar det istället å hoppas på bra resultat

post-6642-14483933263_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vid första inspektion av motorhuven idag så har den bytt färg från brun till mörkgrön,, få se ikväll då hur svårt det blir å tvätta av denna gång då, är det mån som är kunnig på det här med citronsyra? Funkar det inte å täcka över med folie? Kanske bara är ett bad som gäller.post-6642-144839333311_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...