Jump to content

Vad tror ni en 2015 5.0 V8 kostar om 5 år??


Tobbe1977

Recommended Posts

Var ju jag som startade denna tråd och hade inga funderingar på att uppgradera så snabbt som jag gjorde. Var därför jag startade tråden. Men nu har jag ägt min GT -16 i 4 år och ångrar inte köpet en sekund. Manuell låda, recaro stålar och närmare 500 pållar under huven och ett gudomligt V8 ljud. Finns inget trevligare att starta upp " glida " runt i. När det gäller priset så håller sig dessa riktigt bra. En 15-16 ligger runt 350k, iofs beroende på vilken utr och mods du gjort. Men man får ju otroligt mkt bil för dessa pengar... 

Link to comment
Share on other sites

Det känns som 2021 är sista chansen för Mustang med V8 bensinmotor.
Den fosilfria framtiden kommer göra att alla Mustanger före 2021 håller sig bra!
Köp nu säger jag! 🙂

Från nästa år blir det ytterliggare en ytterliggare kraftig skattehöjning om förslaget går igenom.  Det kommer dämpa nya bilar och höja värdet på begagnat

Utöver utfasningen av fossilt så är det dessutom bara en tidsfråga innan Ford dumpar V8 rakt av
Redan nu har dom stängt V8 motor fabriker och alla vi ser hur fort utvecklingen och övergången till Eldrivet nu går.
Även till mindre överladdade maskiner ökar kraftigt

Tråden startade 2016 och lika många år fram nu till 2024 så är min gissning att Mustang helt går på El och mindre bensinmotorer

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Framtiden kan bli spännande med V8 hybridsystem om det görs med finess så det passar bilentusiaster. En kul bil som är riktigt bränslesnål är inte fel.

M6 Mustangerna kanske blir lika klassiska som de i den första generationen ? Last of the pure V8´s ?

Våra fantasilösa politiker kunde göra mer och inte bara höja skatter och göra livet surt för oss Mustangfantaster. När kommer fossilfri bensin i mackerna runt om i landet? Tankar man fossilfritt så borde man få sänkt skatt. För de flesta av oss som kör ganska få mil på sommaren så skulle det kunna vara en bra deal. Fossilfritt bränsle för våra befintliga bilar är ett mycket effektivare sätt att snabbt få ner CO2 utsläppen än att bara subventionera el och hybridbilar. Fossilfritt bränsle tryggar framtiden för våra Mustanger. Ford stöder inte etanoldrift, men de som konverterat till etanol har fått ökad effekt, så ibland finns det fördelar med fossilfritt.

Link to comment
Share on other sites

Jag har 2019 GT som jag köpte helt ny och ångrar inte köpet men jag gillar inte den höga skatten som jag betalar när bilen är i trafik. Skatten är nackdel när man köper mustanger som påverkas av bonus malus. V8 kommer inte finnas kvar inom snar framtid med tanke på berglunds inlägg så passa på att köp medans det finns Mustang med V8 oavsett årsmodell. 

Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, Prime Mover said:

Framtiden kan bli spännande med V8 hybridsystem om det görs med finess så det passar bilentusiaster. En kul bil som är riktigt bränslesnål är inte fel.

M6 Mustangerna kanske blir lika klassiska som de i den första generationen ? Last of the pure V8´s ?

Våra fantasilösa politiker kunde göra mer och inte bara höja skatter och göra livet surt för oss Mustangfantaster. När kommer fossilfri bensin i mackerna runt om i landet? Tankar man fossilfritt så borde man få sänkt skatt. För de flesta av oss som kör ganska få mil på sommaren så skulle det kunna vara en bra deal. Fossilfritt bränsle för våra befintliga bilar är ett mycket effektivare sätt att snabbt få ner CO2 utsläppen än att bara subventionera el och hybridbilar. Fossilfritt bränsle tryggar framtiden för våra Mustanger. Ford stöder inte etanoldrift, men de som konverterat till etanol har fått ökad effekt, så ibland finns det fördelar med fossilfritt.

Ford verkar en av de sämsta biltillverkare på just hybrider....Inte för de går dåligt eller drar mycket utan för att de har styrsystem som är 10år efter och upplevs ålderdomliga.
Läste test om nya Explorer Hybrid som var så dålig att man trodde det var något fel.....Men 0.3 L/mil drog den vilket är väldigt bra men för 800.000 och en bil som hackar och beteer sig konstigt förstår jag man blir sågad.

Hybrid är för mig bara en "dagsslända" som är dyrt/komplicerat och det är svårt motivera att den dyra prislappen skulle täckas av låg drift.

Fossilfritt bränsle låter väldigt bra men jag gissar det faller på sin orimlighet likt E85.....Man kan inte odla saker och göra bränsle av allt....Sverige kan men inte hela värden.
På kort sikt ja men varför lägga krut i utveckling på döende produkt

100% eldrift verkar Ford satsa på vilket jag hoppas på!  
Jag tycker inte det handlar om CO2 utsläpp utan helt enkelt ett teknikhopp till batteridrift som är den enda vettiga lösningen.
Nu är batteri CO2 påverkan löst genom nya typer av miljövänliga batterier och dessutom brutalt effektivare...
Tesla hade för 3 veckor sedan en presskonferens där dom redogjorde för deras senaste teknik (som alla andra kommer anamma)
Rätt imponerande satsningar så den som orkar kolla in denna förkortade sammanfattning..Långt klipp men rekommenderas!!  https://youtu.be/4q3mF9ZLGNM 

Ford investerade $500 millar den nya batteridrivna pickupen "Rivian" som är mycket intressant. https://youtu.be/0Tu7oLGVCoI
Alla signaler i hela värden är batteridrift så satsa på gamla kolvmotorer känns bakåtsträvande

Fantastiskt kul med eldrift och jag är totalt såld på det!!!
Men jag är också helt såld på törstiga V8 så jag hoppas de får leva sida vid sida en stund till!

Så till ämnet.... Mustang med V8 kommer hålla högt pris!!!!!....Förutsatt bensinpriser/skatter inte helt dödar den!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Jag kör själv en Kia hybrid som tj bil sedan i Mars och jag gillar eldriften skarpt, kör mycket korta sträckor och kommer upp till 60km på el vilket innebär att jag kan åka 95% av antal resor helt på el. Motorvägsfart är ingen större skillnad men körning i tätbebyggda områden och stadskörning är helt oslagbart och att krypkör i kö höjer räckvidden km/kw istället för sänker som med en förbränningsmotor. Verkningsgraden är oslagbar och att köra en laddning (12Kw )kostar ca 12kr i el.  Och att glida fram en sommardag med alla rutor nere och stora takluckan öppen helt ljudlöst är mysig känsla. Man vill inte att den där trista fyran ska starta med sitt trista brummande. Men en härlig förbränningsmotor med bra gång och mysigt ljud Mc eller bil får alltid hjärtat att klappa.. Men för transport, a-b, får jag inte höra och känna min V8 kör jag hellre elbil. 🙂 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

15-17 har inte partikelfilter och sen är den manuella lådan betydligt roligare än den som kom 2018 med od på 5 och 6 an . Sen är det många som gillar utseendet bättre innan facelift . Och om man tittar framåt i tiden kommer det kanske bli omöjligt tillverka motorstarka V8 motorer med dom kommande avgaskraven utan elinblandning .   Så tror dessa kommer hålla sig bra i värde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...