Jump to content

Byta 2010 bak mot 2005


galanz

Recommended Posts

Infästningarna(ljuspottan) i bakskärmen och bakstammen ser olika ut på modellerna vad jag kan se. Projektet ser inte ut att vara bolt on.... Bor du i västra Skåne får du gärna komma förbi då jag har ett par lösa baklampor liggandes så du kan jömföra.

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Det är två olika karosser, kolla linjen vid stötfångaren mot kaross. Så ser man att det inte är samma. Är lite annorlunda form på den nyare karossen. 

Ford Mustang S197 Nitto NT555 G2 Side View

2013

https://www1.garaget.org/gallery/images/63/62474/62474-a15a44506067319d7d242b64a420bc77.jpgMin 2006:a

 

Det du däremot kan göra är att byta till de nyare baklysena och stötfångaren bak. De kom 2013, de ser mycket bättre ut. Annorlunda form på dem, lite mer släta i underkant mot 2010-2012. Så tror att stötfångaren måste bytas då med. Men inte hundra på det.

Three Mustang rear views show the S197’s changes

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, galanz said:

Är lite missnöjd med facelift 2010 baklysen.

Skulle man kunna montera 2005 Lysén om man även byter kofångar?

Dvs min fråga är om baksärmar är oförändrade?

Har exakt samma åsikt, har själv en 07a å gillar den karossen starkt men faceliften har några linjer  jag gillar kanske lite mer (motvilligt 😉 )   men det är olika efter humöret olika dagar 🙂   

Den nya fronten 2010-12 är snygg och  skuldrorna (Upphöjningen) på bakskärmarna är snygga, (drar tyvärr med sig nya dörrar och kanske mer) men slutet på aktern är totalflopp, där skulle dom behållt  bredden eller hellre plattat  tryckt in den vågrät linjer i höjdled till mer konkav som på ursprunget till retrom,  68an. 

Ibland får jag konstiga ideer att jag ska bygga om min som en hubrid av 05/10 karossen , enklast blir då att ta en 10a och byta baken på vilket krånglar till det då jag har en 07a 🙂

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det fans ett raxiom lyse för 05-09 som hade Gen 6 looken i rött eller vitt glas men det har gått ur produktion tyvärr, suktade på det länge och när jag skulle slåt till förra året fanns det inte kvar 😞

 

raxiom_vector0509.JPG

Link to comment
Share on other sites

38 minuter sedan, galanz said:

Ja nu menade jag ju tvärtom....

Vill få min 2011 att se ut som en 2005.....Ja jag vet att jag köpt "fel" bil 😉

Jo det fattar jag men även 05-09 behöver piffas till lite 😉

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mustangmike, det Raxiomlyset ser ut att vara samma som Spyder Auto tillverkar. Spyder är moderbolaget till Raxiom. Har sett filmer där man drar av dekalen för Spyder och man kan se texten Raxiom under. DDesign säljer sådana i Sverige. https://www.ddesign.nu/product/ford-mustang-2005-2009-rod-light-bar-led-baklampor-roktonade-spyder-auto?referer=google-shopping&gclid=CjwKCAjwnef6BRAgEiwAgv8mQWbGMr3gQExU3jKcJgiNBHo6mDRU9TLIUc2_4qOqBRZvo6O7ipaxdBoCEhsQAvD_BwE

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2020-06-30 at 16:06, galanz said:

Ja nu menade jag ju tvärtom....

Vill få min 2011 att se ut som en 2005.....Ja jag vet att jag köpt "fel" bil 😉

Nej inte köpte du fel bil, kan aldrig bli fel när man köper en Musse 😉

Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, Peter Ekelund said:

Mustangmike, det Raxiomlyset ser ut att vara samma som Spyder Auto tillverkar. Spyder är moderbolaget till Raxiom. Har sett filmer där man drar av dekalen för Spyder och man kan se texten Raxiom under. DDesign säljer sådana i Sverige. https://www.ddesign.nu/product/ford-mustang-2005-2009-rod-light-bar-led-baklampor-roktonade-spyder-auto?referer=google-shopping&gclid=CjwKCAjwnef6BRAgEiwAgv8mQWbGMr3gQExU3jKcJgiNBHo6mDRU9TLIUc2_4qOqBRZvo6O7ipaxdBoCEhsQAvD_BwE

Kanoon tack, har sett rökta och vita på ebay men ser nu att det verkar finnas röda.  Tyvärr är det lite andra prio just nu på bilen med prep av låda och bygga klart bakaxel m.m.som drar kulor men det är frestande 🙂

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuter sedan, galanz said:

Jag har löst problemet!

Bilen såld

Nu ska en 05-09 letas upp, gärna CS

@corvette, du har så rätt

Kan man vara Musse beroende?? Är nog det i sådana fall. Familjen betraktar mitt Musse missbruk 

 

Köp inte äldre än 2008 för då får du tankproblemen annars

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...