Jump to content

Helena, Uppsala. HT 1967.


Recommended Posts

Hej! 

Äntligen har drömmen blivit sann och jag och min man är Mustangägare! Det blev en HT -67 med V8 289 motor, automat. Vi är noviser på gamla bilar så jag lär synas i detta forum titt som tätt för att fråga er erfarna som problem som antagligen (förhoppningsvis inte) kommer att dyka upp. 

 

received_1313501715505075.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Välkommen och grattis till fräck bil,  HT  67-68  blir bara snyggare å snyggare.  Fälgarna  är topp👌 men personligen hade  jag lagt på nya däck med lite mer gummi (högre profil ).

🙂

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 minuter sedan, Mustangmike said:

Välkommen och grattis till fräck bil,  HT  67-68  blir bara snyggare å snyggare.  Fälgarna  är topp👌 men personligen hade  jag lagt på nya däck med lite mer gummi (högre profil ).

🙂

 

 

Tack! Kan hålla med om däcken! Får bli nångång i framtiden.. 🙂

Lacken är inte heller den bästa, syns dock inte på den här bilden. Förra ägaren har garagelackat den, och ja... det blev väl inte som han hade tänkt. Men den duger för oss tycker jag 🙃

Link to comment
Share on other sites

56 minuter sedan, Helena_80 said:

Tack! Kan hålla med om däcken! Får bli nångång i framtiden.. 🙂

Lacken är inte heller den bästa, syns dock inte på den här bilden. Förra ägaren har garagelackat den, och ja... det blev väl inte som han hade tänkt. Men den duger för oss tycker jag 🙃

Tips, montera linelock eller bromsfördelare så slipper du paja bakbromsarna när du ska börna, då kan  du skynda på däckbytet och ha skoj på vägen så att säga 🙂 

 

Link to comment
Share on other sites

Helrätt stuk, lite sänkning så blir det perfekt!

Förakta inte en garagelack 😉  Det kan vara väldigt befriande att kunna parkera utan att vara livrädd för att få en repa!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, JanneJ said:

Helrätt stuk, lite sänkning så blir det perfekt!

Förakta inte en garagelack 😉  Det kan vara väldigt befriande att kunna parkera utan att vara livrädd för att få en repa!

Jo det har du rätt i. Har redan fått en repa på framkanten på huven, uppstod när jag parkerade på jobbet... nån klåfingrig typ har vart på den tror jag då det var handavtryck i allt pollen som hamnat på bilen 😠

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, Mustangmike said:

Tips, montera linelock eller bromsfördelare så slipper du paja bakbromsarna när du ska börna, då kan  du skynda på däckbytet och ha skoj på vägen så att säga 🙂 

 

Hehe tror inte jag vågar mig på att börna nåt mer 😄

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...