Anders Fransson August 24, 2020 Report Share August 24, 2020 Körde min 66:a med 289 för några dagar sedan, gick som en klocka. Men nu startar den inte, gnista saknas. Idé om vad som kan hänt när bilen stått stilla? För att kolla tändspolen mäter man resistensen? och vad ska värdet ligga på? Kör brytarlöst Pentronics, går denna att mäta? Tacksam för all hjälp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund August 24, 2020 Report Share August 24, 2020 Ja mät resistansen med Ohm mätare Kolla denna video exempelvis Tyvärr har ju även Pertronix en historia av att väldigt lätt gå sönder! Särskillt om det är en äldre Ignitor I eller II Ignitor III har jag förstått ska vara bättre men det är ju fortfarande ett kretskort med känslig elektronik Har du en komplett Pertronix fördelare kolla rotorn och locket invändigt....De har jag sett går sönder väldigt snabbt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Fransson August 28, 2020 Author Report Share August 28, 2020 Tack Per Berglund, mätte tändspolen och den var trasig. När jag demonterat den visade det sig att den spruckit. Hur nu det kan hända? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund August 29, 2020 Report Share August 29, 2020 On 2020-08-28 at 15:39, Anders Fransson said: Tack Per Berglund, mätte tändspolen och den var trasig. När jag demonterat den visade det sig att den spruckit. Hur nu det kan hända? Wow! Ingen aning men troligen dålig kvalitet, Kina Ser ju även ut suttit monterad rätt hårt mot något och kanske då blivit intern kortslutning och oljan kokat så den spräcktes Köp en MSD Blaster 2 så är du trygg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Logga in för att kommentera
You will be able to leave a comment after signing in
Logga In Nu