Jump to content

Vad ska man kolla vid köp 15-18


Ancan

Recommended Posts

37 minuter sedan, Ancan said:

Övning ger färdighet. Får hoppas det gäller för mig här också. 🙂

Varför sålde du? Köpte du något annat?

Jadå, ge det lite tid.
 

Jag hade ecoboost Mustang-16 tidigare och saknade V8 efter några års brukande av fourbanger (fyra cylindrar) Nu är jag på min fjärde Mustang som har V8, cab och 10 stegs automatlåda. 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Robban1 said:

Jadå, ge det lite tid.
 

Jag hade ecoboost Mustang-16 tidigare och saknade V8 efter några års brukande av fourbanger (fyra cylindrar) Nu är jag på min fjärde Mustang som har V8, cab och 10 stegs automatlåda. 

När man bygger hus säger dom att det tredje blir perfekt. Har du den perfekta Mustangen nu?

 

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, Prime Mover said:

Manuell är bra i vinterväglag när bakhjulen tappar greppet, bara frikoppla så hämtar däcken tillbaka greppet om man inte strulat till det för mycket.

Regnläget har jag aldrig använt och enligt motorjournalister så tillför det inte något. Är det lite regnvått och man gasar på ordentligt så kan man få lite kast på bakvagnen när däcken släpper.

 

Ska försöka hålla mig till bara lite strul. 😀

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, Ancan said:

När man bygger hus säger dom att det tredje blir perfekt. Har du den perfekta Mustangen nu?

 

Alla mina mustanger har varit perfekta på sitt eget sätt. Den nuvarande ser jag som kronan på verket. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuter sedan, Robban1 said:

Var är bilden på ditt fynd? 😊

Haha 😂 jag törs nästan inte tala om det. Men jag är så sanslöst dålig på datorgrejor. Jag tog en halvbra bild med mobilen igår. Och sen har jag någon slags länk så den kommer över i datorn automatiskt. Men det händer inte på en gång. Jag har flera gånger förut försökt snabba på processen men det slutar alltid med att jag ger upp. Och väntar.

Jag tror jag har prövat att skicka mail till mig själv också, men att den kommer i något annat format då. Fattar inte. Strålande att jag köpt en bil full med datorprylar och kan så lite. Kanske ska byta den mot en Amazon? 😆

Men jag lyckades få igång line locken igår iaf. Ska byta till däck så jag tänkte leka upp dom, första gången gick skitbra, men andra gången släppte det inte. Började lukta bränd koppling så det var bara att lägga ner. Vet inte vad som hände. Var väl inte tillräckligt snabb att lyfta bort kopplingen?

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Ancan said:

Haha 😂 jag törs nästan inte tala om det. Men jag är så sanslöst dålig på datorgrejor. Jag tog en halvbra bild med mobilen igår. Och sen har jag någon slags länk så den kommer över i datorn automatiskt. Men det händer inte på en gång. Jag har flera gånger förut försökt snabba på processen men det slutar alltid med att jag ger upp. Och väntar.

Jag tror jag har prövat att skicka mail till mig själv också, men att den kommer i något annat format då. Fattar inte. Strålande att jag köpt en bil full med datorprylar och kan så lite. Kanske ska byta den mot en Amazon? 😆

Men jag lyckades få igång line locken igår iaf. Ska byta till däck så jag tänkte leka upp dom, första gången gick skitbra, men andra gången släppte det inte. Började lukta bränd koppling så det var bara att lägga ner. Vet inte vad som hände. Var väl inte tillräckligt snabb att lyfta bort kopplingen?

Du kan lägga upp bilden från mobilen direkt till forumet. Behövs ingen dator för det. 😉

 

Du släppte nog inte upp kopplingen snabbt. Jag har inte testat line lock själv. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Robban1 said:

Du kan lägga upp bilden från mobilen direkt till forumet. Behövs ingen dator för det. 😉

 

Du släppte nog inte upp kopplingen snabbt. Jag har inte testat line lock själv. 

IMG_20201021_190751.thumb.jpg.8bf356488f50caecb1aaebf344432632.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

51 minuter sedan, Ancan said:

Jag lyckades inte från mobilen. 😕 Men däremot lyckades jag få upp den till Google foto.

Där har vi pärlan. 👍

På tal om amazon, menar du inte Volvo sonett som är italienskt och har 6 st förgasare? 😄

Link to comment
Share on other sites

7 timmar sedan, Tobbe1977 said:

Behövs inte, vi hade +15 grader idag och jag ställer inte av min förrän det börjar saltas. Sedan får man klara sig utan den i 5 månader. 

Man får flytta söder ut hör jag 😁

Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, Tobbe1977 said:

Behövs inte, vi hade +15 grader idag och jag ställer inte av min förrän det börjar saltas. Sedan får man klara sig utan den i 5 månader. 

Det är ju ett alternativ, en låååång säsong beroende på när vintern dyker upp. Oftast blir det ju inte besvärligt förrän på andra sidan nyår.🌨️

Link to comment
Share on other sites

15 timmar sedan, Kenneth L said:

Mustang i USA pa fina Amerikanska All Season Tyres! Funkar ganska OK - men jag kor pa Regn/sno laget pa vintern!

E9A99A4F-C1FB-49E2-A058-B994D5D2179A.jpeg

Burr, ser lite läskigt ut.🥶

Bara "ganska ok"..... Är det många som kör året runt där?

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Ancan said:

Södra Spanien har väl bra klimat? 😀

Ja, varmt klimat, "den spanska solen" er mycket het.... från april til medio oktober = skugga (tak och aircon).  Deremot er vinteren super med caben nede.  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...