Jump to content

Ford Mustang MACH 1


Corvette

Recommended Posts

Absolut, 😎 cool bil. Men jag låter någon annan ta malus skatten dom tre första åren. Med tanke på att min bullitt kostar 17900/år i skatt. Så lär mach 1 an säkert ligga någon stans runt 25000, och det är det inte värt för att vara först med en mach 1. Men det är absolut en cool bil. 

Sen har vi strax modell byte som väntar på mustangen, s650...... 

Link to comment
Share on other sites

On 2020-11-18 at 19:44, Evald said:

Absolut, 😎 cool bil. Men jag låter någon annan ta malus skatten dom tre första åren. Med tanke på att min bullitt kostar 17900/år i skatt. Så lär mach 1 an säkert ligga någon stans runt 25000, och det är det inte värt för att vara först med en mach 1. Men det är absolut en cool bil. 

Sen har vi strax modell byte som väntar på mustangen, s650...... 

Tror du när kommer det modellbytet och vad blir det ? 

Link to comment
Share on other sites

On 2020-11-18 at 19:44, Evald said:

Absolut, 😎 cool bil. Men jag låter någon annan ta malus skatten dom tre första åren. Med tanke på att min bullitt kostar 17900/år i skatt. Så lär mach 1 an säkert ligga någon stans runt 25000, och det är det inte värt för att vara först med en mach 1. Men det är absolut en cool bil. 

Sen har vi strax modell byte som väntar på mustangen, s650...... 

Jo dras också med samma skatt som dig och håller med dig helt

S650 blir verkligen spännande att se va de hittat på för något 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minuter sedan, Duckster said:

En samlingsedition är alltid en samlingsedition.
V8 är inte alls säkert även med hybriddrift att de tar in, kanske inte är tillåtet 2023?

säg inte sådär nu har du förstört helgen 🤧

aja dom kommer säkert göra en V8 bara för mig 🤓

Link to comment
Share on other sites

Den hade blivit galet dyr om allt skulle med från USA versionen, trist

Tycker nog att de lyckats riktigt bra ändå. Vi talar ju om en hel del förändringar jämfört med en vanlig GT. För att inte tala om en väldigt trevlig exteriör uppgradering i mina ögon.

Sedan hade jag också velat se de där 500 ponnies under huven istället för 460 men det är som det är.

💪💪💪

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
13 timmar sedan, Duckster said:

Gott nytt år 🥳🎉

Lyfter tråden

Fler som beställt? 😜 Nu väntar man igen....

Nope 👎 

Behåller min Bullitt ett tag till och väntar med köp av mach 1. Priserna kommer att falla 2022 när s650 modellen släpps. Det där snacket om att det är en begränsad upplaga på mach 1 köper jag inte. Med tanke på att mach 1 ersätter både gt350 och mustang gt pp2, ford vill sälja bilar inte begränsa. Bara försäljnings taktik. 

Där blir absolut en hel del mach 1 hos bilhandlarna som kommer att samla damm, bara att ha is i magen och vänta ut. 

Link to comment
Share on other sites

Vi tänker lite olika, jag tog beslutet för att jag har möjligheten. Med omständigheterna som råder så avvaktar jag inte. Vad som händer 2022 är främmande för mig.

Ser fram emot att ha en lite mer annorlunda modell i Mach 1 än i min GT. Fortfarande lika praktisk för hela familjen.

Jag tror dock inte att det kommer speciellt många alls till Sverige, min förhoppning är att det blir en sällsynt syn på vägarna. Men är här någon annan som slagit till så hade det varit roligt att höra om vi är fler.

😎👍

Link to comment
Share on other sites

On 2021-01-03 at 19:51, RRS550 said:

Jag var väldigt nära att beställa.

Men det hade blivit för mycket pengar då jag hade velat haft HP-splittern och spoilern, ppf, andra fälgar, däck.... 

 

Grattis @Duckster

mm tycker också det hade varit det trevligaste, men tycker den är rätt rå redan från start.
spoilernläppen blir bra något annat hade jag inte "fått ha" 😉 hehe

Tack

Link to comment
Share on other sites

On 2021-01-02 at 12:42, Evald said:

Nope 👎 

Behåller min Bullitt ett tag till och väntar med köp av mach 1. Priserna kommer att falla 2022 när s650 modellen släpps. Det där snacket om att det är en begränsad upplaga på mach 1 köper jag inte. Med tanke på att mach 1 ersätter både gt350 och mustang gt pp2, ford vill sälja bilar inte begränsa. Bara försäljnings taktik. 

Där blir absolut en hel del mach 1 hos bilhandlarna som kommer att samla damm, bara att ha is i magen och vänta ut. 

Mach 1 är beställnings bil och tas inte hem på måfå. Så det blir nog ont om dem hos handlaren 👍

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 2021-01-01 at 23:12, Duckster said:

Gott nytt år 🥳🎉

Lyfter tråden

Fler som beställt? 😜 Nu väntar man igen....

Hej! Ja jag har beställt Mach 1 

Har en 2018 GT med låg skatt fn. 

Malus var det som tog emot mest. Men man får väl lösa det på ett smart sätt de tre första åren. 

Så, ja nu får man vänta igen. 

Mvh Joachim 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, Yougi2 said:

Hej! Ja jag har beställt Mach 1 

Har en 2018 GT med låg skatt fn. 

Malus var det som tog emot mest. Men man får väl lösa det på ett smart sätt de tre första åren. 

Så, ja nu får man vänta igen. 

Mvh Joachim 

Kommer de till sommaren lr hösten om man beställer?

Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, Yougi2 said:

Hej! Ja jag har beställt Mach 1 

Har en 2018 GT med låg skatt fn. 

Malus var det som tog emot mest. Men man får väl lösa det på ett smart sätt de tre första åren. 

Så, ja nu får man vänta igen. 

Mvh Joachim 

Gratulerar Yougi2 😃


När jag beställde så sa det innan sommaren så maj(juni)
Mår ju inte direkt dåligt under tiden då jag ändå kör Mustang hehe

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Yougi2 said:

Mach 1 är beställnings bil och tas inte hem på måfå. Så det blir nog ont om dem hos handlaren 👍

Tror absolut att där kommer att stå någon mach 1 a. Om inte så blir där garanterat mach 1 or som har körts/demo en sommar och sen ska krängas iväg. 

Grattis till din nya mach 1. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

10 minuter sedan, Yougi2 said:

Jo det kommer att finnas, men vill vara säker på att få en och välja färg. Jag var inne på att vänta, men ändrade mig sen. 

du valde väl inte AIK färgen.... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...