Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/18/2021 in all areas

  1. har du kollat Köp nya Däck, Fälgar och kompletta Hjul billigt online (tyred.se)
    1 point
  2. Hej Nu ska jag inte måla f-n väggen, men när jag skulle byta bladfjädrar på min 70:a fick jag såga av bultarna med sticksåg. Det var helt omöjligt att få dom att lossna från bussningens innerhylsa. /Dan
    1 point
  3. Har använt pneumatisk hammare efter först sprayat och dränkt in med WD40 ett par dagar innan Är vanlig UNC ½" x 120mm bult så åk till Swedol eller närmast liknande "järnaffär" och kolla om de kan ha Annars skicka bara efter på https://www.npdlink.com/
    1 point
  4. Sprintcupen deltävling 3 Borås motorstadion Gäddered:
    1 point
  5. Kör med Tri-Pak:s bränsletillsats, det motverkar effekterna av e10 samt oktanhöjer och stabiliserar bränslet. Vet att många i jänksvängen redan känner till det men e10 är ytterligare ett skäl till användning. :)
    1 point
  6. Hej. Ny här men inte ny som Mustangägare Har hunnit med en -01 cab som jag frontalkrockade med - bilen blev skrot men jag höll Nästa blev oxå en - 01 cab som blev skapligt dålig i en garageband Nu så bytte jag upp mig i årsmodell - tänkte att oturen måste ju vända då
    1 point
  7. Kopierad text: Nu har vi ansökt och beviljats tillstånd att köra 2021 års Classic Ford Meet den 24:e Juli! Även årets träff blir i ett enklare utförande, då röstning och prisutdelning uteblir, detta för att undvika trängsel. Vi har serveringen som vanligt i ladan och all reservdelsförsäljning sker utomhus på stora ytor till varje försäljare. I år får både besökare och veteranfordon av andra märken beträda området villkoret är att max antal personer hålls inom området, och vi kommer likt förra året hålla extra avstånd mellan bilarna. Vi kommer hålla er uppdater
    1 point
  8. Tack! Ja, det ska bli spännande att få se hur den beter sig som vinterbil, men jag tänker att med antispinn och antisladd så borde den vara fullt körbar även på vintern förutsatt att man har bra dubbdäck och kör med insidan av huvudet.
    1 point
  9. Paketet anlänt och avhämtat.
    1 point
  10. Fick precis meddelande från Schenker att det är på väg!
    1 point
  11. SCT Tunern kan ladda ner en "custom tune" i din bil, eller gå via options och själv välja lite olika val av önskade förändringar enligt listan i SCTn. Iallafall på X3 är del lite luddigt i menyvalen så man kan tro att man lägger till options på sin Customtune. Men alla dessa utgår dock från Stock tunen. Blir ibland rätt ok om du inte gjort för många ändringar på bilen som inte finns i listan. Det är sjukt många parametrar att påverka i Adv. Pro. Och varje Options val är en räcka av ändringar, flera sådan i olika kombos kan konkurrera och åsiodosätta saker. Därav är en väl utprovad och verifie
    1 point
  12. 1 point
  13. Hejsan! Daniel heter jag, det är Mustangen som har blivit döpt till "Henry" av familjen. Henry är en 1969 Mach1 i färgen Black Jade. Drivlinan är en 351W-4V via en FMX-låda till en 3.25:1-axel. Henrys förra ägare var medlem här, så några kanske redan har sett honom, men här kommer en bild i alla fall.
    1 point
  14. Mycket snygg bil
    1 point
  15. Välkommen i gemenskapen. Fin bil!
    1 point
  16. Och nu är tid bokad på Bilmånsson i Halmstad för felsökning och ev. åtgärd om de hinner göra det direkt efter felsökningen. Deras mest vibrationserfarne tekniker (som hade åtgärdat 20-30 bilar åtminstone) ska kika på den, så det känns bra. To be continued.
    1 point
  17. Björn Ringström Hyllevägen 3 23376 Klågerup 0706692043 Bjorn.r.ringstrom@telia.com
    1 point
  18. Hej alla mustang ägare Jag heter Mårten kommer ifrån ankarsrum utanför västervik. Min andra mustang blev sugen att skaffa en annan så jag bytte bort min lightning 01 mot en 67 ht
    1 point
  19. Nu har jag äntligen besökt Gotland Ring med bilen. I vanlig ordning så krånglade allt in i det sista. Jag skulle byta bromsbelägg bak, samt även byta till stålomspunna bromsslangar bak. Men jag skulle åka på torsdag morgon, och på tisdagen skulle jag fixa bromsarna. Men när jag skulle byta belägg så märker jag att båda bromsoken bak kärvar så det inte går att skruva in kolvarna. Efter en ramsa med väl valda svordomar så skyndar jag mig till datorn och försöker hitta en lösning. Hansen Racing hade bromsok hemma i lager och en beställning lades direkt. Jag hade dock tur och fick iväg bestäl
    1 point
  20. Här har du både repsats och ok Själv skulle jag byta oken https://www.hansenkatalogen.se/category/V8%23281%2346L%23FI%23(VIN%23V)/653030?searchText=&currentPage=1&filters=&filterSearch=&categoryId=969972
    1 point
  21. Med en träkloss på domkraften så borde det inte vara några problem att lyfta där, om det ger vika är det absolut dags för reparation innan du gasar före mycket Jag brukar köra runt bulten med mutterknacken och samtidigt se till att få in lite olja, då brukar den lossna och gå att få ut. Blir den mycket misshandlad så tveka inte på att sätta dit nya bultar.
    1 point
  22. 1 point
  23. Hej Ponnyvänner. Tack för era svar. Nu mer gått in i ämnet "däck" och tror som ni att jag jag har åt H-e ! för ålderstigna däck. Följer Robbans råd, + goda vänners råd att haka på detta med Hankook. Ringer däckservice redan i morgon... Ses på vägarna
    1 point
  24. Dumpa originaldäcken. De är farliga att ha på motorstark bil. Om du tycker Michelin Pilot sport är för dyra att köpa, satsa på Hankook ventus S1 EVO. Detta däck har jag på min mustang istället för Michelin Pilot sport och i samband med däckbytet, bytte jag även till bredare däck. Nu får jag inte kast med bakhjulen även om jag har inget emot det.
    1 point
  25. Jag monterade 30 mm bolt-on spacers på min -94 förra veckan. Den står fortfarande på original 16" med 225/55 däck. Men har gott om plats kvar till skärmkant och det ger ett mycket tuffare look https://www.j-spec.se/exterior/spacers/spacers/spacers/30mm-hjulspacers-bultcirkel-5x114.3-12?group=prod_prod_grp-s1%2F6
    1 point
  26. http://429mustangcougarinfo.50megs.com/engine_bay_JB_SCJ.jpg This is the charcoal canister. It was mounted in the engine compartment (rear of passenger side as shown above) to the inner fender apron with a bracket. The inlet side (small fitting) hooked up to a tube from the fuel tank. The outlet side (larger tube) ran to a fitting on the air cleaner (with a filter element). When the engine was running, it served as a system to aspirate and burn excess gasoline fumes to prevent the fumes from escaping to the atmosphere. Additional photos of the canister and it's attachment bracket
    1 point
  27. Jag är osäker på Pottans dragning överhuvudtaget....Jag skulle strunta i den och enbart dra direkta slangar till kåporna....PCV ventil i höger kåpa Besiktningen behöver man inte bry sig om hur PCV är draget det fattar dom inte. Tog den här från en Pontiac 400 som dras lika som Mustang Luften dras ur motorn på RH sida genom PCV ventil och in i motorn på LH sida och sen in i insuget...
    1 point
  28. Ingen Ford och troligen nästan ingen annan heller släpper ut övertrycket utan alla har ett PCV system av någon sort. Även Pontiac om det inte är typ 50-tal Det du kanske tänker på "öppet" är locket där man fyller på olja är samtidigt inloppet för frisk luft till motorn som kan se olika ut. Många tidiga Mustanger har ett "öppet" lock som tar in luft till motorn så när man stänger av motorn så pyser rester av övertrycket ut den vägen vilket förbjöds. Men när motorn är på så skapas ett undertryck i motorn via PVC ventilen som sitter längst bak i vänster ventilkåpa och in i insuget Typ så
    1 point
  29. Nej inte viktigt går koppla bort Vevhusventialtion är en annan sak och det måste man ha för motorns överlevnad Sitter väll en slang in i ventilkåpan som sedan går till insuget eller förgasarfot?
    1 point
  30. 1 point
  31. För att kolla om det är däcken som gör det så tryck i minst 3 kilo luft och kör en runda, minskar vibrationerna så är däcken åtminstone en del av problemet. Tror det är svårt att centrera något bak om man inte svarvar navet.
    1 point
  32. Nej ingen större nackdel vad jag erfarit Är väll bara kvaliten av spacer som kan spöka...Finns ju en del skit just på spacer så mest är väll hålla ett öga efter sprickor och så. Även att spacer verkligen centrerar exakt mot navet och i hjulcentrum för slippa vibbrationer Har själv 10mm spacer och fick tillverka centreringsringar i nylon vilket gjorde stor skillnad gällande vibbrationer i bakvagn
    1 point
  33. En kolcanister för retur av bensinångor till tanken.
    1 point
  34. Ja, såg att de fått in den. Rycker såklart lite att åka och kolla, men vill nog vänta tills täckelsen faller av min egen på plats i hallen. Ett ögonblick som ska dokumenteras
    1 point
  35. Nope, Men skall ringa Torbjörn på måndag, han var ju ledig när jag ringde i veckan Minst en FJG Mach 1 är i Halmstad. Körde förbi igår men lyckades inte se den. Det är nära nu, vilka jäklar bilar vi "får"
    1 point
  36. Nu är alla bitarna på plats inför uppgraderingen nu i sommar! Jag ser fram emot projektet! Det lär bli både utmanande, lärorikt och spännande! Carpe Diem!
    1 point
  37. Konbana igår:
    1 point
  38. Genomslagsgummi https://www.npdlink.com/product/bumper-upper-control-arm/148487/202807
    1 point
  39. Första servicen vid 7563 km, 4447:- hos Carstedts i Umeå. Senaste servicen vid 26680 km. 4269:- Vadå? Jag servar min älskade Musse på Fordverkstad, oberoende av kostnad. Har jag råd att ha en Mustang GT 5.0 som drar runt litern/mil, har jag väl råd med service varje år också. Och jag litar på Morgan som är min personlige mekare. Jäkla trevlig kille dessutom. (Hoppas du läser detta Morgan!) /P-O.
    1 point
  40. Ford kunde väl döpt el-bilen till vad som helst, inte Mustang. En Mustang är en bensindriven bil, helst med v8-motor! Ingen jävla suv med eldrift! Punkt slut!!! /P-O.
    1 point
  41. KC Bil & Truck har alltid en drös med bilar på G in Bara kolla va som är på ingång där
    1 point
  42. Oj, då får vi hoppas våra bilar blev tillverkade på de senaste datumen som gällde. Blir nog till att dubbelkolla....en extra gång
    1 point
  43. Då var den färdig. Nu ska man bara vänta in så vädret blir bättre så man kan njuta till max Lite side pipes fick jag även tid till att fixa
    1 point
  44. Bra blir det om det fungerar och du tycker det ser snyggt ut på din bil med dom fälgar du tänkt . I övrigt är det bara krångligt om man har olika fälgar med och utan som man byter emellanåt och att ta av och på spacer med kanske annan skalle, du kanske måste kapa bultarna på bilen för att få plats o.s.v. men det ger ju möjlighet att få till en lösning på ett problem. Jag har 23mm runt om på min när jag kör med original Bullit 18" för att få ut hjulen mot kanten och fylla ut bättre samt får då även plats med Brembo oken fram.
    1 point
  45. Hej igen! Då har jag startat mitt "evighetsprojekt" och troligen öppnat ett svart hål för mitt sparkapital... ;=) Jag fick kontakt med Grufman bil i norrort som åtog sig mitt "lilla" projekt. Följande delar har nu installerats: 1. Hurst växelspak 2. Ford Racing "Clutch Kit" med alla tillbehör samt ett ny svänghjul till kopplingen. 3. En helt ny kopplingsvajer från BBK med justering 4. 2 nya svarta ventilkåpor (Ford Mustang) från Ford Racing 5. Ett helt nytt avgassystem från Flowmaster och BBK: 1987-1993 GT 2.5" FLOWMASTER CATBACK. 2.5" UNCOATED TIPS. SUPER
    1 point


  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...