Jump to content

krille73

Klubbmedlem
  • Inlägg

    20
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • CMC
    6553
  • Region
    Sydost
  • Stad
    Värnamo
  • Yrke
    metallarbetare
  • Intressen
    Livsnjutning

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

krille73's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Kollade igår, tog bort insugsröret ifrån spjällhuset. Det såg rent å fint ut. Lossade å kollade kontakterna. Nollade larmen och körde en runda. Hitintills är det inga larm. Men jag hittade inget som ser konstigt ut.
  2. Hej i sommarvärmen. Hade önskat lite akut hjälp. Fick dessa felkoder idag och tänker åka till ronnebybrunn i helgen. Den första (P0456) betyder att det är en liten läcka i avgascirkuleringen och den andra (P2100) att det är ngn olikhet emellan gasspjäll givaren och pedal givaren? Har bbk 1763 spjällhus och öppet filter, alltså inte original. Bilen går riktigt och jag är ingen mekaniker, vilket är dåligt i semestertider. Vet inte om vi vågar åka med dessa koder och undrar om någon vet vad det kan vara? Mvh Kristian
  3. Hej. Har en -06 gt med bbk spjällhus Steeda cai och sct tune. Kör för närvarande på -95 oktan och det har funkat bra. Är inte jättebra på det tekniska, när det gäller tune osv. Tror ni att det kommer märkas skillnad i detta fallet med 10% etanol? Mvh Kristian
  4. Ja, jag gjorde som i videon. Var så noga jag kunde med volttalet. Det är väldigt viktigt. Enligt de som säljer dem, ska de fungera riktigt bra om det stämmer. Hade problemet med tomgången innan jag la in tunen, men efter monteringen av spjällhuset. Dock så hade jag ju brutit strömmen innan, så jag vet inte om det har med det att göra..
  5. Hej. En liten uppdatering känns på sin plats. slutade med att jag köpte ett Steeda cai istället, med 90mm insugsrör. Installerade det ihop med BBK splällhus och tune ifrån sct x4. Bilen går som ett skållat ........... Ett litet bekymmer dock. Tomgången är orolig och vill gärna ”hänga” kvar vid 1100 varv, när jag släpper gasen. Har felkod p1000, som tydligen betyder incomplete drivingcycle. Har inte kunnat köra några längre rundor ännu, då den blev påställd igår. Är det någon som vet om den oroliga tomgången har med att den inte är ”inkörd” ännu och ev kommer att bli bättre och nolla felkoden av sig självt, med lite mil till? mvh Kristian.
  6. Ja, jag har förstått att man kan välja vilken diameter det är på röret i sct tunen. Det känns lite scary att trixa med mjukvaran, när jag aldrig har gjort det innan. Tur att det finns erfarna människor att prata med
  7. Ja, ett par mbrp flåsar i baken. Det var just det med varmluften jag tänkte på. Om det spelar någon roll att detta inte tätar med gummilister mot huv och skärm? Är det några värden man bör kolla efter tune, för att säkerställa att motorn mår väl? Detta är helt nytt för mig. (Men roligt)
  8. Hej. Jag köpte ett begagnat fast knappt använt cai för ett tag sedan. Köpte även ett BBK spjällhus och en sct x4 i samma veva. Nu till saken. Jag trodde att det var ett steeda filter jag köpte, men efter mkt bildgooglande har jag konstaterat att det är ett filter ifrån Mac performance. Det kallas för straight shot air system. Är förvillande likt steedas för en oinsatt som jag. Funktionen är nog detsamma, men detta tätar inte emot huv och inneskärmen som de flesta andra gör. Innediametern vid luftmassemätaren är 80mm. Är det någon som har erfarenhet av ett liknande som vet om det är något att ha? Vill har lite mer krydda i bilen utan att äventyra driftsäkerheten, så jag vill få det bra. Mvh Kristian
  9. Tack Corvette. Provade igen och det gick galant Var bara jag som var feg
  10. Hej mustangvänner. Köpte ett stag i vintras och monterade det i går. Det passade perfekt, men blev lite feg när jag skulle stänga huven. Det ser ju högt ut och är orolig för frigången mot huven. Det ska passa med originalhuv, men går emot huvisoleringen som iofs sitter i spänn med lite plats kvar till huven redan när det är typ 10 cm kvar till spärrläget. Någon som vet hur tajt med plats det är? Tog en bild med artikelnummer om någon har ett likadant, så att jag vet att det är rätt stag. Mvh Kristian
  11. Jag gjorde en liten egen variant av ränder. Tycker personligen att det är snyggt med breda ränder. Har inte måtten i huvudet just nu, men tror att det är 73cm yttermått
  12. Kul att höra allas åsikter. Känns lite lyxigt att byta olja varje år när bilen går 2-300 mil men har gjort det ändå. Såg i boken att byte av oljan i automatlådan är vid 16000 mil. Tycker att det känns lite långt?
  13. Hej på er. Skulle vilja ha era åsikter ang service. Är det värt pengarna att lämna in bilen på service, eller bättre att göra den själv? Jag har ägt min bil i ett och ett halvt år och lämnade in den förra året, med det kostar ju en bra slant. Servicebok ifrån USA följde med bilen, men är ostämplad, som jag förstått är vanligt. Jag tror att det lutar åt att göra den själv nästa år. Mvh Kristian.
  14. Hej. Jag undrar om 20”x 275 med et 38 passar på en GT-06 bak? Har hittat en uppsättning med fälg+däck som suttit på en GT-14, med är lite osäker om de passar på min. Mvh Kristian.
  15. Tack för svaren. Ska prova detta.
×
×
  • Create New...