Jump to content

Ricky 351

Club Member
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Members Information

  • CMC
    6782
  • Region
    S.Norrland
  • City
    Långviksmon
  • Yrke
    Betongarbetare
  • Interests
    Motor av alla slag.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Ricky 351's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Tack för tipset men har provat att öka nivån så mycket jag törs utan att få för fullt men den beter sig likt ändå?
  2. Hej, jag hoppas det finns någon som råkat ut för liknande problem och har en lösning på eländet? Vi har i vintras skaffat en -70 Fastback mach1 351W. Under första turen i år funkade lådan klanderfritt, men bakdäcken ville skava lite i fälgkanterna så jag skulle hissa bilen och montera luftdämpare för att få den lite stummare. har biltema ramper som jag varit upp på med framhjulen förut men nu plötsligt så drar den inte så jag ens tar mig upp på ramperna? (Backen funkar) Lyfter bilen med domkraft upp på pallbockar istället tar ner tråget på lådan och färgen på oljan ser fin ut och tråget är relativt rent från skit. Tömmer så mycket jag kan ur låda och oljekyl,tar även isär ventilpaketet och rengör alla kolvar fjädrar och kanaler,där upplever jag att kolven som sitter i den minsta delen man kan dela på översidan paketet den kärvar något även efter det är tvättat med kristallolja och ser helt rent ut.(Som att den vill nypa fast lite). Tillbaka med allt ihop och i med ny olja/filter, men nej hjulen snurrar men stannar direkt när jag trampar ner parkeringsbromsen än om jag varvar motorn). Nu tycker jag att den nya oljan också blivit något mörkare röd? Tar då ner lådan och isär med del för del som en glad amatör. Lamellerna i bakre kopplingen ser ut som nya men sopslut i den främre, byter lameller och alla tätningar som följer med i satsen. Ihop med lådan igen och testar. Verkar likt som tidigare men tänker att det inte kommit olja överallt så jag ökar varven till ca 2500 varv då kännsdet att växeln går i. Glad i hågen hissar ner bilen och ut på testrunda och det funkar. Nästa tur ut ur garaget så är det likt igen drar inte förrän man varvat upp till ca 2500 varv vid kall start. Har även hänt under körning om man får vänta länge vid något rödljus typ men då verkar det inte behövas lika mycke varvning. Oftast går växeln i när varven gått ner till tomgång men hänt vid några tillfällen att den slår i uppe på varv vilket är mindre trevligt och säkert inte hälsosamt för drivlinan. Hoppas någon här har någon teori som du kan dela med mig. mvh, Ricky Ö-vik
  3. Tackar så mycket för tipset. Har bökat lite själv i lådan och skall testa förhoppningsvis imorgon om det funkar. Om inte tar jag kontakt med Lundbergs.
  4. Ricky 351

    FMX

    Hej,nu äntligen är det dags att få ut bilen på vägen. Men det gick inge vidare för mig. Sista april blev det en sväng på 11mil ner till övik tur och retur,allt gick bra utom att bakdäcken tog i skärmarna vid varje tjälskott på vägen. pallade upp bilen i garaget och bytte ut gasdämparna bak mot luftdämpare. hissar sedan ner bilen och skall provköra men när driven petas i händer inget.Olja verkar blöda innifrån lådan så nivåstickan bara kan avläsas på undersidan. Bilrackarn går bakåt men inte frammåt. Är det någon som är haj på FMXlådor här i närheten(Övik Kramfors Umeå)som kan tänkas/vet någon som skulle kunna hjälpa mig så man slipper skicka iväg lådan till en kostnad som bränner hela sommarens bensinkonto. Hoppas på svar, mvh, Ricky Arnkvist Långviksmon Mustang fastback mach1 1970
×
×
  • Create New...