Jump to content

Cyberknutte

Medlemmar
  • Inlägg

    38
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

Cyberknutte last won the day on 3 juni 2018

Cyberknutte had the most liked content!

Medlemsinformation

  • Stad
    Österskär
  • Yrke
    IT-geek
  • Intressen
    Båtar, bilar, mc...

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Cyberknutte's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

6

Omdömespoäng

  1. KVD vägrar sälja wrappade bilar så det blev till att riva av den.
  2. Hej, Jag har CP4 på min, och då ingick de smidda fälgarna, men finns det något mer som ingick i detta packet? Finns det någon sida eller pdf som beskriver detta? // Andreas
  3. Hur resonerar ni kring att köpa en bil med wrap? Min wrappades när den var ny, jag fick bara tag på en svart, vilket jag inte ville ha så fick ju göra något åt det... Men lacken är ju nu perfekt under wrappen. Man skulle ju kunna lämna in den och få wrappen borttagen samtidigt som man kör någon lackkonservering, då kommer den att se ut som ny. Men å andra sidan så vill någon kanske ha wrappen kvar, och det kostar ju en del att montera... Kanske testa att sälja med, och om man inte får napp riva bort den och testa igen? Vad säger bilhandlare om man kommer med en wrappad bil som inbyte? Om någon är sugen så finns det alltså en nyservad Black on Red, 2018 GT MT6, till salu. Wrappen är Gun metal grey. För att komplettera looken så skulle man behöva ett par svarta fälgar, men det fanns aldrig tid att fixa det... // Andreas
  4. Jag tänker också fortsätta köra Mustang i vinter så nu skall det inhandlas däck och fälg. Frågan är om man skall ha dubbat eller dubbfritt? Vi har ju en brant och hal backe upp till oss och den brukar kräva dubbat om man skall komma upp alla dagar, men å andra sidan så har vi ju en vardagsbil med 4wd och dubbat som man kanske kan ta när det är riktigt jäkligt. Frågan är väl egentligen om det är någon fördel med dubbfritt mer än att man får köra på alla gator i stan... Vad säger ni som har erfarenhet? // Andreas
  5. Intressant! Men det är nog rätt stor skillnad i påfrestning på att köra några TrackDay events jämfört med att tävla på riktigt...
  6. Jag gör ett försök att svara på frågan. S550 är internkoden på den senaste generationen Mustang. Kan jämföras med BMW:s E39, F11... eller Mercedes W220... o.s.v. Det finns 2 olika standardmotorer, turbo 4:a och V8. Ecoboost = Turbo 4:a (Samma som i Focus RS, men lite annorlunda programmering) GT = V8 Det finns 2 olika karosser, Coupé och Cab. Coupén = Fastback Cab = Cab Det finns vad jag vet inget som heter Sportback. Sen finns det olika specialmodeller med mer prestanda. Shelby GT350 = mer motor och väghållning, GT350R = ännu mer väghållning. Shelby GT500 = värstingen som kom nu i år. Modellbeteckningarna Shelby GT350 och Shelby GT500 har funnits i tidigare generationer av Mustang. BOSS är en äldre specialmodell. Ford har inte släppt någon S550 BOSS. Även om de heter Shelby GT350 så är de nya helt utvecklade av Ford. Namnet är bara där av historiska skäl. https://en.wikipedia.org/wiki/Shelby_Mustang#SVT_3rd_generation_GT350_(2015–) // Andreas
  7. https://www.blocket.se/halland/Ford_Mustang_Shelby_GT_350_R_87213227.htm?ca=11&w=3&last=1 895 000 kr! Har aldrig hårt talas om någon GT350R i Sverige, men det finns iallafall 2st "vanliga" GT350 till salu på blocket. Om man jämför varvtider på olika banor så kan man ju konstatera att man oftast måste köpa bra mycket dyrare bilar för att få en mer kapabel bil! Undantaget är Nissan GT-R, men den är ju å andra sidan inte alls lika snygg... https://fastestlaps.com/models/ford-shelby-mustang-gt350r Vad tror ni om värdebeständigheten på en sådan här? De lär väl bli ganska ovanliga i Sverige. Kan den hålla värdet bättre än M4, GT-R? // Andreas
  8. Sorry, jag blandade ihop sync 2 och 3. Jag har haft samma fel på sync 3. Här är iallafall sidan jag pratade om: https://s550.guru/how-to-update-ford-sync-3-navigation-maps-europe-f8-2018/ // Andreas
  9. Hittade en artikel från MotorTrend som har en detaljerad genomgång. Här är skillnaderna mot PP1: 19 x 10.5-inch front, 19 x 11.0-inch rear forged aluminum wheels Michelin Pilot Sport Cup 2 tires, 305/30R19 at all four corners 20 percent again stiffer springs up front; 13 percent stiffer in the rear Front and rear anti-roll bars that resist twist by an additional 12 and 67 percent, respectively Retuned MagneRide Damping System with track calibration High-performance front splitter and rear spoiler Further stability control, electric power-assisted steering, and ABS tuning Här kan man även läsa lite kommentarer om PP2 från Randy Pabst: https://www.motortrend.com/cars/ford/mustang/2018/2018-ford-mustang-gt-performance-pack-level-2-first-test-review/ Det där med att den blir stökig på vanlig väg kan man ju lösa genom att sätta på en omgång "vanliga" fälg+däck för gatukörning och spara Cup2 till banan... // Andreas
  10. Igår var jag åter på Trackday Monday på Mantorp Park. Under de första passen på förmiddagen så kändes det lite ringrostigt och man kände sig lite bortkommen bland alla GT3:or, AMG GTR, Nissan GTR och andra renodlade trackdayvapen. Men efter lunchpausen så flöt det på bättre och spårvalen satt som de skulle och man kunde hålla jämnt tempo med bankittade Corvette C5 och äldre 911 och det blev även omkörningar av M3:or, Audi S5. GTx bilarna är ju dock i en helt egen liga... Det var sjukt roligt och man blir ju väldigt sugen på att åka mer och snabbare! Min bästa tid blev 1.38. Det roliga är att min bil är helt original, inte en skruv är bytt. Allting funkar kalas! Både motor och bromsar tål högt tempo i mer än de 6-7 varv jag fick till innan det var dags för avkylning och in i depån. Inte en varningslampa, ingen fading i bromsarna. Det som sätter begränsningen är original däcken, de blir varma och mjuka och börjar kasa. Har egentligen ingen aning om hur 1.38 står sig, och man kan definitivt kapa ett par sekunder, eller mer, utan att ändra något på bilen, utan bara förbättra det som sitter bakom ratten... Men, även en amatör som jag känner ju att ett problem är att bilen är för mjuk när man börjar pressa den. Den kränger mycket och det blir stora lastväxlingar. Så den behöver definitivt andra fjädrar och styvare krängningshämmare samt en omgång klistriga PS Cup 2. D.v.s. Ungefär det man får i PP2. Efter att ha kollat ett par reviews av PP2 så blir man ju sjukt sugen! Hade man bott i USA hade ju lösningen varit enkel, bara byta in mot en ny 2019 med PP2, men det är ju ingen möjlighet här. Så hur gör man? Finns det någon som tagit fram ett eftermarknads kit som uppgraderar en PP1 bil med MagnaRide till PP2? Det kommer ju inte att bli exakt lika eftersom både ABS och MagnaRide är tunat i PP2, men det kan man nog leva med. // Andreas
  11. Jag är ganska säker på att det är månadsskiftet juni / juli som det går på. Reggad före juli = 4000 kr / år.
  12. Jag har haft det felet. Kolla på den engelska sidan ( har inte länken nu, men det finns tips om den i andra trådar om syns), där finns en länk till ett verktyg som du skall lägga in på en tom sticka. Kör in den i bilen. Det kommer att generera en XML fil som visar aktuell status på systemet, ladda upp den till Ford. Gör sedan om hela uppgraderingsproceduren från början, d.v.s ladda ner uppgraderingen igen ifrån Ford. // Andreas
  13. Köp en 2018, det är många skillnader till det bättre. Särskilt väghållning och inredning. Och om ljudet är viktigt så får du ju rätt ljud från början och slipper börja med att byta avgassystem. // Andreas
  14. Tackar för info! Det blev 5w-30 från Okq8. Det fanns en sort som speciellt skulle passa Ford... Bankörningen på Mantorp gick iallafall kanonbra! Sjukt kul! Vi gick licenskursen och då ingick det genom gång av spårval vilket var mycket lärorikt, och man hade stor nytta av detta när man fick köra fritt på eftermiddagen. Bilen gick perfekt! Ingen överhettning eller några andra problem trots riktigt hård körning med full attack. Känner egentligen inte att man behöver ändra på något, den är kapabel som den är. Men bara för att det är kul så blir det iallafall en sänkning med FP fjädrar. // Andreas
×
×
  • Create New...