Jump to content

Granath

Klubbmedlem
  • Inlägg

    26
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • CMC
    7735
  • Region
    Västkusten

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Granath's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Har en -06 GT som det är bytt till mindre kattar. Bilen går som en dröm, men när man kört nån mil och stannar och låter den gå på tomgång beter den sig som om den går på 2 cylindrar. Gasar man upp den går den som vanligt igen. Behöver den optimeras med dom nya kattarna?
  2. Det ska jag med glädje testa
  3. Stift och bränslefilter är ok. Det konstiga är att jag kan köra nån mil och när jag saktar ner innan tex ett rödljus sjunker den väldigt i tomgång(för inte). Sedan räcker det att gasa upp den så går den bra igen ett tag för att sedan bli samma igen. Så länge jag har fart på bilen går den hur bra som helst. Det är heller ingen felkod på luftmassemätarn. Det är lite jobbigt att gasa upp bilen vid ett övergångsställe
  4. Det är bara bytt luftfilter och 3 tums avgassystem. Det andra ska jag kika på, tack för tips
  5. ......under dom 2 åren jag haft bilen
  6. Visar inga felkoder och det enda jag gjort under dom 2 åren är bytt olja o filter x 2.
  7. Nu kanske jag låter dum, men det sitter väl ingen förgasare i en -07?
  8. Har ett jävla mysko problem. När bilen är kall kan jag köra nån mil, bilen går klockrent. När jag sedan saktar ner till ca 20 km/h eller stannar helt går tomgången ner till 150-200 varv. Bilen dör inte utan i med neutralen och gasa till så går den finemang ett tag till, sedan samma visa igen. Så länge det är hyfsad fart på bilen går den hur bra som helst. Någon som har koll på vad det kan vara?
  9. Tack för tips, ska kolla
  10. Tänker du en ny list eller komplettera med en list till
  11. Tror att det är fasta mått på handtagen, cabställningen är nog rak det som krävs är viss handkraft för att tapparna i hålet (fattas ca 0,5 mm för att tapparna ska gå rakt i) så på vänster sida orkar inte riktigt handtaget trycka ner ställningen.
  12. Har en cab från -07 som varit smälld på höger bak skärm i USA och fixad i Sverige. Nu när cabben skulle bytas fick även cabställningen rätas till lite grand med följd av att den nu inte riktigt sluter tätt mot fönsterramen, det handlar om en knapp millimeter i huvudsak vänstra hörnet. Är det så enkelt som att limma dit en extra gummilist eller har ni några andra bra tips?
  13. Än en gång, tack o bock för svar
  14. Tackar o bugar för svar
×
×
  • Create New...