Jag rev ner och bytte alla packningar i motorn i hopp om att det skulle bli bättre men ej, samma symtom igen. Vart jävligt less och bilen fick stå ett bra tag tills jag fick ett tips om att ta bort termostatet och sätta dit en strypbricka istället, tog då bort termostatet och satt dit en strypbricka istället. I med det så försvann problemet, ingen skumbildning i kåporna. Yes tänkte jag, for ut en sväng och mötte då på nästa problem, Kylaren. Det vart övertryck och det kastades ut kylarvatten genom skvallerröret, så mycket att den gick upp i temp. Fyllde på vatten och lät bilen stå på tomgång, kunde stå hur länge som helst utan att kasta ut vatten, gasade då på lite och såg nivån stiga till skvallerröret(kylarlocket borta). I med att jag gasar på så hinner inte kylaren ta undan med följd att det blir övertryck och kastar ut vatten. Kylaren som sitter i är en ny tre-raders med det räcker tydligen inte. Motorn är lite trimmad men vet inte hur många hästar det är. Vad ska jag göra, för kylaren måste vara för liten eller?? Är det en ny alu-kylare som behövs?