Jump to content

Krilla

Medlemmar
  • Inlägg

    16
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Krilla's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Krilla

    vevaxel

    vart står koden?
  2. Krilla

    vevaxel

    hej jag håller på att plocka ihop en 302 som jag har liggandes. Är vevaxeln resp. vevstakarna lika i 302 som 289, om inte var ser man koden till vevaxeln. koden till stakarna är iaf. C8OE-A, jag vet inte om dom är till en 302 eller 289.
  3. Krilla

    holley

    jag bytte munstycks plattan och då ordnades det men jag vet inte va som va fel
  4. Krilla

    holley

    hej har en holley 650 dp i min 302:a (4777-2) det är så att den går jäkligt ojämt på tomgången och man får ha ganska hög tomgång för att den ska gå (1100-1200 varv kanske). Det som ser skumt ut är att det rinner soppa i en av prim portarna när den står på tomgång medans det inte kommer nått i den andra(ur dom som är mitt i venturi hålet) jag har köpt en repsats o blåst ren alla delar, det blev inge bättre. Ska det bara komma ur en och ska det verkligen stå och rinna vid tomgång ur bara en?
  5. det visade sig att ventilfjädrarna på min var alldeles för kraftiga som troligtvis har orsakat det här på min motor. nu har jag införskaffat ny kam, lyftare, ventilfjädrar med tillhörand retainers o knaster. ska till o shimsa in ventilfjädrarna o plocka ihop resten av motorn ikväll.
  6. hej! Har en 302:a -68 i min musse, för några dagar sedan fick jag ett missljud från motorn och den gick bara på 7 burkar ibland, jag plockade då bort insuget för att kolla lyftarna och hittade att en lyftare(5:ans burk längst ut) var nersliten rejält och kammen likaså på den nocken. vad kan ha orsakat detta? brist på smörjning, skulle va kul att veta kammen vet jag inte vad den har för värden men är en vanlig hydralisk Nummer på kammen, skulle va kul o veta vad det är för någon? 1828 36-02-01 201889 BR-280-2H
  7. Krilla

    302

    både kylare och lock är nytt
  8. Krilla

    302

    Om det skulle vara en spricka eller dyl. skulle det inte bli övertryck när den står på tomgång också då? Borde inte bilen gå dåligt om det är en spricka? den går hur rent som helst. Jag kollade både topp och block när jag rev ner den men kunde inte se några synliga sprickor. Det är som om det sväller i kylaren när man börjar att varva på, låter man den stå på tomgång igen så sjunker nivån sakta, till där den ska vara i normala fall. Kan det vara så jäkligt att jag har satt igen några celler i kylaren?? Han som sa att jag skulle sätta dit strypbrickan menade på att det kunde bli en lokal överhettning någonstans i motorn(pga att motorn har stått ett tag(rost?)), det var därför det vart vitt skum i kåporna. I med att strypbrickan vart ditsatt vart flödet högre och tog bort problemet, men med lägre motortemp som följd. kan det vara så att dessa rostbitar har släppt och satt igen kylaren? såg några rostbitar i kylaren faktiskt! Jag har också provat att spola systemet.
  9. Krilla

    302

    Jag rev ner och bytte alla packningar i motorn i hopp om att det skulle bli bättre men ej, samma symtom igen. Vart jävligt less och bilen fick stå ett bra tag tills jag fick ett tips om att ta bort termostatet och sätta dit en strypbricka istället, tog då bort termostatet och satt dit en strypbricka istället. I med det så försvann problemet, ingen skumbildning i kåporna. Yes tänkte jag, for ut en sväng och mötte då på nästa problem, Kylaren. Det vart övertryck och det kastades ut kylarvatten genom skvallerröret, så mycket att den gick upp i temp. Fyllde på vatten och lät bilen stå på tomgång, kunde stå hur länge som helst utan att kasta ut vatten, gasade då på lite och såg nivån stiga till skvallerröret(kylarlocket borta). I med att jag gasar på så hinner inte kylaren ta undan med följd att det blir övertryck och kastar ut vatten. Kylaren som sitter i är en ny tre-raders med det räcker tydligen inte. Motorn är lite trimmad men vet inte hur många hästar det är. Vad ska jag göra, för kylaren måste vara för liten eller?? Är det en ny alu-kylare som behövs?
  10. Krilla

    302

    har problem med min 302:a, det är så att jag får vitt skum inne på själva topplockskåporna och högst upp på oljestickanpå vissa ställen rena vattendroppar. finns ingen antydan till vatten i motoroljan. kopplar man in slangarna från kåporna till luftrenaren har den tendes till att ryka vitt annars inte. någon som har haft liknande problem. eller vet vad det kan bero på?
  11. la på lite förtunning och borstade sedan av färgen ganska lätt med en diskborste, avslutade med lite autosol gnuggning. Vart jäkligt snyggt faktiskt
  12. Hej! Är det någon som har tips på hur man får bort färgen på grillen, vill nämligen få fram aluminiumet under. grillen sitter på en 66:a
  13. tänkte lite fel där ja, det är ju som du säger , allt va rätt kopplat. Jag vred lite på fördelaren och då gick den igång klockrent
  14. Hej! Har en 66 mustang som jag håller på att renovera, och har kommit till det stadiet att starta den. Motorn som sitter i är en 302:a med mallory voltmaster mark 2 tändspole med tillhörande mallory dubbelbryt fördelare. Till problemet, jag får inte fram någon ström till fördelaren, jag vet inte om jag har kopplat fel eller om det är något annat fel. kabeln som är dragen kommer från tändningslåset går igenom ett motstånd till + på tändspolen, - på spolen går sedan till fördelaren. med tändningen på har jag mätt upp 12,4 volt från - kabeln från spolen dvs utan att ha kopplat den till fördelaren, kopplar jag därimot den till fördelaren så blir det ~0 volt? gör jag nått fel eller är det nå galet med fördelaren?, ingen tändning igf. Hoppas nån kan hjälpa mig /Krille
  15. över 300 dollar är det fraktfritt
×
×
  • Create New...