Jump to content

peter_hed

Medlemmar
  • Inlägg

    23
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

peter_hed's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej allt jag vet om denna bil är att den står på skroten och har varit med om översvämning bilderna säger resten. jag kan inte få reda på mer. vad bör jag ge för bilen?
  2. Tack så mycket för de svar jag fått via mail och på forumet. Det blir till att ta fram gassvetsen och rikta lite Mvh Peter Hed
  3. Hej håller på att renovera en gammal mustang men fått fel på bilderna jag tog när jag rev isär den. Bilen är en 68.a HT med 390 C aut och AC. Kan någon ange vad hålen skall vara till. Jag vet att ett av dom skall gå till Kompresseorn på AC.n. Mvh Peter Hed
  4. Jag skulle bli mycket tacksam om du kunde göra det. Mvh Peter Hed
  5. Jag håller på att montera in mitt styrstag och styrleder samt styrservocylinder. Men det verkar som att servoventilen som sitter i armen på styrsnäckan är kraftigt böjd bakåt. Den går inte i samma linje som själva staget utan är kraftigt böjt bakåt. Leden verkar vara bockad från infästningen för leden som går ner till vä framjul. Jag tycker även det ser ut som att vänstra leden sitter längre fram i bilen i förhållande till den högra. Finns det någon som har en bild på hur parallellstag och servoventil sitter i en bil utan motor. Bilen är en 68 HT med 390 & C6 automat Mvh Peter Hed
  6. Dessa har blivit rostiga så jag måste byta eller ev kroma om dem. Obs det är den delen som hela fönstret sitter fast i. Vet någon vad dessa kostar och om det är värt att kroma om dem i Sverige. Har letat på div internetsidor utan framgång.
  7. Om man renoverar en motor idag så bör man sikta på lite högre kompression om man har en motor med låg kompression. Med etanol och lite mer bränsle så får man ut mer effekt och en billigare bränsleförbrukning. Gör man sedan ett bra jobb med topparna så behöver man inte fundera på blyersättning. Jag vet många som fått ur mer effekt ur turbobilar med rätt inställningar av insprutning och etanol. Laddtrycket kan ökas då man kör på etanol. Mvh Peter
  8. Hej. Har erfarenhet från tidigare mustanger (68) med läckage runt friskluftsintagen. Har nu en orginalbil utan rostskador på denna plats (FD Arizona-bil). Hur bör man rostskydda den för att inte få rostskador på denna plats?. Bilen har stått innomhus sedan jag fick den från Phoenix AZ. I örigt har jag slipat hela bilen plåtren och blästrat underrede bytt & lackerat alla bärarmar samt epoxylackat och underredsbehandlat chassiet. Obs Bilen är nylackerad. Mvh Peter Hed
  9. Jag vill gärna se hur elhärvan är dragen kring ratten. jag har även ett par hål allra högst upp i torpeden som jag inte är riktigt säker på vad dom ska användas till. De sitter strax nedanför exportstagen högst upp på torpedplåten.
  10. Hej . Jag håller på att renovera en 68 HT med 390 & AC. Tog en del bilder när jag plockade ner den men bilderna blev förstörda. Skulle vara tacksam för lite bilder från någon renovering. Mvh Peter Hed
  11. Så här gjorde vi då vi skulle byta motor på en bil för några år sedan. Vi fick samma hjälpsamma besked som du. Men till oss sa dom att de skulle ha orginaluppgifter från Ford i USA. Al1. Skit i regbeskiktningen & byt till rätt axel & bromsar. Kör in & besiktiga & låtsas som det regnar. Fungerar ofta bra på gamla amerikanare. Al2. Skaffa fram uppgifter om hur bilen såg ut med sexa & V8. Åk sedan till närmaste bageri & köp en tårta. Åk in till en trevlig fordhandlare och beskriv ditt problem. Ta fram papperen som anger skilnaden mellan 6.a & V8. Fråga handlaren om han kan skriva på att detta är rätt uppgifter ang olika bilars utrustning. Ta fram ditt egenhändigt gjorda intyg där det står att vi intygar att genom att montera en 5-bultad axel med tillhörande bromssystem så kan en bil med 6.a köras med V8. Se bif bilaga. Bifoga dina uppgifter med intyget som skrevs på av fordhandlaren. Ge sedan fordhandlaren en tårta till em-fikat. Denna lösning går bra om man tar fram bra underlag. Självklart ska underlagen vara så bra att handlaren inte behöver tveka på uppgifterna P.s Se till att få med någon stämpel det brukar besiktningar gilla.
  12. Glömde skrivat att det inte är en orginalbil.
  13. Har en vit mustang med maroon inredning i bra bruks-skick. Motorn är en 390 GT med C6 automat odiffad 9". Se bilden nedan. Vad kan denna vara värd i dagsläget?
×
×
  • Create New...