Jump to content

coke89

Klubbmedlem
  • Inlägg

    179
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About coke89

  • Födelsedag 1989-07-01

Medlemsinformation

  • CMC
    1960
  • Region
    Ö.Mälardalen
  • Stad
    Stockholm
  • Yrke
    Civilingenjör

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

coke89's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Lasse, det finns tyvärr alltid folk som ogillar vad andra gör med sina bilar. Nu vet jag inte, men spekulerar i att mycket negativt kan komma ur avundsjuka? Din Musse sticker ju även ut ur mängden, dvs du har gjort den så som DU vill ha den! och det är ju bara det som är viktigt i slutändan, alla har en egen bild av hur en perfekt mustang ska se ut och ingen stil är fel. Jag tycker i alla fall att du har en av de tyngre Mussarna, som verkligen andas den riktiga raceandan från -60, -70tal. och har den kommit med i tidning två ggr så är det nog inte bara jag som tycker så ARI dekalerna vart riktigt fräna förresten!
  2. Nej, 428 vev blev för dyrt, någonstans måste man dra gränsen om jag någon gång i framtiden känner för det så får det bli strokerkit från survival motorsports Tid spelar mindre roll, bara det blir bra så! vad tar han för balansering? förstår att det kliar i fingrarna! man vill ju gärna få klart allt!
  3. den verkar vara helt i min smak och jag ska definitivt kolla in den, tack för tipset!
  4. Jo men då går det ju framåt i alla fall! Det har varit samma historia för mig, mycket annat som prioriteras högre, samt att resurserna tröt ett tag. Men som det ser ut nu så lägger jag en beställning på dessa i början på det nya året http://www.summitracing.com/parts/CCA-33-601-9/ http://www.summitracing.com/parts/ESP-6490F3D/ När stakarna är hemkomna så kan jag äntligen skicka iväg allt på balansering och sedan förhoppningsvis kunna plocka ihop bottendelen! Vilken firma använder du till balanseringsarbetet?
  5. Fantastisk motor! Ska bli kul att se den ute på träffarna!
  6. Jag hoppas att denna guiden kommer till användning för någon
  7. Hej! hur går det med bygget? det har vart tyst ett bra tag nu
  8. Kul att se när det händer saker! S*tan va snygg motorn blir! riktigt avundsjuk... :D:D
  9. Koppla nu in det nya systemet utan att montera dit det. Testa alla funktioner. Kl.12 är OFF, vrider man medurs så skall de två fasta lägena finnas. Vrider man moturs så finns steglös fördröjning där ett fullt utslag ger längst intervall och läget närmast OFF ger kortast intervall. Tryck på knappen och spolarna ska gå igång. Ifall bara de två fasta lägena fungerar, kontrollera att du har bra jord till reglaget. Ifall spolarna inte fungerar (vilket jag råkat ut för) så koppla bort reglaget och ta det åt sidan. Jämför vi kontakterna så ser man snabbt att de två skiljer sig en aning. en kontakt saknas på den nya. Detta går dock att rätta till enkelt. Efter att ha mätt med multimeter hittade jag kontakten till spolaren(RÖD) i Mustangens kontakt sitter denna ett snäpp upp(GRÖN) Kontakten sitter med en fjädrande låsning, använd en liten skruvmejsel för att pressa ihop och lossa kontakten. ifall den trycks ihop för mycket får man bända tillbaka den lite efteråt. så här skall kontakten se ut efteråt, testa funktionen och skruva sedan dit allting igen Klart! Filmade lite kort för att visa hur slutresultatet blev
  10. Fantastiskt nog så kom paketet till posten på självaste julafton! har hunnit en bit och lägger som jag lovat upp bilder på hur jag gjort hittills:) Mittkonsollen lossas. För att lätt komma åt och ta ut radion. För att komma åt brytaren till torkarna så dras först reglaget bort. Specialmuttern som håller fast allt lossas med hjälp av en låsringstång. Ta tag i strömbrytaren på andra sidan och skruva bort allt Lirka försiktigt fram strömbrytaren till hålet vid radion. Min satt intrasslad i gamla högtalarsladdar från en svunnen tid. Och lossa försiktigt kontakten så att sladdarna inte skadas då dom kan vara sköra.
  11. Det flesta bilmodeller fungerar, mitt system kommer ifrån en Bronco -84 men samma delar sitter i Ford F150 från samma tidsperiod:)
  12. Per, om man ska följa det rådet så bör man ju hålla sig borta från Ford helt och hållet och köra Cheva istället, tänk så mkt billiga delar det finns till SBC;) Mikael, FE serien är en utmärkt motorfamilj, med mycket delar, visst lite dyrare än windsor men ack så mkt ballare att se i en musse! FE serien börjar även få uppsving hos amerikanska motorbyggarfirmor och kommer enligt min mening att bli billigare att köpa delar till inom en snar framtid
  13. Jag misstänker att det inte bara är jag som finner detta konstanta flipprande med torkarna jobbigt. avsaknaden av fördröjda vindrutetorkare på min 69a lämnar ett stort hål i körglädjen så fort det kommer lite småskurar från ovan.. Efter lite research så upptäckte jag att det faktiskt gick att beställa mustanger från fabrik (iaf från 69 och upp) med dessa fördröjda torkare, eller "intermittent wipers" -som det står i optionskatalogen. Idag tar vi detta för givet på nya bilar men på 60-talet var det tyvärr få som tyckte detta option var nödvändigt och de flesta lade hellre dom pengarna på racing speglar eller elektrisk klocka. Detta medför även höga priser som sträcker sig upp mot 3.000kr-hållet om man vill få tag på en begagnad styrbox samt brytare, och NOS kan man rent av glömma... Men efter ytterligare lite forskning så upptäckte jag att det är nästan oförskämt enkelt att konvertera ett system ifrån en 80-tals Ford!! Jag letade lite på Ebay och hittade ett komplett system med brytare samt styrbox och alla kablar. För endast 250kr med frakt! =D Tänkte att jag skulle lägga upp en liten guide, så att fler kan ta del av detta knep! lägger upp bilder och instruktioner så fort paketet anländer från USA
  14. Hej! kul att du trillat in på mustanger och hittat vårat forum, välkommen! Jag ska försöka svara så noggrant som jag kan Fråga 1: ja det stämmer bra, följande motoralternativ fanns 1966, 200cid 6cyl 1V 120hp 289cid 2V V-8 200hp 289cid 4V V-8 225hp 289cid 4V V-8 271hp Fråga 2: om den är svensksåld eller ej spelar inte så stor roll, det är samma regler som gäller. se upp för rost i underrede, skick på motor/växellåda, se upp för fula lagningar dvs tjockt lager med spackel, ta med en magnet och testa om du är misstänksam. Fråga 3: du svarar mer eller mindre själv på den frågan, det är nästan omöjligt att svara på, då det skiljer i skick och annat. men när jag letade (6år sedan) så låg dom på runt 65-85.000kr i helt okej skick. Fråga 4: samma svar på bägge, HT och Cab, men eftersom du inte vill ha Cab så är det endast HT i ditt fall. Fastbacken fick inga bakrutor förens 1969 . Fråga 5: självfallet finns det bilar med röd inredning. här har du en lista över inredningsalternativen 1966, Interior Trim Code Blue w/blue 22 Dark red w/red 25 Black w/black 26 Aqua w/aqua 27 Parchment w/blue D2 Parchment w/burgundy D3 Parchment w/Emberglo D4 Parchment w/black D6 Parchment w/aqua D7 Parchment w/Ivy Gold D8 Parchment w/Palomino D9 Blue & white, luxury 62 Emberglo & parchment, luxury 64 Red, luxury 65 Black, luxury 66 Aqua & white, luxury 67 Ivy Gold & white, luxury 68 Parchment w/blue, luxury F2 Parchment w/burgundy, luxury F3 Parchment w/Emberglo, luxury F4 Parchment w/black, luxury F6 Parchment w/aqua, luxury F7 Parchment w/Ivy Gold, luxury F8 Parchment w/Palomino, luxury F9 Blue, bench 32 Red, bench 35 Black, bench 36 Parchment w/blue, bench C2 Parchment w/burgundy, bench C3 Parchment w/Ivy Gold, bench C8 Parchment w/Palomino, bench C9 Happy hunting!
  15. Jag kör på denna http://www.wolfshead.com/products/atf.html men i princip vilken Dextron III eller ATF olja fungerar lika bra! Wolfshead finns att köpa på Hansen eller beställas genom Mekonomen
×
×
  • Create New...