Jump to content

Stanley

Medlemmar
  • Inlägg

    131
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Stanley's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jag har kommit på att det kan vara fel lamptyp monterad. Om det är fel lamptyp monterad jordar lampan mot chassiet (sockeln) och då spelar det inen roll om du stänger dörren. Lampan är redan jordad via den felaktiga sockeln. /den felaktiga lamptypen) Det tog mig ett antal timmar att hitta det felet)
  2. Hej Ett tips är väl en väsorterad däckfirma, dom har säkert det problemet varenda vår och höst, dom kan ha ett sortiment med nån som passar om du har tur. Annars skulle jag svetsa fast en mutter ovanpå låsbulten/muttern men se upp för det det är väldigt lätt att skada fälgen. Något skydd krävs. En kompis till mig hade 20 såna bultar på sin Corvette och ingen nyckel!!!, det var bara svetsen som löste det. Stanley
  3. Håller med ovanstående. Det kan till och med vara så att det är mycket bättre att rikta och reparera en krockskadad rostfri bil än att svetsa upp en rostig. Min åsikt är, att det inte att reparera chassiet på en mustang till bättre än den var då den rullade av bandet. Stanley
  4. Det ska vara som jag skrev ovan. Om brytaren är öppen flyter det ingen ström i kretsen, så följdaktligen så får du full batterispänning (ca 13V) ända fram till brytarens ena pol.(den som är kopplad till tändspolen) Om brytaren är sluten så flyter det en ström i kretsen. Strömmens storlek avgörs av impedansen i kretsen (Motståndet). Motståndet i det här fallet är primärlindningen i tändspolen och den eventuella resistorkabeln (ett motstånd) Motståndet i övriga ledningar är försumbart. När belastningsströmmen genom spole och resistorkabel flyter uppkommer spänningsdelning vilket innebär att ca 3V ligger över motståndskabel och ca 9V ligger över spolen. Blev det klarare nu. Stanley
  5. Om brytaren är öppen på ett originalssystem (med motståndskabel)så har du batterispänning ca 13 V på både plus sida och minussida på spolen. när brytaren är till (sluten) så har du troligtvis ca 9V på plussidan och noll volt på minussidan. Stanley
  6. Har du kollat flottörnivån (är den för hög?) och eventuell skit i nålventilen(den som stänger av bränsletilloppet när flottören är full)? Stanley
  7. Statisk kompression är den totala cylindervolymen (hela cylinders volym när kolven är i BDC= längst ner) dividerat med förbränningsrummetts storlek(totala utrymmet ovanför kolvtoppen) Dynamisk kompression är cylindervolymen som är kvar när insugningsventilen har stängt (insugningsventilen stänger när kolven är på väg upp i kompressionstakten) dividerat med förbränningsrummetts storlek(totala utrymmet ovanför kolvtoppen) Som du ser ovan så är siffran på dynamisk kompression mindre än den för statisk kompression och det beror på att insugsventilen läker ut kompressionstryck när kolven går upp i cylindern. För att kunna veta vad du har för teoretisk dynamisk kompression måste du ta reda på vid vilket gradtal (vevaxelgrader) originalkammen stänger insugsventilen. Stanley
  8. Ja visst är dom lite för lika för att inte vara "samma"? Någon som har sett, eller har en bild på en 50oz dämpare från 80-talet? Men dom kan väll ändå inte vara så lika? //Johan Fel av mig. Jag trodde att din motor behövde en 50 oz dämpare. Det verkar ju inte vara så med tanke på att du nyss berättat att du har en 289:a. Eftersom din nya dämpare ser exakt likadan ut som den du tagit bort från en 289:a så är det bara att sätta dit den. Stanley
  9. Jag skulle inte det. Jag tror att båda dina dämpare har samma balansvikt. Dock har jag aldrig sett en 50 oz-dämpare. Stanley
  10. Ser man stor skillnad på själva vikten på baksidan? På mina 2 så är dom mer eller mindre identiska, en vikt skillnad på (50oz - 28oz) = 22oz borde väll synas tydligt? det borde synas skillnad på själva storleken på ballansvikten, tycker jag, om det i övrigt är lika dimensioner och lika konstruktion. På två dämpare med olika ballansvikt. då borde viktklumpen vara nästan dubbel i volym på en 50oz vikt. Oz är väl ett jävla konstigt mått! Stanley
  11. mekanisk tempmätare har ett vätskefyllt rör mellan motorn och mätaren. Vätskan utvidgas när den blir varm, utvidgningen flyttar nålen. Mekanisk oljetrycksmätare har oljetrycket (oljan) från motorn kopplat direkt in i oljetrycksmätaren. Oljetrycket lågt-högt flyttar nålen på mätaren. Stanley
  12. En sak är värd i kronor, det någon är beredd att betala, just då du vill sälja. Att gissa att just min bil kommer att vara värd en viss summa eller till och med tro att den aldrig kommer att sjunka i värde är ren gissning, eftersom detta kommer att ske i framtiden. Prisutvecklingen på Mustanger har bara gått åt ett håll de senaste 25-30 åren, nämligen uppåt, men det finns ju inga garantier att det alltid kommer att vara så. Stanley
  13. Jag har för mig att man kan trigga boxen med brytare ochså. Stanley
×
×
  • Create New...