Jump to content

Freddy berg

Medlemmar
  • Inlägg

    58
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Freddy berg's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej aldrig ska det gå som jag vill har en cougar 69:a med 351c och c6 låda. Mitt problem är att kardanen är förkort (lådan och axeln kommer från en mustang 71:a) CC måttet på min kardan är 1200mm. Någon som vet vad längden ska vara till denna bilen? enligt mina mätningar så med ett spel på 1tum så borde axeln vara 1230mm. Är det någon som vet hur lång den ska vara nån som har papper på det kanske? vill vara helt säker innan jag lämnar in axeln på förlängning. MVH Freddy
  2. jag hade kopplat fördelaren fel kopplade den på fullt vakuum. och sen drog det tjuvluft där bromsservot ska sitta. ska tanka i mon o räkna ut hur mycket den drog. MVH Freddy
  3. hej! tack för hjälpen håller på att göra en ny mätning av förbrukningen. då jag hadde kopplat en massa vakuum slangar fel. nu går bilen mycket jämnare och har mycket bättre tomgång ialf. + att den drog tjuvlyft! Mvh Freddy
  4. Hej! Värdet på tankamaturen skall ligga på 8-12 ohm vid fulltank och 60-68 ohm vid tom tank. enligt ford verkstads handbok. man kan även kolla så att mätaren fungerar som den ska genom att koppla bort amaturen och koppla ett 10 ohms motstånd där amaturen skall sitta. då ska mätaren visa full tank. och sen testar man att koppla in ett 73 ohm motstånd och då skall mätaren visa tom tank.
  5. Hej ! Kom från garaget nu och har rivit topppen. o ja det va där det läckte. från återrinningskanaler. Kanske hadde gått o dra toppen hårdare. tycket inte att bultarna satt speciellt hårt men. har man börjat så kan man lika gärna göra det riktigt. fanns en packning i stan så i mon monteras det igen. Så man hinner åka till wings&wheels. Ha det bra o tack för hjälpen. MVH Freddy
  6. Nä tyvärr så är det inte ventilkåps packningen som läcker läcker under tändsstiftet är helt torrt ovanför. MVH Freddy
  7. Hej igen ! har precis fixat styrning och förgasar (vacumslangar) bilen har aldrig gått så bra som nu. Men glädjen var kortlivad. Började lukta skumt. stannade och jo nu läcker det olja ner på grenröret. Kollade lite närmare och det ser ut som om det läcker från topplocks packningen. på kortsidan mot torpedväggen på förarsidan. (nedre hörnet på toppen) Läcker när man kör och när man stänger av bilen så rinner det mer tills oljetrycket är borta ! Går det någon oljekanal där? har kollar insugspackningarna men där är det tätt! Är det topplockspackningen eller har ni några andra idéer? MVH freddy
  8. Hej! har haft mycket strul med min bil. nu verkar det som om allt börjar fungera som det ska. motorn startar lätt kall men vill ha lite choke för att gå jämt (anser detta som normalt) . när den är varm så går den bra. men jag tycker att den drar lite för mycket ligger på 2 liter/milen. vid lugn körning. har en 351C med en holley 600vac med primär munstycken 65 och sek 75. funderar på att testa med lite mindre munstycken. Eller vad tycker ni? förgasaren är renoverad med nya nålventiler, packningar m.m. och det gjorde stor skillnad MVH Freddy
  9. Okej tack så mycket. någon som vet vad det ska vara för balansering på svänghjul till en 351C ? behöver även få tag på en kopplingkåpa? ingen som vet vart man kan fåtag på det?? MVH Freddy
  10. Vad är sideloadern för låda?? är det t10:an?? MVH Freddy
  11. Hej! Vet inte varför jag har såna problem!! har en std 351C. Det första som hände var att min converter rasade. lämnade då in den för renovering. lämnade även in växellådan en c4 från 1966. bytte rör och oljekyl. Monterade allt körde problem fritt i ca 10mil. Då den slutade växla till trean. Ringde killen som renoverade den. Han kollade på lådan, och det visade sig att han glömt dra skruvarna till gouvunörventilen. sen tappade han bort ventilen. så han satte in en annan. Som inte fungerade i den lådan. Så lådan slirade. Då renoverade han en annan låda till mig en c4 från 1965 tror jag med dubbla drive lägen. Nu visade det sig att denna slirar hejdlöst och växlar inte som den skall. men nu har ju ingen garanti kvar. så nu letar jag efter en ny låda igen. (vägrar köpa fler lådor från denna killen ialf)
  12. Nä nu e jag trött på det här tredje lådan som ger upp!! Funderar på att montera en cheva låda i bilen snart!! någon som kontakter eller har någon växellåda liggandes helst manuell 3 eller 4vxl spelar ingen roll. Eller någon Fungerande automat???? kontakta mig!! MVH Freddy
  13. jo det gjorde jag med. min säkringar till lampor och tuta. finner man under huven.. och resten ligger under mittkonssolen. nya morderna säkringa förstås. och den e allt avsäkrat inte bara tre grejer som det va i orginal elsystemet!!!!
  14. drog om al el i min bil i vinter köpte kabel på ELFA de har ioförsig inte så många färger men det räcker. e ju inte så mycket el i dessa gamla bilarna. köp mycket krympslang bara och skaffa en riktig lödkolv. använd inte kabelskor om du inte måste! skapar bara problem längre fram. MVH Freddy berg
  15. Anledningen till att han bye ventilen va att ha tappade ner en del till ventilen i våran oljeavskiljare och vi hittade aldrig den mer. Han hämtade då en annan ventil men det fanns tydligen en massa olika ventiler till denna lådan. Och med den nya fick vi inte upp något olje tryck så den slirade bara. Turbinen lämnades in på renovering samtidigt som den första lådan lämnades in. och olje kyl och fanns inte då den tidgare ägaren hadde inte tyck att de inte behövdes så det monterades ett nytt oljekyl och nya slangar/rör sammtidigt som allt blev renoverat. Han va o kollade på lådan i dag. Han ville byta modulatorn innan han gjorde nått annat. har haft problem med baktändningar m.m. innan jag renoverade förgasaren. så an trodde att den hadde gått sönder men vi får väl se! MVH Freddy
×
×
  • Create New...