Jump to content

Hampus cmc1125

Medlemmar
  • Inlägg

    86
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Hampus cmc1125's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Har inte pratat med dom, ska göra det. Hur kollar man tryckregulatorn? Verkar inte som lådan växlar alls när man kör kickdown. Vågar inte dra längre än till 100... Utan kickdown fungerar den felfritt.
  2. Oljenivån verkar OK. Oljan är helt ny. Band och regulator borde vara OK, lådan är precis renoverad hos firma. Har gått 20 mil. Mvh Hampus
  3. Motorn varvar upp mellan ettan och tvåan och mellan tvåan och trean innan växeln läggs i när jag kör kickdown. Värst mellan tvåan och trean. När jag kör i tex tvåan och trycker på så växlar den ner till ettan utan problem. Lådan är en FMX och är precis nyrenoverad hos FMX. Skall den luftas eller justeras på något sätt? Olja finns det som det ska. Mvh Hampus
  4. Jag har slangar. Men behöver dimensionen så att jag kan köpa tills nästa gång jag hälsar på bilen.
  5. Någon som vet dimensionen (innerdiameter) på slangarna från lådan till kylaren?
  6. Hej! Nej, jag har inte haft koll på bilen hela tiden. Den står i ett garage med ca 40 andra bilar Skall kolla, tanken hade inmte ens slagit mig. Där är ju varken lås på tanklock eller motorhuv. Inpå resten av bilen heller just nu... För j-ligt att man inte kan få ha grejorna i fred! Mvh Hampus
  7. Snygg bil Lars Tror du det är förgasaren? Den har alltid gått kanon bra. Problemet kom i dag, efter Malmö, Landskrona tur och retur. Från första hostningen tills att den dog helt tog bara 15 minuter. Tur i oturen i alla fall. Hade precis kommit innanför garagedörrarna när den sa upp sig.
  8. Motorn började först tveka precis när jag gasade från tomgång. Sedan även när jag gick från neutral till drive. Precis när jag kom tillbaks till garaget så dog den helt. Den var sedan svår att få igång igen. Antar att den får förlite soppa. Finns det något mer bränslefilter än det som sitter precis innan förgasaren?
  9. Nej, den går inte att lossa, sitter innifrån. Har provat idag med kickdownstag, då fungerar det, men passar inte riktigt till förgasaren, så jag får bara halvgas, och då är det ju ingen mening. En annan sak, när jag trycker på och växlar manuellt, från ettan, så fungerar det bra tills jag går från tvåan till drive, då varvar motorn upp. Rätt eller fel?
  10. Nu är lådan renoverad och på plats. Gjorde nog fel som inte tänkte på att be om en turbin som INTE ä standard Men nu är det kickdown som ska fungera. Wiren vill ju dra armen på lådan UPPÅT. Men armen på min låda går inte att dra uppåt. Däremot går den att trycka neråt Hur ska det vara?
  11. Hej! Lämnade min låda på renovering, turbinen också, till ett företag i Hallaryd (Halland) som heter EAT. Han tar 2000 för en renovering alternativt en begagnad turbin till min FMX, bör väl ligga på ugnifär detsamma till C4. Tel nr. till EAT 047-972255, mellan 9 och 12 tror jag att telefontiden var. Mvh Hampus
  12. Jodå, NÄSTAN 14 dom satt så in i h-e, särskilt den sista. Låsningen är ju att muttern är konisk i slutet, med den breda änden mot kransen. Men det gick att fixa bulten, locket måste dosc bytas. Verkar som om turbinen var så pass sliten att det hade behövts ett större ingrepp i alla fall, så ingen större skada skedd. Vet du vem som säljer satser med bultar och muttrar? Mvh Hampus
  13. För att svara på min egen fråga. Är bulten av så måste locket på turbinen bytas. Man delar turbinen i svetsfogen med en svarv, sedan svetsas den ihop igen. Så enkelt ver det! Kommer att montera på lådan själv, litar inte på verkstan. Dom har ju gjort sig av med bultarna också, förmodligen förstört dom med sina små milimeternycklar Någon som vet vad det ska vara för dimension på muttrar och bultar? Gängor? Åtdragningsmoment? Mvh Hampus
  14. Nej, dom var inte mycket att ha! Jag bad dom montera bort turbinen, men det hade dom inte gjort, dom visste nog inte vad det var! Lite glädjande var att mekanikern hällde ALL olja över sig när han plockade bort tråget Fick montera bort turbinen själv, en mutter satt fast, var tvungen att skära av bulten Går bultarna att byta, hur gör man när man renoverar turbinen, den är ju ihopsvetsad? Har jag lyckats förstöra turbinen? Slant även med vinkelslipen och lyckades slipa bort ett par milimeter på framsidan av startkransen. Hur känslig är den för små viktförändringar? Med tanke på vibrationer. Mvh Hampus
×
×
  • Create New...