Jump to content

Peter Värnamo

Medlemmar
  • Inlägg

    33
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Peter Värnamo's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej Vid besök hos VW verkstaden så konstaterades att spjällhuset var defekt, vilket jag misstänkte. Nytt spjällhus a5300kr Arbete och felsökning (tot 1,5timme) 3300kr. Summa 8600kr. Hoppas bilen går i fortsättningen. Kostar ju skjortan att besöka det stället.
  2. Hej Behöver hjälp med vardagsbilen vet att jag kanske inte är på rätt forum men vet att det finns kunnigt folk här med. Bil Passat 2006 2,0FSI Hoppas kunna lösa detta utan att lämna in bilen, vill ju lägga de pengarna på mussen. EPC och ASR lampan lyser konstant. Motorn misständer emellanåt Vad kan det vara för fel? Reducerad kraft, orkeslös. varvar max 2000. Vad betyder kontrolllampa med rött utropstecken? Har provat radera felkoderna. Har provat att nollställa med instrument och genom att ta av minuskabeln från batteriet. Miltal ca 10000mil Följande felkoder finns 1-3 engine nr 4 abs Vad betyder respektive felkod ? 1. Felkod 05445 002 Lowerlimit exceeded throttle valve controller Malfunction 2. felkod 05445 008 Implausible signal throttlevalve controller malfunction 3. Felkod 05465 008 Implausible signal throttlebody (j338) fault in basic setting. 4. Felkod 01314 013 check dtc memory engine control unit Tacksam för hjälp Peter Värnamo
  3. Mycket fint. Vad heter produkten? Vad kostar sådant? Har själv funderingar på vad jag skall ha för golv i garaget.
  4. I trafik 2009-10-05 enligt annonsen. Ny importerad bil som skall säljas med förtjänst? Går ej bedöma värdet utan att ha sett bilen. Många bilar ser ju bra ut på bild och verkar då billiga när man läser annonsen. Är bilen påkostad mer än man begär för den kanske den är billig? Priset ser ju dyrare ut än hos bilhandlare. Har själv nyligen sålt min fars Amazon 1959 påkostad massor total renoverad lågmilare allt nytt omlackad i delar invändigt, utvändigt, undertill och i motorrum. Hade kvitton på mycket mer än vad begärt pris och fick inte igen pengarna. Trots detta var det en del som tyckte den var för dyr.
  5. Hej HT rutan(höger bak) går ej ner när jag vevar. Händer ingenting. Är det något som kan hoppa ur eller behöver man köpa en ny mekanism? Bilen är en 1965 HT Har tidigare fungerat om än något trög.
  6. För tydlighetens skull uppdaterar jag med bilder också. Är fortfarande tveksam. Den största skillnaden ligger på att det nya har en hals på planet med fastsättnings klämmorna. Hålet skiljer endast någon tiondels mm. Det gamla har följande nummer BCA FA 01447 CA samt 614038 Det nya har beteckningen FB-1625-C och är märkt 1625-12° FM Mex Halsen på tio mm på den sidan med clipsen har väl inte med funktionen att göra så länge det går sätta fast lagret i armen? Avståndet fräst plan med clips till ytan som skall vara mot tryckplattan är lika. Vad tror Ni?
  7. Skall byta urtrampningslagret på min 65a Mustang (4växlad akod 225hk 289cui). Urtrampningslagret som satt i är 25mm tjockt och det nya är 35mm tjockt. Antar att jag fått fel lager eller är detta något att justera in på kopplingasarmen? Ytterdiametern och planet mot solfjädern skiljer också i storlek. Tacksam för svar.
  8. Hej När det gäller Edelbrock förgasarna. Vilka artikel nummer är det som rekommenderas 1404,1403,1405,1406,1803,1804,1805? Vad för skillnad är det mellan Performer series och Thunder avs series? El choke eller manuell choke? Behövs kalibreringskit? Behövs spacer? Behövs det några extra länkage eller slanganslutningar? (manuell växellåda). Rekommenderas ett nytt insug? Skulle det ge några hästar extra? Finns det kalibreringskit till ford orignal förgasaren? Är det lättare bestycka och justera in en edelbrock förgasare än en ford orignal förgasare?
  9. Jag har varit i kontakt med Carbguy och Ponycarberutors och de vill absolut veta vad för kam jag har innan de säljer eller renoverar en förgasare åt mig. Så det vore bra om man på något enkelt sätt kunde ta reda vilken kam man har. Vad tror Ni om en Ford orignal bestyckad förgasare från Ponycarberutors, hur funkar den med en trimkam?
  10. Hej Hade tänkt att skaffa en annan förgasare. Den som sitter på är till en 1966 Ford FE 390-410-428. Min bil är en Mustang 1965 289cui A kod 225hk fyrport med manuell växel svenskssåld. Problemet är att bilen har en trimkam som är av okänd modell.I övrigt inget trim. Bilen skall användas för lugn familje körning ej på racerbana. Min första tanke är att köpa en nyrenoverad originalförgasare. Men hur göra för att få rätt bestyckning. Finns det delar att köpa så att det går att justera den rätt? Vilka är det man kan tänkas behöva för att prova sig fram? Eller skall man satsa på en edelbrock eller annan förgasare? I så fall vilken? Hjälper det att mäta vacumet på den förgasaren jag har? Har i första hand tänkt att försöka justera in den själv men har aldrig pysslat med förgasare. Finns det någon firma som tar på sig uppgiften att justera in och bestycka förgasare som är duktiga på dessa bilar? Gärna i Värnamo trakten. Tacksam för tips.
  11. Hej Byt dina främre mot nya trepunktsrullbälten, monteras i originalfästena men du måste borra nytt hål i golvet för att fästa rullen med genomgående bult. Alternativt svetsar du fast ett fäste i golvet. Bak rekommenderas också trepunktsrullbälte ev finns färdiga fästen för tvåpunkts bälten använd i så fall dessa. Annars borra och fäst med genomgående bult. Rullen fästes i hatthyllan med genomgående bult samt en förstärkningsbricka. Rullbälten trepunktsuniversal fram+bak finns i svart hos mekonomen mfl. Vill du ha ett bälte i orignalkulär med kromade orignalliknade spännen så beställer man hos andoauto i usa. De har trepunktsrullbälten även till baksätet i valfri kulör. Tog endast en drygvecka att få grejorna. http://www.andoauto.com/Mustang.htm
  12. Hej. Stämmer att det är Bernes gamla svarta. Den rullar i Värnamo numera. Originalradion får sitta kvar, men kompletteras av en cd under instrumentbrädan, vill ju inte göra åverkan. Om jag inte kan hitta något fel på antennen så byter jag till en original Ford Mustang antenn, som skall inköpas på någon av de rekommenderade Classic Mustang reservdelsfirmorna. Absolut ingen svart modern antenn.
  13. Zebben monterade du bromsservon på en bil med manuellväxellåda? Det är nämligen NPDs grejer jag funderat på, alternativt om det går att få tag i något i sverige. Vill få bilen mer lättbromsad, kör ej racing eller på bana.
  14. Observera att min bil har haft skivor från början. Min bil har ju manuell växellåda. Vad för bromspedal skall jag använda. Enligt all litteratur så finns det ju inte kombinationen manuell+ skivor+servobromsar+v8 i original utförande från fabrik.
×
×
  • Create New...