Jump to content

gugges

Medlemmar
  • Inlägg

    79
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

gugges's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Nu är problemet löst, enligt holley så ska det vara 65 munstycken i förgasaren från fabrik, det satt 60 munstycken i min så nån har väl bytt, jag hade ett par 66:or som jag satte i och nu går den som en klocka. Jag ska prova att gå ner någon eller några storlekar vid tillfälle så man får den så bra anpassad det går. Tack för alla tips
  2. Tack Oscarsson jag ska kolla detta i helgen Angående axialspelet i fördelaren, om kamvinkelmätaren är stadig och står på samma värde så borde väl axialspelet vara ok jag har haft andra bilar med glapp fördelare där nålen säkert har rört sig i en 10graders intervall, jag kanske har fel, men borde det åtminstånde vara en indikation på att fördelaren är ok ?
  3. Nysning är en perfekt beskrivning, accpumpen funkar ssom den ska, jag har skruvat ut luftskruvarna 3 varv, men den är likadan som innan.
  4. Hej Jag har en 67:a med 289 4vxl manuell Motorn är standard förutom edelbrockinsug och nyare holly 600 med elchoke (modell 80457) Motorn går helt ok på tomgång , flytgas och fullgas Problemet är att när man ska köra iväg och kommer till läget precis över tomgång så hugger den till, innan den går "bra" Det blir en väldigt ryckig körning speciellt med manuell låda, den är lika dan på alla växlar så när man ger ytterst lite gas som vid växling och dyl så hugger den till. Någon som har nån ide om vad det kan vara? Mvh Gugge
  5. Hej Hur gör man när man slipar in ventiler i ett topplock ? Jag kan grundprincipen och vet hur man gör, men hur vet man att det behövs, och om det behövs hur vet man att det är färdigslipat ?
  6. Hej Mustang 67 289 2port autolite Bilen startar perfekt när den är kall Men när den är varm så går den alltid igång,men man får mala några varv för mycket på startmotorn, och när den väl startar så ryker den lite svart några sekunder för att sedan gå perfekt igen. I övrigt går den perfekt med perfekt tomgång och låg bränsleförbrukning. Är det nån som har några tips ? Mvh Gugge
  7. Vid regbesiktningen idag så hade besiktningsmannen synpunkter på min hastighetsmätare. Jag har märkt ut 30-110 ,men han sa att man måste gradera hela mätaren för att få den godkänd.
  8. Hur mycket ökade bränsleförbrukningen? Det spelar ju ingen större roll men det är kul att veta. Mvh Gugge
  9. Hej Har en 2portad orginalförgasare på min helt standard 289 67. Jag har tänkt att byta till fyrportsinsug och fyrportsförgasare. Vad ska jag välja för något ? Kanske någon har nått att sälja? Mvh Gugge
  10. Jag har fått dom här över,ibland slarvar man med fotograferingen. Är det nån som vet var dom ska sitta ? Mvh Gugge
  11. Knappen står i ändläget det förklarar varför dom lyser hela tiden, vilket fantastiskt forum mna lär sig alltid något nytt Tackar
  12. Är det nån som vet om lamporna i dörrarna bara ska lysa när dörren är öppen eller ska dom lysa hela tiden när tändningen är påslagen? Sen har jag takkonsoll,hur är det där dom ska väl ändast gå att tända med respektive knapp, och inte påverkas av dörrbrytaren.
  13. Nu går den perfekt Jag har bytt till större munstycken efter ett tips att´det inte alls är ovanligt att man måste bestycka om förgasaren pga att dagens bensin är "sämre" än förr. Efter att ha provat mig fram med olika munstcken så har jag gått från standard 50 till 58 då den går jämt och fint.
  14. Det verkar som min läcker där växelväljaren går in i lådan så det borde ju finnas en tätning där. Går den att byta utifrån eller måste jag ta den tråget ? Mvh Gugge
×
×
  • Create New...