Jump to content

maxizor

Medlemmar
  • Inlägg

    19
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

maxizor's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej! Jag undrar om ni vet om denna koppling som jag hittat passar till min kompis bil som är en 64½ med 260 V8 samt 3spd Manual. http://store.cal-mustang.com/showdetl-7-10702-19-0.html 7550D 1965-73 289/302 10''; 1969-73 250 10'' $164.95 Ev. Kan växellådan vara några år nyare, spelar det någon roll? Alla svar uppskattas, ska beställas inom kort! //Erik - Wx3
  2. Jag har en Mustang -65 HT och har köpt alla listerna till den lilla ventilationsrutan längst fram på dörrarna. Det jag nu undrar är hur man byter dessa på smidigast sätt. Det verkar sitta med "rivets" (nitar på svenska?). Går det att gå loss hela enheten där framme för smidigare montering, eller hur gör man? All hjälp mottages tacksamt! //Erik
  3. Jag har märkt idag att den fortfarande inte går perfekt, behöver nog lite andra nålar men det börjar närma sig, men den går mycket jämnare, dör ej vid kraftiga inbromsningar längre, samt går att starta utan att den dör och bygga upp soppatryck igen då den flödade soppan rakt igenom... Ryker inget svart heller, idag blev det nya olja + filter o annat fix Tänkte komma till Onsdagsträffen i veckan så kanske man kan få ytterligare synpunkter o tips.. Den drar väldigt mycket mindre och är mycket "snällare" Jepp, ska se till att de 2:orna som jag fick på bes ska släckas i veckan så man kan köra med kärran Ska fixa vidare imorn! Tack för all hjälp, nu förstår jag väldigt mycket mer hur förgasaren fungerar tackvare Lars... //Erik
  4. Nu verkar det som bilen är kurerad. Förra ägarna hade skruvat båda luftskruvarna i botten, samt brutit av spetsen på nålarna för mera soppa, men då flödar de ju hela tiden. Så slutsatsen blir att bilen går lika bra om inte bättre, och den drar mycket mindre. Drog typ 10 liter dit och 3 hem med mera gas på hemvägen Den sotar inget heller, stort tack till Lars för hjälpen //Erik
  5. Jag fick tag i Lars Nummer Genom en annons i Säljessidan! Jag provade igår att "steloperera" chokespjället i öppet läge, men det gjorde ingen skillnad... Men med lite tur kommer jag o Lars på något bra när vi ska kolla på det framåt helgen!
  6. Du menar Lars Oscarsson? Har du nåt nummer man når honom på? Det låter som om jag behöver kolla över min förgasare endel, har hört att felinställd flottörnivå även kan orsaka att den dör vid kraftig inbromsning... Nu drar bilen 4-5Mil blandad körning med endel gas, vilket inte är sådär kul Jag har en C4 samt 2.80 eller 3.00 bakaxel... Så den borde inte dra så mycket...
  7. Sorry, jag förstår men skrev fel... Ska kolla det imorn när jag ska pilla med bilen.. Det ska ju vara helt öppet framför portarna, då är det som det ska vara väl? //Erik
  8. Sven, tack för ditt tips! Jag kör helt utan choke, jag har en elchoke som ej är inkopplad... Men jag ska dubbelkolla att den är stängd, så jag verkligen vet!
  9. Jag bor i Nacka! Hjälp skulle verkligen uppskattas! //Erik
  10. Hej, det är så att jag har en Mustang -65 HT med 302:a som är lite trimmad med Edelbrock Performerinsug, Edelbrock 600 förgasare samt headers och dubbelt 2½" avgassystem. Problemet jag har är att den går väldigt fett, stiften är svarta och den drar 3-4liter milen. Den går bra men aningen ojämnt vid jämnt gaspådrag, dör gärna vid kraftiga inbromsningar. Jag har kollat fördelarlock, tändstift (Bosch Platinastift), tändkablar, bytt till ny tändspole, men jag tror helt enkelt det är något med förgasaren som behöver bytas ut / justeras. Då jag tycker om att meka själv så undrar jag om det finns någon i stockholm med omnejd som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig för en vettig peng. Gärna då visa lite hur saker o ting fungerar då jag endast har koll på mindre grejor (MC, Moped). Jag bor i Stockholm, och all hjälp mottages varmt.... //Erik 0709487088
  11. Själva växelföraraxeln in i lådan var av! Numera fixat! Tack för tipset //Erik
  12. ska lämna in bilen imorn... Det går inte att växla lådan, den ligger i drive men växelföraren på lådan är "nästan stum" Lådan växlar jättefint mellan 1-2-3 i drive, men går inte att växla...
  13. Jag undrar om det finns någon bra växellådsmeck i sthlm, har problem med min C4. Helst utåt Nackahållet... Allt är av intresse! //Erik
  14. Jag hade fel... Tydligen ligger växeln i drive... Går bra att köra och lådan växlar fint Har inte haft tid att ta ner tråget än, har blivit bromsfix först då bromsarna läkte stora mängder bromsvätska. Men har kunnat köra bettan, och hon gick bra...
  15. Själva växelstaget är helt löst.. Det har gått av rätt nära lådan... Jag kan inte flytta armen på lådan med handkraft, går att röra en liten del men när man vill lite längre är den helt fast.... Har fått tips om att det kan vara rent mekaniskt fel som gör att det kärvar, så det blir väl att ta ner tråget i veckan/till helgen och försöka undersöka närmare...
×
×
  • Create New...