Jump to content

Hedborg

Medlemmar
  • Inlägg

    24
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Hedborg's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Ja, det här är ju ett utmärkt sätt att skaffa servo, om man inte har det sen tidigare. Byt styrsnäckan och skaffa en pump och man är igång med ett fin, fint servo! Inget borrande, fräsande eller hembyggande. Den ända justeringen är ju på styraxelröret. Det fixar man lätt! Kör hårt, men inte så det rasar
  2. SÅ DÄR JA!! Nu är det monterat och provkört. Det fungerar mycket bra! Att orginalpumpen skulle vara för klen på tomgång passar mig utmärkt. Det känns ungefär som en modern bil med lagom mycket servo. Min bil var känslig för ojämn vägbana, det kunde slå lite i ratten när man åkte över ojämnheter. Det kan jag nu förstå, när jag fick känna hur lätt den gamla styrväxeln går. Med den nya, så försvann det här och jag kan utan vidare köra med en hand på ratten. Så sammantaget är att jag är helt nöjd med den nya styrningen. Det enda man kan klaga på, är isådanafall slangarna och beskrivningen som följde med. Bl a måste rattstångsröret kapas, det står inte hur mycket, så man måste mäta sig fram. (Idag ska det kapas 1 cm till!) Det blev inget snyggt montage med slangarna, antingen förstod inte jag hur dom har tänkt eller så har dom inte tänkt? Jag kan varmt rekomendera den här ombyggnadssatsen!
  3. Jag köpte grejorna när jag var där och fick det hemskickat i ett "privat" paket. Så jag slapp tull och moms. Jag tror det gick på ca 6500:- Men då behåller jag orginal pumpen. Annars kostar en ny ersättningspump, med högre tryck ca 2000:- Jag började rivningen igår men fastnade när jag insåg att grenröret måste bort. Jag har ingen delning mellan styrstång och styrväxel. Det måste plockas bort som en del. Fortsättning följer
  4. Jo, den har med saken att göra. Jag minns inte riktigt, om man ska trycka den uppåt eller neråt. Det är ett litet plåtbleck som låser mot en kant där inne.
  5. Det gäller att lyfta riktigt jämt. Annars nyper det liksom. Infästningen är ju även fjädrad för att få rätt sveptryck mot rutan. Så använd något hårt att lyfta utsidan med (naglarna brukar inte räcka till) Lycka till !
  6. Hej på er, jag har precis köpt ett nytt styrservo från Mustang unlimited. Där servot sitter i styrsnäckan. Jag har tröttnat på det gamla läkande hydraulsystemet. Nu säjer dom att orginalpumpen är lite för klen på tomgång. Så man ska helst byta den också. Jag får prova och se. Återkommer när jag har monterat det.
  7. Man ber om ursäkt för den taskiga beskrivningen, men jag har inte varit på Nya Guniea heller. Det kanske finns ett Totowa där också! Nej, det Totowa jag ska till, ligger alldeles i närheten av New York. Kan förmodligen betraktas som en förort. New York, USA.
  8. Hej på er, jag ska till Totowa i febrari med jobbet. Nu undrar jag om det är någon som vet, om det finns någon bra affär för delar till classic Mustangs i närheten? Nu när man äntligen ska dit, så vill man handla lite! Tack på förhand, Magnus hedborg
  9. Japp, dom var det! Tur att det finns fler som läser tidningar. (Och kommer ihåg vad dom läser.)
  10. Jo, den går att köpa. Jag var på Power meet och gick helt enkelt fram till dom som säljer Ignitor. (Kommer inte ihåg vad firman heter, men dom brukar annonsera). Jag berättade vad som hade hänt och han sålde mig en magnetkrans. Den kostade ca 300:-
  11. Den började med att rycka vid 1600, det är lite svårt att komma ihåg, för jag hade nog alla symptom när vi höll på testade. Däremot blev jag av med felet när jag justerade in avståndet mellan givaren och magnet- kransen till nästan noll. Precis som om det var sämre magnetism i en magnet! Prova att justera in avståndet!
  12. Har du Ignitor? Min började misstända vid 1600 rpm. Hittade att en magnet satt löst i magnetkransen. Köpte ny krans och problemet var löst!! (Det tog ett tag att hitta felet)
  13. Jag har också ett liknande ljud. Men det är inte ett tickande ljud utan ett "grövre" ljud. Jag har lokaliserat det till skyddsplåt/balansvikt på startkransen. Det är tajt som f-n däremellan och när jag lägger på lite kratft så verkar det det flytta sig lite och ta ta i. Grymt irriterande.
  14. Hur har ni gjort med rattstången? Har ni behållit orginalet eller?
  15. Jag har precis varit garaget och kollat motor nummer. Då upptäckte jag att jag har en 78:ans Lincoln motor i min Mustang 65:a. Att topparna är bytta visste jag. Det sitter 69:ans 302 toppar på den. Min fråga är om blocket skiljer sig något ifrån 65:ans block? Topparna borde inte vara smog toppar, eller? Motor nr jag läste av är: D8VE-6015-ASA. Vad betyder ASA? Motorn ska få sig en liten renovering, en av ventilerna (avgas) är spräckt. Förmodligen har väl inte blyersättning använts. Tack, Magnus
×
×
  • Create New...