Jump to content

Jörgen F

Medlemmar
  • Inlägg

    12
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Jörgen F's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. När det knakar skulle jag börja titta på framvagnen. Övre bärarmar eller fjädersäten brukar orsaka ljud. mvh Jörgen
  2. 65-66 kunde du bara få servo med trummor. De var alltid enkrets. Har du en behållare med 2 reservoarer så är det eftermonterat. mvh Jörgen
  3. Hej Hans-Åke, på 65:orna var det en slang som gick ner in dräneringshålet i tröskeln. På 66:orna ingen slang, det satt bara ett sjok tunn plast över hela utrymmet bakom glasfiberpanelen för att hålla vattnet på rätt kurs. Många har säkert satt dit en slang på sina 66:or. Det gjorde dock inte jag då jag inte tror att det kommer in några stora mängder vatten den vägen. Man kan ju unvika att rikta en stråle rätt in när man tvättar i alla fall. mvh Jörgen
  4. Kolla denna länk. http://home.swbell.net/creepers/box_lubrication.html mvh. Jörgen.
  5. Banjo, backing plates mm är samma svart som motorrummet, själva klumpen är en primerliknande röd. mvh Jörgen
  6. Förutom att kolla överenstämmelse mellan koder och bilen, som ni redan varit inne på, så skulle jag lukta, kolla och provköra som vid ett vanligt bilköp. Lyft ur baksätet (det är enkelt, sitter bara med två "hakar i framkant) och kolla under mattan efter rost. Kolla bagagerum och baljor efter rost och dåliga lagningar. Ta en flaska med vatten och häll i luftintaget framför vindrutan. Vattnet skall komma ut vid framskärmarnas bakkant, ej inne i kupén. Om detta är OK har du kommit långt. Lycka till.
  7. Hej Claes, något som talar emot den teorin är att min bil är svensksåld, dock ej av Ford. Dvs, jag har ej export DSO men kilometer hastighesmätare. Skulle förvåna mig om den som lade ordern på bilen beställde vitt innertak. Vad tror du? Jörgen Forssling
  8. Ett exempel på avvikelser i inredning är tex färgen på innertaket som på en 66:a skall vara färgmatchat med inredningen. Min bil, och flertalet andra har jag förstått, har vitt tak och vita solskydd sen den var ny. Inredningen i övrigt är röd.
  9. Locket skall vara svart med en rund dekal på. Det mesta hittar du här http://www.early-mustang.com/charles/CTs_MCA_Tips.htm Dock inte detta av någon anledning.
  10. Hej alla, när jag renoverade mitt motorrum så bytte jag nästan inga bultar och skruvar. Min erfarenhet är att det är bäst att använda original så långt det är möjligt. Enda anledningen att byta ut rubbet är om det är tveksamt om det är rätt saker som sitter där. Fick då hjälp att ytbehandla hos Göteborgs krom och förnickling. Lämnade in i två olika hinkar det som skulle fosfateras och det som skulle förzinkas. Jag kommer ej ihåg exakt vad det kostade, har det uppskrivet hemma, men det var i alla fall inte dyrt. Fosfaterade då även huvgångjärn och annat. Skärmbultar och annat skall vara fosfaterat (på en 66:a i alla fall) och det blir lite mycket kattguld tycker jag om man förzinkar allt. Men gör det som du tycker blir bäst, det är din bil. Originalrenoverade Mustanger finns det redan gott om. Jörgen
  11. Jag är inte ute efter vit sida, det är vit text jag vill ha. Helst Good Year för jag tycker det är snyggt, klubbrabatten har jag hört inte är så mycket att ha till sist. (Notis i sista Mustang Forum) Så tips om vilken tillverkare som helst i 70-75 profil med vit text mottages tacksamt. Och jag tycker inte att det är så lyckat med stora fälgar och tunna däck på en gammal Mustang. Det kommer nog alltid att finnas "nostalgidäck" att köpa. Min bil är ingen performer så det funkar fint för mig. Vill mest att det skall se proportionerligt ut. Kollade med Alvén och Ingvarsson, inget på hemsidan men har ej ringt dem. Men av de jag talat med har jag ej fått napp. Mest lokala handlare i Göteborg. Tacksam för input. ps. Är ledig till början på nästa år så jag kollar svar då. God Jul.
  12. Vem säljer däck med vit text, gärna Good Year i dimension R14? Vill ha ganska hög profil 70-75. Tips mottages tacksamt. Jörgen Göteborg
×
×
  • Create New...