Jump to content

CMC 1061 Berra

Medlemmar
  • Inlägg

    1 419
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About CMC 1061 Berra

  • Födelsedag 1960-05-04

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

CMC 1061 Berra's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Som vanligt Janne kul läsning. Blir spännande fortsättning. Hoppas jag. Eller rätare sagt vet jag att det blir så.
  2. Bara undrar det verkar som allt är försenat. Hittar ingenstans nåt att dt är utskickat ännu. Betalat har man gjort. Så man undrar bara.
  3. Åker man till nurburgring. Sa ta och sväng in till WV musiet. Väl värt ett besök. Vi tog en liten tripp till forna öst tyskland. Var intressant det med. Fast man fickk ta det lungt PGA vägarna var inte i bästa skick. Kanske är bättre nu. Italien är värt att titta på. Mycket att se. Frankrike är vackert. Men i mina ögon ett skitland. Jävligt ohjälpsamma är dom. Belgien är ok och kolla på Brygge är ett bra alternativ. God öl har dom. Och grym kultur Det finns så mycket att kolla på I Ungern, mat är god öl och vin är utmärkt. Mycket kultur.Så har dom en F! bana med. Det är bara och välja. Sedan bästämma sig hur ni lägger upp det hela. Tänk på att ta tid på er.
  4. Det är förgasaren som problemet ligger. Men den går magrare på porten bak. Varför vet jag inte än. Men undersöker för fullt. Munstucken är helt rätt. Ska plockas ned allt i förgasaren.
  5. Om det vore fel ställda ventiler. Så borde inte motorn gå helt perfekt. Tycker jag. Det är en hydral kam. alu toppar, Torker insug. Kamman drar 3000 - 7000 varv. Värderna kommer jag inte ihåg. Det är headers supercomp Headers. Allt fungerar perfekt men som sagt får värme problem vid gaspådrag som sedan inte vill släppa. Men kör jag lungt så får jag inte värme problem. *På tomgång är det inte värme problem. Men upptäckt differänsen på 3,4 cyl mot dom övriga cyl.. Kan ha lite tendens till doppning vid gaspådrag.
  6. Hallå skulle vilja höra vilka tips man kan få. Har en 351W som går varm på 3-4 cylindrar. Den går att köra långa sträckor. Om man kör lungt. Men så fo$$rt man drar på lite. Så stiger tempen. Har kollat tomgångs körning. Då är tempen på 6 grenrör 180 grader på dom två som går varma är det 320 grader. Kylaren är ok.så den kan vi ta bort i saman hanget. Jag har troligtvis listat ut felet. Men alltid kul att höra andras tankar.
  7. Rätt sagt Thomas. Ofta äe det dumt att kopa billigt for det blir som oftast dyrast . Att gora så.
  8. Grattis Janne i efterskott. Hoppas du hade en super trevlig 50 års dag. MVH Berra
  9. Nu har jag missat något. Grattis Fast det är försent. Berra
  10. Visst går det att åka med en T5a. Men som Thomas skriver så kommer den att dö. Jag själv åker med en T5a i många år. Men måste jämt tänka på att inte anstränga för mycket. Det är rätt pisst att behöva göra det. Så när ekonomin blir rätt så kommer den att bytas ut. Berra
  11. Dum är väl synd att säga. Bara envis, men det är en tillgång i det här fallet. Och tänk vad du kommer att lära dig mycket. Under byggets gång, En rekomendation, skaffa dig en shopmanuel för mustang. Den är en stor tillgång i nästan allt som du kommer att hålla på med. Den har varit min bibel i många år nu. Och jag ångrar mig inte att jag köpte denna bok. Jag vet att Sven Ullman brukar ha den i sitt lager. Lycka till. Berra
  12. Det är samma som startspärr enkelt förklarat. Du ska bara kunna starta bilen i neutral och park läget. På dom övriga lägerna får inte bilen gå på startmotorn. Gör den det då blir det ombes direkt. Berra
  13. Om du har bytt förut så vet du hur det ska kännas. Berra
  14. Löper holvarna lätt tillbaka när du pressar in dom manuellt. Om inte kolla bromslangarna. Det är inget ovanligt att dom sväller innuti. Berra
×
×
  • Create New...