Jump to content

MasterTitan

Medlemmar
  • Inlägg

    6
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

MasterTitan's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. har även kollat med en som renoverar växellådor i trelleborg. han sa nåt om en packning som gått sönder inne i lådan och pga detta "tappar" lådan trycket. nån som hört nåt sådant innan?
  2. ja. nu har jag byt olja och filter och det har inte hjälpt. nån som har en låda liggande? har fått fram att lådbetekningen är 4R70W och hittat även samma betekning på mustang kring 1997. så nån som vet nåt om en låda? mvh Robban
  3. det är väl fel har jag för mig. kollade här på forumet och alla säger att man ska ha typ f och inget annat. dxIII är där väl för mycket smörjning i så lådan slirar. har jag fel? frågan som är kvar är om nån vet vad det är för automatlåda?
  4. en liten fråga. ford mustang från 94 använder väl samma motor och låda som lincoln mark 8 från 94, eller? vad är det för automatlåda, vad heter den? jag har fått problem med min låda att den slirar. köpt bilen nyligen och hittade i reservhjulsbaljan en en liters flaska med olja från statoil som heter atf typ g. kan det vara så att de fyllt på med fel olja och nu måste jag byta olja och filter? är det rätt att det isf ska vara en typ f olja? var inne på http://www.castrol.com/castrol/castrolhomepage.do?categoryId=3135 och sen rek. tabell och där fick jag fram att man ska ha Transmax Z även i mustang. är det samma som typ F? mvh R
  5. hej. på ett sätt så är det nog fel ställe att skriva men på ett annat är det rätt. jag har en lincoln markVIII från 94 och det ligger en v8 4,6l 32valve. det är väl samma motor som ford använder i sin cobra mustang förutom att i lincolnen så används en luftmängdsmättare på 60mm och cobra har en på 68mm. jag har 280hk och cobran har 304hk, tror jag eller? om jag inte har fel för mig så ligger det även samma automatlåda i mustangen och lincolnen. det är en trestegs med överväxel och lockup. nu har jag fått problem med min låda och eftersom jag tror att det är samma låda även i mustangen så söker jag lite hjälp här. det är så att där är olja som det ska. men när jag lägger växelväljaren i i nåt lägge typ D R 1 2 så reagerar den bara när den är kall och då lägger den bara in 1an och 2an sen börjar den slira efter ca 3000v/m. stannar man så måste man gasa upp ca 3500v/m för att den ska börja driva, men den slirar väldigt mycket. har hör att det kan vara filter i lådan som är dåligt och måste bytas. nån sa att det kunde också vara i nån kanal som en kula har "fastnat" eller en fjäder som gått av. hjälp mig nån, har precis köpt bilen och får inte ut nåt kul från den. med besvikna på bilen hälsningar / Robban www.stylingenheten.se
×
×
  • Create New...