Jump to content

PatrikN

Medlemmar
  • Inlägg

    3
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

PatrikN's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jag glömde nämna att jag har en nära kompis som har en chev 350 i en Celica från....86 tror jag det är. Det ironiska är att denna bil har en rak 6:a orginal men har ett motorutrymme som säkert är 25-30 cm bredare än en mach1 -70. Skulle varit tvärtom. Men i alla fall så berättade han att en mustangägare med en 460 hade tagit upp hål i innerskärmarna och dragit headers ut där och in under bilen, haha.. Men nog skulle jag vilja ha det lite mer orginal stuk på det hela. Byta till mindre motor är ju inte så kul heller nu när man är van denna. /Patrik
  2. Tack för tipsen. Jag kikade på Summits hemsida på headeren och de verkar ju rätt tajta. De jag har idag kan inte vara orginal, rören sluter inte vinkelrätt mot blocket som de ser ut att göra på Summits, utad de är starkt vinklade. Men utrymmet verkar ju vara ungefär densamma. En annan sak som jag glömde skriva är att det inte är orginal motorfästen, men det går ju säkert att göra så det passarl. Tack igen för svaren.
  3. Hej. Jag har sedan 1994 en Mach1 från 1970 som köptes med en 460cui motor. Det är för länge sedan dags att bygga om hela avgassystemet och få det över bakaxeln osv. Men det är tajt, mycket tajt framme vid motorn. Vart kan man finna antingen färdiga hearders och fästen på motorn eller delar att bygga från. Det finns ju en del mussar med 460 motorer i som måste ha stött på detta problem. Fjädertornen är lite urkapade ska tilläggas. Mvh Patrik
×
×
  • Create New...