Jump to content

runeC

Medlemmar
  • Inlägg

    52
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About runeC

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

runeC's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done

Recent Badges

1

Omdömespoäng

  1. Jag har Ford racing sänk fjädrar 1.5 " med standard stötdämpare. Samma symptom som på din så fjädringsvägen blir väl för kort när man sänker den.
  2. Jag hade ett liknande problem på min 2005. Där hade kontakten på baksidan av vredet för hastigheten glidit ut en bit så det var bara att trycka tillbaka den.
  3. Ok tack var köpte du dem ?
  4. Någon som har tips på var man kan köpa bra kvalitets låsmuttrar och vilka mått det skall vara ? De jag köpte med fälgarna började rosta efter två år. Fälgarna är TSW Snetterton 20" På låsmuttrarna står det 1/2 20 .
  5. De flesta verkstäder accepterar inte att man kommer med egna reservdelar.
  6. Är på roadtrip i California med min son, då kan man ju inte missa denna address i San Fransisco.
  7. Jag bytade kamaxelsensorn men felet kom tillbaka efter en runda på 2 mil. Är väl generatorn i alla fall. Jag skall åka till USA nästa vecka så jag hade tänkt att köpa en ny där. Nån som har erfarenhet av denna Generator Duralast Gold Alternator DLG3650-6-2 ? Den säljs av auto zone som har fysiska butiker i hela USA så det är lätt för mig att köpa där.
  8. Jag reseta felet och körde en runda på 7 km men med generator fortfarande på plats. I slutet av rundan så misstände den engång. Felkoden kom tillbaka efter att jag stängt av motorn. Generatorn ger 13.8 - 14.1 volt så det känns som generatorn är ok. Jag är nog inne på att testa att byta kamaxelsensorn. Nån som vet om det är samma sensor på båda sidorna och vad den kostar inklusive oring ?
  9. Fick denna felkod: P0340: Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor Men jag läste på forumet att det inte är kamaxel givaren utan generatoren som är problemet vilket är mycket dyrare. Hur säker kan man vara att det generatorn som är problemet ? Bilen är en 2005 cab med 4.7 liters motor.
  10. Blinkersen är väldigt känslig för dålig kontakt typ om man använt klämkopplingar för att skarva ihop sladdar, bättre att löda ihop och skydda med krympslang.
  11. Jo men jag vill helst inte ha spänning på hela tiden men ändå ha den permanent ansluten.
  12. Jag behöver koppla in en display till min backkamera och då behöver jag en 12 volts matning som är på när tändningen är på. På baksidan på min stereo ( shaker 1000 ) finns en konnektor J1 pinne 2 som heter Run/ Access där jag tänkt koppla in den. Tänker jag rätt här eller har någon en bättre ide ? Displayen drar ca 1,5 watt. Rune
  13. Det är kanske inte Ford som tagit fram det , jag hittade nästan bara det på sidor från Australien men jag hittade det på en .com sida https://www.automotiveauthorityllc.com/products/spare-wheel-and-tire-kit-for-2015-2017-ford-mustang-gt-with-brembo-brakes
  14. Ford i Australien har tagit fram ett reserv hjul som passar över Brembo bromsar framtagit till 2015 och nyare artikel nummer VGR3Z1007D. Dom insåg väl hur idoitiskt det var att ha ett reservhjul som inte passar, är ju lite långt att åka bara.
  15. Jag funderar på att köpa en 25 mm spacer och ha med mig eftersom mina bakhjul inte passar fram. Jag är lite osäker på om diametern på reservhjulet är tillräckligt stor för att inte ta i på ovansidan av bromsarna.
×
×
  • Create New...