Jump to content

VP-Autoparts

Medlemmar
  • Inlägg

    12
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

VP-Autoparts's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Tändningslåset glappar? Min bil hade problem att den dog vid körning, startade -dog osv. Bytte tändningslås och det fungerade. Lennart Johansson
  2. Om man talar om övre bärarm så listar Scott Drake endast en övre bärarm 67-73 enligt sin katalog&hemsida, den är med största sannolikhet importerad (eftersom art# är C7DZ-3082-RI där I = import)och då troligen Taiwan. (mig veterligen tillverkas de inte i Kina). Scott Drake tillverkar ingenting själva utan handlar med delar. De har däremot egna verktyg hos en mängd tillverkare både inom USA och i Fjärran öst. Skall man ha Amerikanskt så är det troligen bara Rare parts i Kalifornien som tillverkar. Säljs av div. återförsäljare. MOOG tillverkar inte övre bärarmen. Man kan återanvända sin bärarm och köpa KulYttre kulled av deras fabrikat, eller annan USA-tillverkad. Vi köper Napas sortiment, men det sker ju en omfattande ompackning i den här branschen. Vi har sålt TRC:s fabrikat i flera år och inte haft några problem med dem. Vi köper dem från en grossist i Taiwan som säljer dem i stora mängder. Deras stora kunder är givetvis Sciott drake, Mustang Unlimited, CJ Pony etc. etc. Jag tycker man skall fråga leverantören i USA vilket fabrikat =tillverkare på delar man köper. Lennart Johansson VP Autoparts
  3. Det var inte min avsikt att göra smygreklam här. Vi beställde en standardprodukt för att testa. Finns inte på web. http://www.napaonline.com/Catalog/Result.aspx?Ne=1000000&Ntt=Oil,+Grease_Lubricants&Nao=20&N=4293639308&Ntk=Category Det finns hur mycket oljor som helst att välja på. Förutom NAPAs egna märke Chevron, Valvoline, Havoline, Lucas, Mobil, Pennzoil, Quaker state,Shell... Vet inte om vår grossist i Charleston för alla, men de hade ett tiotal olika 20-50 på lager. Mest NAPAs egna, mer än 1000 quart på lager, så den är populärast.Det är en djungel och vi gjorde det enkelt, beställde det de säljer mest av. Lennart Johansson
  4. Jag fick en lektion om olja av den representanten vi köper motordelar av. Den bästa oljan är den som används i dieselmotorer. Den har större kapacitet att ta hand om föroreningar än den för bensinmotorer. Sedan har vi sett att reservdelskedjor i USA tappar olja i egna flaskor. Vi köper NAPA 20-50 för Mustanger och rak 30 för Volvo motorer. Tillverkare Ashland = Valvoline. Lennart Johansson
  5. Det är säkert olika i olika delastater. Kan bara svara för S.Carolina. För att över huvud taget få köpa ny bil där så måste köparen ha ett Amerikanskt körkort eller en adress i USA. För försäkring krävs adress i USA och Amerikanskt körkort. För att kunna få en försäkring måste bilen registreras på ägaren och för att kunna registreras måste man ha adress i USA och Amerikanskt körkort. Detta gäller för SC som sagt. För nya bilar borde Ford ha samma policy över hela landet att nya bilar inte får exporteras av handlare. Ford har skickat ut brev om att detta inte är tillåtet och att de kan bli av med återförsäljarlicensen. Med de regler som gäller i SC är det inte genomförbart att göra så om du köper bilen privat. Det enda alternativet vore om säljaren lät dig köra på sin försäkring - knappast troligt. Maila handlaren så kan du få säkert få svar vad som är möjligt i den delstat du gör affär i. Lennart Johansson
  6. Jag köpte en bil på Jones Ford. www.jonesford.com Det är en seriös Ford-dealer. De har bara en begagnad Mustang, men de kan också köpa av andra handlare och på auktioner. Det är lag på Carfax så alla bilar har dokumenterade mil. De borde kunna köra bilen ro-ro Charleston-Göteborg. Lennart Johansson
  7. Frågan är om 67 ratten passar, det är olika adapter om man t.ex. skall använda en Grant-ratt. 64, 65-67, 68-73 är de olika varianterna på nav. Lennart Johansson
  8. Det är en intressant diskussion om karosser. De kom till genom att plåttillverkaren hade gjort så många karossdelar att det var möjligt att göra en hel kaross. Allteftersom åren går så blir objekten allt sämre och de som kan svetsa färre. En Chevy 55 eller pickup är OK att byta kaross på. Ramen är id-bärare. För självbärande är det annorlunda. När det gäller äkthet skulle jag vilja se ett förfarande där man kanske visar upp objektet+en kaross för besiktning eller SFRO. När bilen sedan besiktgas skriver man in i pappren "kaross utbytt". Alla skulle då veta vad som gäller och det är även fastställt att det inte är en stulen bil. Man får byta kaross på en rallybil som ju också körs på allmän väg. Tillverkaren har karosserna i lösa delar och i princip kan man köpa alla lösa delar istället. Frågan är om det blir en säkrare bil, om den byggs på frihand istället för i en jigg. Alla som är intresserade kan komma och se på karosserna. När det gäller försäljning har en Camaro sålts till Tyskland och en order finns på en Mustang. Lennart Johansson
  9. 65-66 cab kom för c:a ett år sedan, nytt är att Ford har den i sin monter. På gång är 67-68 cab och under början av 2012 är 65-66 fastback planerad. Dynacorn importerar karosser till USA, alla Mustangkarosser tillverkas i Taiwan. Lennart Johansson
  10. Jag hade ett problem där bilen dog när som helst. Startade och gick ett par km, dog igen osv. Bytte tändningslås som det var glapp i. LJ
×
×
  • Create New...