Jump to content

Kent H

Medlemmar
  • Posts

    25
  • Joined

  • Last visited

About Kent H

  • Birthday 09/27/1954

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Kent H's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Glömde att markera "Följ tråden" så jag såg svaret först nu. Bakom träffen 1996 stod Benita Hortlund CMC 260 och Carina Granberg. Carina hade en Camaro så det blev lite av en Pony Car-träff då både Mustang och Camaro var välkomna. Träffen var bara under en dag så det fanns inte utrymme för alltför många aktiviteter. Vi hade i alla fall en mångkamp med en blandning av frågor och praktiska utmaningar. På den tiden fanns inte tillgång till kök så vi hade skaffat fläskkarré som var och en fick grilla själva efter egen smak. Mot slutet av dagen hade vi prisutdelning och dragning av ett lotteri innan deltagarna styrde hemåt. Alla deltagarna fick också ett träffmärke. Numera finns det både samlingsrum och kök nere vid stranden och vi håller hela tiden på att förbättra lokalerna. Om det finns något intresse i framtiden av att pröva något nytt är det väl bäst om någon kommer ut och tittar. /Kent
  2. 6.95-14 = 205/75R14 Jag får ständigt frågor om däck till gamla Mustanger och hur man ska översätta en diagonaldimension till en radialdimension. Svaret är helt enkelt att det går inte då det är två helt olika typer av däck. Man får helt enkelt kompromissa och lägga vikt på vad man tycker är viktigast. Misstaget många gör är att bara räkna om bredden men glömmer att diagonaldäck har mycket högre profil så därför måste man välja ett bredare radialdäck om man vill behålla höjden. Själv tycker jag att höjden och omkretsen är det som är viktigast. Jag tog helt enkelt och ställde ett nytt 6.95-14 bredvid olika dimensioner och det som var lika högt var 205/75R14. Detta däck är givetvis lite bredare men fyller ut hjulhuset väldigt snyggt och man kan använda originalfälgarna utan problem.
  3. 1996 hade vi en Mustang-träff på gamla sågen i Tavelsjö. Det kom bilar från Sundsvall och norrut. Tanken var väl att vi skulle göra det till något återkommande men det hela rann ut i sanden trots att den första träffen var så uppskattad. Tyvärr så har det inte blivit mera tid över genom åren fast det nu gått 20 år. Tänkte däremot att om klubben vill låna området för något arrangemang framöver så är det inga problem. Allt från träff till fest. /Kent 070-573 90 31
  4. Tips Jag var till en verkstad igår som hade allt till Fords automatlådor. Allt från enskilda delar till hela masterkit. Han renoverar lådor också. Ring honom gärna för han skickar runt hela Sverige. Lundbergs Fordonsmekaniska Hans Lundberg Bodbysund 21 937 93 Burträsk Tfn 0914-431 43
  5. Jag har gått och trott att det originalgeneratorn på Mustangen men nu när jag ska till att renovera den börjar jag tvivla. Nu är jag endast ute efter originalråd så att annat fungerar också vet jag redan. Ska det stå Autolite eller något annat rund bakgavelns centrum? Om det inget står, är generatorn då en utbytt piratdel? Brukar inte Fords reservdelsnummer alltid vara instansat på övre fästet om det är en original? På min finns inte en siffra där. Den enda del jag hittar ett nummer på är den dubbla remskivan men den är väl troligen överflyttad vid ett eventuellt tidigare generatorbyte. C5AF10A352-J2
  6. Jag har sett att det har blivit en stor grej att sälja skattemärken med Mustangemblem på Tradera. Vad ingen säljare talar om är att det blir dyra böter när polisen sedan stoppar den som satt märket på bilens registreringsskylt. Man får enligt lag inte sätta någonting på registreringsskyltarna idag. Tidigare var de gamla skattelapparna det enda som fick sättes där. Skulle tro att detta blir Polisens favoritböter på Power Big Meet i år. Som ni vet brukar de alltid ha något de tittar extra på varje år. Jag minns när de jagade bilar som tagit bort framskylten och jag kommer speciellt ihåg alla finnar som försökte låtsas att de inte förstod någonting medans Kling och Klang skrev så pennorna glödde.
  7. Finns det uppgifter på exakt längd för tändkablar till en 66:a med C-motor? Och hur är det med tändhattar och anslutningar på fördelarlocket? Ska de vara raka eller vinklade och i så fall hur vinklade? Det spelar ingen roll vilka tändkabelsatser man köper. Längderna är alltid fel och när man har en motor där kablarna redan är bytta en gång har man inget att jämföra mot. Givetvis går det att måtta för att se vad som ser bäst ut men fanns det exakta mått vore det så enkelt när man ska köpa eller tillverka. Svara nu bara om du vet. Gissa kan vi alla göra utan att veta.
×
×
  • Create New...