Jump to content

mikaelivalbo

Medlemmar
  • Inlägg

    6
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

mikaelivalbo's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. det är en fördjupning i fästet till bakaxelröret med ett hål i, är det där den där insex bulten ska styra? den ska allstså skruvas i uppifrån genom bladfjädern ? känner mig dum i huvudet men vill inte få detta fel, har redan bytt det mesta annars på bilen känns det som men dom som skruva ihop den för många år sedan har inte gjort att rätt om jag säger så.
  2. nu har jag vart ut och fotat lite, hänger inte riktigt med vart den där insexen ska sitta men jag gissar att det är den som håller ihop bladfjädrarna. där sitter den en m8 för min del med en mutter på ovansdan bara. kolla på bilderna så ser ni alla vad som har gått snett. Hur ska jag lösa det för att det ska bli bra givetvis ska jag skaffa nya sänkblock, dom jag har är 1,5tum angående bakaxeln så är jag ganska säker på att det är en 8" den är märkt med WCZ-F 3.0 5KA 931. om jag kollat rätt så är den en 8"från en mustang eller cougar från 65-70 vände på sänkblocket så det skulle synas hur misshandlat det har blivit. funkar det om jag fräser ett block i massiv alu eller blir det för mjukt?
  3. grejjen är den att det inte är rätt. bilen liksom "driftar" eller hur jag ska förklara, känns som bakaxeln sitter snett och det tror jag den gör, alltså mindre avstånd mellan vänster fram och vänster bak än höger fram och höger bak,svårt att förklara. Eftersom bakaxeln har vridit sig ur läge så försökte jag mäta vinkeln på växellådan, när jag hade bakändan upphissad så sitter växellådan på +1,8 grander men bakaxeln på +4,5 jag gissar att den ska sitta på -1,8 för att krafterna i kardan ska ta ut varandra. har jag fattat fel då?
  4. har skruvat lite i helgen men inte fått min kardanrör från ballanseringen så jag har inte hunnit prova nå men hur vilktigt är det att man får samma gradantal på växellådan och bakaxeln i vinkel? som jag har förstått det så ska dom vinklarna ta ut varanadra men svårt att avgöra om lådan lutar 1,4 eller 1,6 grader. jag har ett digitalt vattenpassa och kollar med fungerar det eller måste man ta massa lasergrejer? sen tänkte jag på det där med sänkblocken, hur kan jag veta att bakaxeln sitter rakt jämört med resten av bilen ska man mäta från framhjulen eller hur ska det fungera? så det det sitter i linje tänkte jag mest, vill ju inte ha en bil som går i sidled när jag är klar.
  5. kan detta vara anledningen till att den känns svajjig i sidled när jag gasar på lite mer än när jag ska till kyrkan?
  6. Jag har en Mustang ht från 66 med 289 och c4, inte säker på vilken bakaxel men tror det är en 9". kan lägga ut bilder senare så kanske nån kan berätta. nu mitt problem! Har haft riktigt jobbiga vibrationer när jag gasar, och dom har kommit plötsligt men finns där nu. Kollade idag och såg att hela bakaxeln hade vridit sig från sin position och pekade mera uppåt vilket förmodligen fått drivknutarna att ta stryk så det är beställt nya, kardanröret ska balanseras imorgon så det inte har fått sig en smäll men hur kan hela bakaxeln ha vridit sig? Bilen är sänkt med block mellan bladfjäder och plattan som sitter på bakaxelröret och det var så jag såg att det inte var helt ok, alltså plattan som överfallen och stötdämparen sitter i var rak men bakaxelns plana del som ska ligga mot sänkblocket hade vridits ur läge. kan det ha orsakat mina vrbrationer och hur kan det ha blivit så. sen så tycker jag att bilen liksom hoppar upp och lite åt vänster när jag gasar till lite. vad kan det vara för fel då?
×
×
  • Create New...