Jump to content

Magnus Widell

Medlemmar
  • Inlägg

    120
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    2

Magnus Widell last won the day on 30 december 2015

Magnus Widell had the most liked content!

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Magnus Widell's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

2

Omdömespoäng

  1. Ni måste kolla att inte stereomatning ligger ihop. (Det finns 2 på moderna stereo, 1 för minnet och 1 för matning) Och det är bara minnet som ska ligga på konstant annars drar det ur på 2 veckor. Matning måste gå över tändningslås eller så sätta in en separat switch så att den är död. Har gjort samma misstag själv.
  2. 2013 är inte berörda (än måste jag tillägga) av denna recallen av förar airbagar. Det gäller bara bilar byggda fram t.o.m. ett datum i mitten på Augusti 2007 än så länge och bara förarsidan. Var har du fått fram att du måste åtgärda passagerar airbagen? Eller är det att SRS lampan tänts och diagnosen säger passagerar airbagen? I så fall är det ett kontaktfel någonstans mellan centralenheten och själva gasgeneratorn. Centralenheten ligger och konstant kollar resistansen mellan kontaktstiften som är väldigt snäv tolerans på så det behövs inte mycket ruckade på en kontakt för att få felmeddelande.
  3. Faktafel igen! Denna recall gäller hela världen dit bilarna skickats för alla bilar utanför USA/Canada har exporterats av privatpersoner eller "gråimportörer". Alltså alla bilarna i Sverige / Europa är noramerikanska. D.v.s. berörda av recallen.
  4. Vill inte låta som en besserwisser med ditt inlägg innehåller fakta fel. Det är gasgeneratorn i airbagen som är felaktig och tyvärr så är det en receptur på krutet som borde varit förbjuden att använda i bil applikationer. Det fungerar utmärkt när man skjuter upp rymdfärjor men de behöver inte lagras som en airbag i en bil. Krutet bryts ner över tid och det skapas ett okontrollerat brinn-förlopp som i sin tur leder till en explosion och kärlet som innesluter gasgeneratorn klarar inte av trycket utan splittras. Ungefär som en handgranat. Det allra tråkigaste i den här historien är att om man får sin gas generator utbytt, så är risken stor att de sätter i en likadan eller ännu sämre från samma tillverkare (Takata). Det ni kan göra är att kräva att få en gasgenerator tillverkad av Autoliv som ersättning. Autoliv tillverkar ersättnings-gas som är 100% säker baserad på en annan kemisk formel som inte bryts ner över tid. Ford har valt att byta bara gasgeneratorn i detta fallet vilket är väldigt ovanligt. Vanligtvis byter man hela Airbag modulen med lock och allt. Konstruktionen för denna modul tillåter att man byter endast gasgeneratorn. Denna operation är oerhört känslig av flera skäl och skall endast utföras av en tekniker som vet vad han/hon håller på med annars kan det leda till andra konsekvenser vid en eventuell olycka.
  5. Ford har aldrig sålt Mustang i Europa förrän nu 2015. :-)
  6. Det är inte sant det hon skriver. Ford ska ta ansvar för alla bilar oavsett var de befinner sig i världen. Privatimport eller inte. Det finns ett organ i USA som NHTSA so rekommenderar biltillverkarna vad göra i sådana här situationer. Biltillverkarna gör som de säger annars blir det inte så kul för dem framöver. Du ska alltså få den utbytt gratis och inget annat.
  7. Välj ett som du vet funkar eller gillar. Det finns lika många åsikter som det finns Mustangägare:) Tune behöver du förmodligen i vilket fall då du ändrar luft/bränsleförhållandet.
  8. Magnus, skulle tro lördagen blir riktigt bra. Rockabilly festivalen är dessutom på kvällar och nättrer.
  9. Då ses vi där Evert! Vi har bokat Monte Carlo Hotel genom MCA hemsida, ungefär halva priset jämfört med hotellets egen hemsida. Hälsa Anita. Magnus Widell
  10. Prova att trycka in "setup" knappen ett par gånger, det finns flera set-uper du kan göra där. Kolla om inte det hjälper.
  11. Vad är det du vill ha? Skicka ett mail så kan jag kolla. Har flera försändelser på väg hem (läs containers) i olika omgångar.
  12. Riktigt fungerande AC behöver inte fyllas på på många år. Då har du ett seriöst läckage. Krockad bil eller?
  13. Hej, Kan rekommendera European Pro Corp. I Davie i Florida. snacka med Chris (pratar svenska). Han hjälper gärna till med diverse "specialuppdrag". Beställer dunu har du grejorna senare i höst och hinner få på dem till nästa säsong. PS. Hälsa från mig, så vet han var du fått kontakten ifrån Magnus Widell Trollhättan
  14. Är ingen däckhandlare men har jobbat hela mitt yrkesverksamma liv inom bilindustrin(28 år), med bl.a bilutprovning så jag vet nog ganska väl vad jag pratar om. Men som sagt vi lever fritt och Var och en får tycka som de vill.
  15. Vill inte smutskasta någon, men inom EU finns egentligen inga billiga däck då det inte finns någon direkt konkurrens. Man måste vara medveten om att däck fabrikerna sorterar däcken i många olika kvalitetsnivåer (d.v.s. Man får vad man betalar för). De bästa däcken går till bilfabrikerna, sedan så distribueras de i rangordning vidare, även om däcken heter lika. Sedan så har i princip varje bilfabrik sin godkända däckfabrik från respektive leverantör. Alla däckfabriker är alltså inte godkända även om de producerar samma saker som sin namne på ett annat ställe. Lågpriskedjorna är de som får det som blir över, vilket kan resultera i att däcken blir svårbalanserade, har sämre rundhet, eller ge upphov till andra mindre kul effekter. I USA är konkurrensen mycket hårdare därav de så mycket lägre priserna. Håller man sig till de kända tillverkarna och undviker Kina däck så går det säker bra. Köpte senast mina "gummivalsar" (Continental extreme contact) och en uppsättning fälgar med frakt endast 500riksadler (för frakten alltså) som en del i container. Ironiskt nog så visade det sig att däcken var "made in Portugal". Man ska nog inte fråga vem som håller i logistiken där, men däcken var under halva priset mot inom EU.
×
×
  • Create New...