Jump to content

MickeBus

Medlemmar
  • Inlägg

    24
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

MickeBus's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Krävde lite finjustering/tuning för att få till tomgången men det löste Predatorn galant. Ger definitivt en fin kick i mellanregistret. Än så länge bara positivt men har å andra sidan bara rullat några mil med den. Fick den billigt så hade svårt att säga "nej"! Klart det ger mer kusar men nog inte mycket mer än 5-10 på bakhjulen. Kollat på nätet och ca 80-90% är väldigt nöjda!!
  2. Nej, det var innan men hur tänker du?? Varven ökar men bilen känns som den är i "neutral", det kan väl knappast ha med spjället att göra?? :-/
  3. Någon som har monterat BBK TB till en V6:a 2005?? Vad är era erfarenheter??
  4. Har en V6:a 2005 med automatlåda och lite små trim. Bilen har nog rullat ca 12 000mil. Har noterat vid några få tillfällen att vid snabba omkörningar så skriker motorn till (ökar i varv) och bilen blir kraftlös/förlorar fart. Det tar ca 1sek och när varven/hastigheten går ner något så fungerar den som normalt igen. Ungefär som när kopplingen slirar på en vanlig Svensson bil. Kan någon vänlig själ förklara detta för mig?? Stort TACK! /Micke
  5. Du tänker helt rätt - DE SKA BYTAS!! Jag satte i JVC och det blev klockrent!! Men ett litet meck var det allt att ligga i skuffen och såga upp hålena - MEN helt klart värt det!! Hör av dig om du vill ha råd/bilder!
  6. Funderar på att byta bakaxeldiffen på min V6:a. Bilen har nog rullat 76 000 miles Är det någon här på forumet som gjort det? Är det stökigt/svårt?? All info mottages tacksamt...
  7. Jag hållermed dig!! Schysst om du återkommer med vad din besiktningsman säger - risken är väl att de alla "chansar" och inte säger samma sak! Tänkte rulla igenom besiktningen igår för att därefter fixa dörrarna och köra 1år med nya gångjärn innan nästa besiktning (men så torskade jag på dålig handbromsverkan).
  8. Fick ombesiktning pga dålig bromsverkan hö bak på min -05:a igår. Inte så konstigt egentligen för oss med automat, det blir ju oftast [P] och inget mer! Hur som helst här kommer ett uppslag för Grufman att göra ett "Mektips" på. Det här behöver du: 1. En Mustang med trilskande, igenrostade bromsvajrar. 2. En granne, en vän eller rentav en ovän (kan vara någon du blåst om tidigare på dagen på någon 70-sträcka) 3. En flaska rostlösare typ. 5.56 eller WF40 MED SUGRÖRET KVAR (svåraste delen) 4. 5min av din dyrbara tid Gör så här: Bilen står på backen (hissa inte upp bilfan - kan vara farligt, kan ramla ner på bröstet o göra MYCKET ont) Be personen enl. punkt 2 ovan att dra i handbromsen, alltså "jucka" upp o ner hela tiden under tiden som den andre, oftast bilägaren, ligger in under bilen och försöker spraya med sugröret in i den trasiga damasken. Oftast räcker inte detta utan när man fyllt den trasiga damasken med rostlösare så måste man även knacka lite på armen som håller nippeln på handbromsvajern. OBS!! Snubben i framsätet måste jucka ihärdigt annars blir det fiasko!! Med 99%:ig säkerhet kan jag garantera att det löser sig!! (annars kan du idiotförklara mig och köpa nya vajrar) Med 100%:ig säkerhet kan jag garantera att jag kommer att glömma att smörja eländet innan besiktningen nästa år!! Jag kommer att köpa in lite gummidamasker! Är det någon som vill ha två fräscha i ett gulligt kuvert så hör av dig!! LYCKA TILL!
  9. Det är lugnt Marcus! Jag tog inte illa upp... Däremot så tog jag "illa upp" när jag besiktade kärran (20min sedan) med SLP avgassystem (låter som fan). Men de gav mig ombesiktning för trög handbroms. Bilen är automat!! OCH enligt min besiktningsman så krävs det en "reg-besiktning" om jag ändrar dörrarna. Så just nu befinner sig gångjärnen på väg från vardagsrumsmattan till blocket.se!! Vill du köpa de?? :-) Ha en trevlig helg!
  10. Töntigt? Ha ha!! Smaken är uppenbarligen olika... :-) Vilken tur man inte åker med öppna dörrar då!! Sen hade jag tyvärr ingen budget som inkluderade en lambo!! (tyvärr) Gångjärnen ligger hemma på golvet och samlar damm medans jag samlar mod!! Vi får se... Hellre lambo dörrar på mussen än takräcke!! (det finns ta mig tusan)
  11. Är relativt ny här, har inte hittat någon som skrivit om "lambodörrar" till Mustang. Har några frågor om "dessa gångjärn" som vrider upp dörren och vår tillvaro: Är det stökigt att installera? Vad säger de vid besiktningen av bilen? Stort TACK till ALLA för ett grymt bra forum!!
  12. Du får testa dig fram! Jag har en Predator U7140 (Rev 9) till min V6:a och där finns det en del CAI listade (K&N, JLT, Airaid, C&L, Stack?). Men du kan även testa med en performance tune (91 lr 93 som motsvarar 95 resp 98 oktan) men ändra MAF Curve +5% (enl. MikeL på Predator U.S.). Lycka till!
  13. 3-4 rwhp??? Det låter väldigt lite!! På tomgång då lr?? :-) Det låter ju som totalt bortkastade pengar att köpa ett CAI då?? Men tack för tipset med "Erik". Var får man tag på honom?
  14. Åh fan!! Det där lät mkt intressant. Kör nu på Performance tune 93 (Predator U7140) och då borde jag alltså tanka 98? Aha... Stort TACK för ditt informativa svar!!
×
×
  • Create New...