Jump to content

SVTCOBRA

Medlemmar
  • Inlägg

    28
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

SVTCOBRA's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Riktigt snygg grattis, du vet vem du skall kontakta vidr. sänkningssatsen Mvh Micke
  2. Denna fråga är ju inte så lätt.. 08 var en "vanlig" GT med automat. Jag körde ca 4500 mil med den på 1,5 år och använde den dagligen. Jag var mycket nöjd med bilen Ingen annan bil jag haft har varit helt felfri i så många mil, Ingen tidigare bil hade givit mig så många leenden bakom ratten.. Bilen var helt underbar ute på vägarna. Men efter 4-5 timmar bakom ratten så märks de stora skillnaderna mot en "normal" tysk eller svensk bil. Vägljudet var för högt och bedövande stolarna är bra men inte lika bra som i en "normal" bil efter 4-5 timmar. sen var det det där med vinterkörning det var oftast riktigt kul men att åka från Malmö upp till Stockholm i snöoväder med antisladd lampan konstant lysande var ingen höjdare. Det var då jag bestämde mig för att sälja den underbara 08 GTn och skaffa en "normal" bil samt en äldre Mustang cab. Men det går inte att jämföra dessa 2 bilar för Cobran är mycket roligare på ALLT än 08GT skall man göra jämförelsen måste man göra den mot en GT500! 08GT är en modernare bil men ändå så långt efter alla "vanliga" bilar.... Har man möjlighet att ha 2 bilar så att man inte behöver använda bilen dagligen året runt så väljer jag Cobran framför en vanlig 08GT alla dagar som är snöfria.. Skall man bara ha 1 bil så är den senaste generation en bra kompromiss.[/quote:wvsikqv2] Ganska väntat svar faktisk själv hade jag en Pontiac GTO 6,0 innan och Cobran är ett monster jämfört med GTOn trots att dem är ganska lika på pappret. GTOn är överlägsen en Mustang GT så visst skall Cobra jämföras med GT500 om någon kolla denna
  3. Den är mycket trevlig... men tankarna börjar ju rusa iväg på lite modifieringar när man ser din pärla.. Jo det kommer du inte att ångra vilket drag det är i dem har dock aldrig kört en original skulle faktisk vara roligt att jämföra
  4. Ja det stämmer jag har IRS men jag kommer hyffsat iväg på torr asfalt det vart klistrad som va snor halt för min del, får se hur jag gör med däcken? Får införskaffa en kardingring då kostade ju inte mkt skall ändå beställa lite annat smått o gott i vinter:-)
  5. Tror och hoppas de flesta uppskattar dina råd här. Menar du något sådant http://www.lethalperformance.com/03-04- ... 6_937_1078
  6. Tja, det beror på pengars värde för dig. Däcken som du länkar till är säkert bättre än rena gatdäck, men en kompromiss. Dessutom är de ju faktiskt skitdyra. Jegs tex säljer egna 15" fälgar för dryga $100, och sen kostar 28x10.5 ET Drag $185. Du får för ändamålet rätt däck, på fälg, för max $100 till/sida. Däck som håller över en hel säsong, och som levererar. Nu är det kanske så att du inte kan ha 15" pga stora bromsar eller så, men om inte annat så är detta vägen att gå om du frågar mig. Jobbigt att byta? I så fall är det kanske nån annan hobby som passar bättre än dragracing. Ju mer effekt, och mer fäste, ju större blir belastningen på drivlinan, med risk för ras som följd. Jag förutsätter att du tex har en kardanring monterad... Tack för otroligt utförliga svar du verkar ha bra koll på detta. Som sagt är jag inte ute efter att slå några rekord, tycker dock det är kul att prova på ibland men blev lite besviken på resultaten eftersom jag inte ens kom ner i fabrikstider trots mer effekt. Vet inte om jag har en "kardanring" eller ens vad den gör för nytta, har du någon länk? Får se hur jag gör med däcken kan nog mkt väl bli ett kompromiss för min del iaf. till en början.
  7. Att burna med gatdäck vet jag inte hjälper precis som du beskriver, men skulle dessa däck http://www.lethalperformance.com/tires- ... al-p-33453 förbättra mina starter/fästet gentemot mina original nu som mäter 275/35-18" bak Eller är det bortkastade pengar? Det är ju skönt, lat som man är att slippa hålla på att byta varje gång så frenetisk, entusiatisk är jag inte än iaf
  8. Hjulen spinner inte pga att det är klistrat, de spinner för att du har för högt startvarv. I ditt fall med mycket TQ så skulle jag rekommendera att du startar på kanske 2000rpm och smyger ut med en hel del kopplingsslir. Nån 60fot att tala om får du inte, men du har fäste istället vilket kommer att ge både bättre tid och hastighet. Hjulspinn generellt brukar tyda på ett chassie som är för hårt för att vara effektivt vid dragracing, du får inte den vikttransfer mot bakhjulen som är så viktigt. Vill du sen ha 60fot med, så är det till att börja skruva chassie. mvh Jocke Jo mitt chassi är självklart för hårt satt för perfekta starter det är jag medveten om men klistrad och gatdäck är ingen bra kombinaton har betydligt mindre problem att komma i väg t.ex inne på piren på 201mtr. oklistard. Dem enda som satte bra tider på Säve hade "riktiga" däck övriga bara spann kändes som banan vart blöt. Som sagt fick jag bästa tid när jag startade på tvåan men det vart fortfarande en mkt sämre tid på 201mtr. än jag brukar att få på piren. Så nog skiljer det på gatdäck och drag radial eller vad dem heter när banan är klistrad eller?
  9. Ok jag tänkte satsa på dessa hoppas det funkar bättre http://www.lethalperformance.com/tires- ... al-p-33453
  10. Fan 60 foten verkar ha stor betydning jag kör 10km/t fortare än dig men ändå på sämre tid vad har du för bakdäck som greppar så bra?
  11. Är inte alls avundsjuk tur för dig att dollarn ständigt går ner också
  12. Vaför måste du ha en Super Snake tycker nya GT500 ser jävligt bra ut
  13. Du kan ju kolla runt lite på cars.com använd zip 10001 det är new york tror dock tyvärr det blir svårt att hitta en super snake
  14. Har även testad 402 mtr på Säve med 13,7sek och 175km/t som resultat spann dock ungefär halva repan eftersom det vart klistrad. Bästa resultatet fick jag när jag startede på tvåans växel, gött med drygt 700nm
×
×
  • Create New...