Jump to content

Magnus Hansson

Medlemmar
  • Inlägg

    58
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

Magnus Hansson last won the day on 8 februari 2017

Magnus Hansson had the most liked content!

Medlemsinformation

  • Stad
    Kungsbacka
  • Yrke
    Grävmaskinist
  • Intressen
    Amerikanare Fiske

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Magnus Hansson's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

12

Omdömespoäng

  1. Halloj Söker tips på tändstift till en Ford 289. 4 Ports Edelbrock, portade och planade toppar, trimkam plus headers. Alltså lite trimmad. Tacksam för svar. Mvh Magnus (Kungsbacka)
  2. Gottans. Tack för informationen...! //Magnus
  3. Hjälp ”Tappade” bromsservon i Fredags i Lidköping. Vid bromsning så hördes ett pysande ljud in under instrumentpanelen. Rev isär huvudcylindern från bromsklockan och såg där att det fanns bromsvätska. Inte bra. Så det blir renovering av huvudcylindern, men går det att renovera bromsklockan, eller köper man nytt. 66:a cab med trumbromsar runt om. Finns det bromsklocka som passar till både för trumbromsar och ev om man vill konvertera om till skivbromsar. Tacksam för svar om någon ute i Svedala har några tips...🏎 Börjar bli bråttom nu inför diverse evenemang... //Magnus
  4. Tjenare... Absolut, tack Per...! Ignitor och trim bara rullat ca 200 mil... Tack...!
  5. Tjenare Någon som kopplat Autometer Varvräknare ihop med Ignitor-Tändmodul... Antar att det ska funka med -polen på spolen osv... men ställer frågan ändå Brum brum Magnus Motor 289 -1966
  6. Tack för ett trevligt bemötande på Power Big Meet...🏎 Ordning och reda på fältet...!!! Kanoners...!!! Mustang Cab 1966 Magnus och Camilla Hansson
  7. Halloj.., Söker tips på en bra automatlådeolja till en Mustang 66:a... vet ej om lådan är av typ C4 eller C6 Brum Brum Magnusn Kungsbacka
  8. Grymt... tackar och bugar...!!! mvh Magnus??
  9. Hej Någon som har koll på hur justering av ventiler bör göras... 289:a med nya hydrauliska lyftare, high performance kam (3). Portade toppar, 4-ports förgasare extractor m.m... Fordgurun Seved har tydligen gjort ett inlägg om detta i ngt forum, kan ej hitta det, men det finns säkert någon i detta forum som har några goda mekartips i denna fråga... Med Vänliga Hälsningar Magnus
  10. Halloj... Jodå, tanken med det hela är ju att "haussa" upp henne med 4-port, bättre kam, headers.... mm.. //Magnus
  11. Hej Per Precis min tanke: gott att kunna få den att "flåsa" lite bättre, så någon millimeter vid ventilstyrningen, för att få det lite mer "ordnat" i loppet, kommer att göra gott, sen är det bara resten kvar, ha ha... //Magnus
  12. Halloj.... Jag undrar om det finns någon i klubben som vet hur mycket man kan slipa ner "bullen" till ventilstyrningarna i avgasporten. "Luftkanalsbullen" är nedslipad... Portningen har förövrigt blivit kanoners... Topparna sitter på en 289:a 1966... Tänkte ta bort ca 1-1.5 mm, för att få flödet mer "symetriskt" inne i porten. Ha det gott... Ride-On //Magnus Bild 1 Efter portning Bild 2 Före portning (Lufthålsbullen)
×
×
  • Create New...