Jump to content

Stray

Medlemmar
  • Inlägg

    10
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Stray's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Tänkte i helgen roa mig med att slänga på en Autolite 4100 på min -65a 289:a.... Köpte nytt rör från pumpen till förgasare som enligt VP Autopart ska vara rätt till min bil.. Blev mindre glad när det inte passade... Förgasaren har enligt uppgift 1/2"-20 men nippeln på sopparöret är aningen för liten... 3/8 kanske... Är dålig på det här med äckliga tummått... Precis så att det inte gängar tag iallafall. Saknar jag en adapter eller nåt? Om jag förstått det rätt så är det väl först -66 dom började sätta filter mellan sopparör och förknasaren... Eller? Tacksam för hjälp... Martin
  2. Har lite problem att få ihop det med kickdownen på min -65 HT 289 C4.. När jag köpte den så upptäckte att hela kickdownanordningen saknades. Efter att ha googlat runt lite kom jag fram till att många sätter på -66:ans setup istället. Så jag köpte gaspedalstället till en 66:a och wiren som går till staget vid neutral safety switchen. Nu råkar det ju vara så att det staget pekar framåt så jag antar att på -65:ans setup så trycks den neråt men på 66:ans ska den dras framåt.... Har jag rätt? Har försökt hitta nånstans att köpa enbart denna men det går inget vidare... Alternativ är att modda den armen jag har men jag misstänker att den ska vara kortare än den jag har nu... Nån som har några tips o tankar...? Mvh Martin
  3. Jag hittar inte dom rullarna på deras hemsida... Dom hade bara dom med clipsen o dom passar bara i den horisontella skenan som skickar rutan upp och ner... De jag söker är dom nitade som sitter vertikalt...
  4. Jag har surfat runt och letat efter dom här rullarna... men det verkar inte finnas att få tag på någonstans.... Jag gjorde istället så att jag justerade fästet så att det lutar lite bakåt.. Nu går dörrarna fint, rutorna är lite glappiga innan dom nåt toppen men detta funkar tills dess att jag lyckas lokalisera nån som säljer dom rullarna...
  5. Det är precis likadant på min 65:a HT.... Hade nere dom små bakre rutorna o kikade lite o såg att det glappar rätt duktigt i rullarna.. När rutan vevas hela vägen upp då trycks den lite framåt vilket gör att den tar i rutan i dörren... Jag tänkte börja med att byta dom o se om det gör susen....
  6. Jag har ändrat mina planer litegrann... Hoppar nog utblåsen och nöjer mig med backlamporna.... Nu fick jag igång den länken med borrmallen till dom oxå... Tack Ronnie S...
  7. För er som vill få tag i oxalsyra så används det i bilvårdskretsar... För 2-3 år sedan när jag jobbade med bilvård så använde vi det för att få bort flygrost och annat nedfall på nya peugeoter... Vet dock inte hur starkt det är i förhållande till det pulver dana använde... Martin
  8. Min bil är inte svensksåld och i USA så var backljus standard först -66. Det fanns ju dock som option. Allting är dock draget från fabrik så det är bara att koppla in dom. Om någon av er kan tänka sig att mäta på sin bil och ge mig måtten så hade det varit väldigt uppskattat.... Mvh Martin
  9. Vad ni är negativa.. Hehe Alla kablar finns framdragna så det är bara att koppla in!!
  10. Hej! Skriver här mitt första inlägg på forumet, fick hem min första Mustang igår. En 1965 HT 289. Jag började igår kika lite lätt på fix innan besiktningen, och fick syn på att mitt flowmaster system slutade innan bakaxeln. Det gillar säkert inte SBP.... Funderade på om man bara skulle köpa böjarna som gör över bakaxeln och sen dra ut genom bakre plåten som på en GT. Frågan är då.. Nån som vet var jag bäst köper böjarna och har nån mått på vart jag ska såga hålen för utblåsen. När jag ändå är igång o misshandlar bilen så tänkte jag klämma dit backljus, känns rätt bra att ha ur säkerhetssynpunkt och det är inte dumt att se vart man backar. Har även till dom försökt hitta mått men utan resultat. Ni kanske kan hjälpa mig... Tacksam för svar Martin
×
×
  • Create New...