Jump to content

Johan_mega

Medlemmar
  • Inlägg

    33
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Johan_mega's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

13

Omdömespoäng

  1. Hej igen, Då var min åtgärdad, tog ca 30-45min och byte av airbag modul :-). VH//Johan
  2. Det bästa är att kontakta Ford så pekar dom ut lämpliga ÅF, titta i denna tråd så ser du info. //Johan
  3. Och jag har fått tid 19/4, mitt på dagen, tar under timmen att fixa sa dom. //Johan
  4. Hej, Ford verkstaden i Stockholm som Ford pekat ut har kontaktat mig och ska beställa del / delar, han sa att det inte gällde hela airbagen utan enbart en detalj som sitter i airbagen, har med metallsplitter att göra och detta ska korrigeras med byte av just den delen, inte airbagen alltså //Johan
  5. Samma här, har fått kontakt och ska kontakta firman Ford hänvisar till. Firman i sin tur ska prata med "tekniskt ansvarig" och dubbel kontrollera samt låsa upp pengarna. Hoppas på tur. //Johan
  6. Tacksam för info 1ZVFT82H755127841 VH//Johan
  7. Hej, Jag fick samma svar från Ford Motor Company som Robban1, tog kontakt då med importören och fick ett annat telefonnummer (08-nummer) som jag ska pröva imorgon om jag hinner. VH//Johan
  8. Hej alla, Som kanske ett litet tips, var och köpte nytt batteri idag och har mätt och kollat innan för att få bästa möjliga passform och bestämde mig för ett Varta från Autoexperten i Bromma. Modellen heter E38 och passade som handsken, både bredd och längd,som gjort för batterilådan. Det jag fick göra var att göra ett nytt hål i spännremmen som går över batteriet och mätte av från slutet av remmen med 3,5cm. Batteriet är på 74Ah och jag har inte startat upp stangen ännu men torde inte vara några problem :-) Val av batterier har varit uppe förr har jag sett och kanske detta kan vara ett litet tips till några som funderar. Man kan självklart välja andra också och ev byta batterihållaren mot en från UPR eller motsvarande. Kommer dock stänga av stereon etc ändå. VH//Johan
  9. Kollade med dom också men tyvärr hade dom inga.
  10. Jag kollade med flera företag men måtten stämde inte, antingen var dom för långa, breda eller att ändarna inte stämde. Man behöver dessutom i mjuk elastisk gummi. Det är viktigt att få det fixat då vatten annars kan rinna ner i höljet.
  11. Hej, Jag letade också runt utan att hitta några, varför jag började kolla var för att dom smala damaskerna runt vajrarna vid bromsoken var trasiga på båda sidor, typ torrsprickor. Då började funderandet och börja leta bara efter damasker vilket var stört omöjligt att hitta så funderingarna fortsatte och kom på en alternativ lösning som innebar att lossa på vajern vid bromsoket, rensa bort resterna av gammal damask och trä över en bit smal innerslang från cykel och ta buntband modell smalare uppe och nere och efter vulkaniseringstape som självtätar. Blev kanon enligt min uppfattning, kanske ett tips för dig eller andra. VH//Johan
  12. Hej, Hur mycket kostade den? VH//Johan
  13. Tack för snabbt svar CMC-49 VH//Johan
  14. Hej, Kommer du ihåg vilken modell (TB542 t.ex. ) du köpte samt passade det rakt av i batteribaljan? VH//Johan
×
×
  • Create New...