Jump to content

bensto

Klubbmedlem
  • Inlägg

    7
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About bensto

  • Födelsedag 1958-05-10

Medlemsinformation

  • CMC
    3697
  • Region
    Syd
  • Stad
    Skegrie
  • Yrke
    Processingenjör
  • Intressen
    Många

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

bensto's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Köpte min på Hansen Racing återförsäljare i Trelleborg. Tror det var något kring 550 kr.
  2. Kör med 98-oktan och med blytillsats från Statoil. Har kört med detta sedan jag fick hit bilen från stora landet i väster 2011. Motorn är en total renoverad och lätt trimmad 302 cui (gjordes 2012). Lite vassare kam, aluminiuminsug, Holley 4-port 570 cfm, MSD tändsystem, kolvar med högre kompression. Renovering och trimning är gjord på Amerikanska Motorimporten i Arlöv, uppborrning och honing gjord på MMR i Malmö. Bilen var i ett kanoskick när den kom hit, allt utom motorn som var ett utslitet vrak från 1970. Går riktigt fint har inte ens tänkt tanken att fylla i 95-oktan, då alla jag pratat med sagt att jag skall tanka 98 med blytillsats.
  3. Yeeeehhhaaaaaa!!!!!! Instrumentbrädan m.m. är nu av. Stort tack till alla här ovan som gav mig hjälp. Vad var det satt fast? För det första så trodde jag inte att det satt skruvar uppe vid rutan. Det såg ut som det bara var hål där. Men där var visst skruvar, under all stoppning. Sedan trodde jag inte att man skulle dra av dom däringa plastbitarna på sidan. Trodde bara att man skulle skruva av skruvarna från sidan. Men därunder dök det ju upp nya skruvar. Jag sa ju att jag nästan framstod som en komplett idiot . Nu får man börja städa här oxå, har var säkert damm från 1970 . Ha det gott alla
  4. Wow... :-) här var det verkligen instruktioner som man knappast kan göra fel efter. Stort tack. Nu vore det väl tusan om jag inte skall lyckas.
  5. Hej alla Med risk för att framstå som en komplett idiot , måste jag ändå fråga om detta. Hur tusan får man loss instrumentbrädan på en -70 Mustang? Tycker att jag lossat allt som skall och kan lossas. Men den sitter fast ändå, går inte att rubba. Kom gärna med detaljerade beskrivningar eller till och med bilder, det hade varit till en otrolig hjälp . Jag undanber mig gärna svaren -Du måste lossa alla skruvar som håller instrumentbrädan! Behöver komma åt lamporna för blinkersindikering och helljusindikering. Besiktning om en och en halv månad!!!! Misstänker att dom har en åsikt om detta. Vänligen Benny 3697 Mustang 1970 conv.
  6. http://mustangtek.com/FordDecode.html Hej, kolla in denna här sidan. Här finns mycket godis att snöa in på. Mvh Benny
  7. Hej, jag har haft en dröm under måååånga år och det var att få äga en amerikanare, med en mullrande V8:a. Nu är det förverkligat. Förra året importerade jag en Mustang 1970 års modell från det stora landet i väster. Bilen var i ett mycket bra skick, men motorn var dålig . I maj i år lämnade jag in den för totalrenovering och trimning av motorn. Den är snart klar för leverans . Renoveringen och trimningen utförs av Kent Larsson på Amerikanska Motorimporten i Arlöv. Min första uppvisning av bilen blir i Ronneby den 30/6 på Nostalgia festivalen. Det kommer nog att gå en hel del bensin detta första året innan jag har "kört" av mig . Vi ses // Mvh Benny cmc3697
×
×
  • Create New...