Jump to content

Mach1Rcode

Medlemmar
  • Inlägg

    9
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Mach1Rcode's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Tackar så mycket! Jodå det ska allt bli bil av denna också, men det kommer att få ta sin lilla tid. Än så länge har jag aldrig börjat på ett projekt som jag inte fullföljt.
  2. Ja det kommer det att göra men inte ännu på ett tag. Jag tackar för ditt engagemang och entusiastiska stöd!
  3. Ja det är en utav mina absoluta drömbilar! Det kommer inte att bli en datumkodad bil men det ska vara i samma utförande som när den rullade av bandet. Så jag kommer att ''nöjja'' mig med att få tag på en 428 samt manuell låda från 1970! Men ska försöka köpa så lite repro prylar som möjligt. Eftersom att detta projekt ska få ta den tid det tar, så kommer man förmodligen att springa på en hel del saker med åren.. Det har jag gjort med dom tidigare nämnda renoveringarna.
  4. Visst är jag en nybörjare med mustanger. Men har renoverat bland annat en Oldsmobile 1958 super 88 cab, samt en 1959 Buick Invicta coupe. Där kan man snacka om svårt att få tag på delar och dyrt! Och när jag säger renoverat så menar jag inte penslat motorn och spacklat över rosten. Utan hela ''frame off'' renoveringar som är lika fina under som över. Så jag vet mycket väl vad en riktig renovering innebär. Jag är inte heller den så kallade ''bilentusiasten'' som är ute efter att tjäna pengar på bilarna. Utan jag ser det mer som att hjälpa gamla klenoder tillbaka i livet och till deras ursprungliga skick! Vad en renovering kostar spelar mindre roll också. För en riktig renovering för en vanlig privatperson som mig tar mellan 5-7 år beroende på utgångsmaterialet. Så då gör det inte så mycket om det kostar 4-500 tusen att göra i ordning bilen. Jag har också den principen att det man en gång har köpt och verkligen brinner för det behåller man! Så man kan säga att de bilar jag har är totalt ''värdelösa'' för jag kommer aldrig att omsätta dom i pengar. Så någon försäljning kommer inte på tal!
  5. Ja jag har läst rätt! Kunde knappt tro det först! Men det är sant!
  6. Japp det är manuell fortfarande. Eller ja, pedalstället sitter kvar. En bekant som är mycket kunnig inom mustanger sa att om din bil har vart en 428 med manuell så kan du kolla på stötdämparna på bakaxeln. För på dom med manuell låda och 428 så satt den ena placerad framför bakaxeln och den andra bakom och det gör det på min bil. Ja jag har kvar huven och den minst sagt manliga luftrenaren. Den låg i bagagen på bilen
  7. Okej tackar för tipsen! Det ska bli riktigt roligt att rå sätta tänderna i detta projekt denna vinter! Lite synd bara att original motorn och växellådan är borta. Men den är mer eller mindre 100% rostfri så det känns ju skönt! Och jag tror nog att det är värt att jaga upp en 428CJ från 1970 med tanke på att bilen är så kärnfrisk och förhållandevis unik.
  8. Har nyligen handlat på mig en 1970 års Mustang MACH 1 och fick mitt livs chock när jag kollade chassie numret... Det visade sig att det har suttit en 428CJ motor i bilen:D. Och planerna är att den ska återställas till perfekt originalskick inom en snar framtid. Jag är helt ny med mustanger.. Men jag har hört att 1970 så satt det endast en ''klisterlapp'' på förarsidan innanför dörren där det stod ytterligare info om tex options,färg samt växellåda. Och den klisterlappen är borta på min. Så det jag undrar är hur i h*lvete jag ska få reda på detta? Är väldigt tacksam för seriösa svar!
×
×
  • Create New...