Jump to content

sopåkaren

Medlemmar
  • Inlägg

    6
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About sopåkaren

  • Födelsedag 1958-04-16

sopåkaren's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. jag har samma problem på min 67 GT cab. vibrationerna har kommit på dom sista åren, den har alla bussningar nya, ny kardan, däck mm. det enda som inte är bytt är främre motorfästen..... jag har ägt bilen i 30 år. Nya fästen är beställda.
  2. jag beställde en från cj pony parts till min c6a. men det är bara mustang som har swtchen här, så reglaget måste ha 2St slitsar som kontackten ska passa till. alla övriga c-6 har kontakten i rattstången alt. i golvspaken.
  3. Min mustang gt -67 reggades 1971, och får bara ha en passagerare. detta berodde på att biltypen inte fanns i fords modellutbud i Sverige. då gick man efter std.bilars vikt.. men det borde finnas bilar som reggats på senare tid, med rätt data. kolla med transportstyret. hälsn Björne.
  4. jag har en s-coded cab, sen 30 år. den importerads 1971.
  5. nä du, jag har kört oljepumpen med skruvdragaren, och båda kanalerna ger fullt tryck ( jag satte i tryckgivare i hålet ). Antagligen har det varit stopp i axeln.. Men jag behöver nya...
  6. vippaxeln på cyl.cank 1-4, har skurit på några vippor, den andra är ok, men sliten.. motorn är helrenoverad, med undantag av dessa axlar.. ( dom verkade ok...). motorn gick bra, men "skramlade" på tomgång efter ett par mils körning. Om jag startade den efter 2-3 min, var det tyst , men återkom efter ett tag.jag kör med 50 olja i motorn. nån som råkat ut för nåt liknande på FE-motorerna? finns någon som har kompletta vippaxlar till salu?
×
×
  • Create New...