Jump to content

ford302

Medlemmar
  • Inlägg

    7
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

ford302's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. axeln sitter där och det är bra oljetryck. då knack ljudet kom direkt efter uppstart så är det nog inte vev eller ramlager. kan det vara så att vikten på flexplattan tar i någon stan eller en kolvbult eller kanske kamlager? börjar bli desperat nu är besiktning på fredag.
  2. gnista är det på ettan ska kolla ventiljusteringen i morgon några fler förslag?
  3. det är med låsmutter provade först att dra i botten men då vek sig stötstången köpte ny och gjorde om med 1,25varv efter nollglapp. tror du att det kan vara att dom är mycket spänd att den går på 7 eller knackar och låter illa. den går så fint på dom andra men inte ettan
  4. det jag vill ha reda på är om det finns ett enkelt sätt att ta reda på vad det är som låter. om det är en kolvbult kanske vikten på startkransen som tar i eller ett kamlager osv bara ett enkelt sätt at utesluta nån ting så jag vet vart jag ska börja leta. och den vägrar ju gå på ettans cylinder har även prövat att byta stift och tändkabel samt kollat ventilspelet vill även tillägga att jag har justerat ventilspelet med att dra åt muttern tills vipparmen inte får nå spel sen dra åt ett och ett kvarts varv till.
  5. har gjort i ordning ett par v8or i garaget för och aldrig haft nå problem men hade oturen med mig den här gången lagrerna bytte jag bara för att jag hade sådana låg till övers inga repor eller dyligt på tapparna. får jag ut 100hk ur motorn så gör det inget bara den går bra. undrar bara om knackandet och att den bara går på 7 kan ha nogåt samband.
  6. varken kam eller lyftare är bytt men kolvringarna är nya men det såler inte som lyftar knack. låter mer som att det kommer ifrån botten delen nån stans men finns det nått sätt att utesluta vad som är fel? hörde något om att starta utan ett tändstift och via det sättet kolla om det är kolvbulten på just den cylindern
  7. köpte en ford fairlane 500 1960 som jag fick med en 302 mustang 69 motor till som jag renoverade. har bytt oljepump kamdrivning vev och ramlager och kolvringar samt flexplatta och en helt ny edelbrock 600. har nu ställt in tändning och förgasare men motorn knackar och går inte riktigt på 1ans cylinder headersen från ettan blir inte varm. knacket är vid tomgång samt följer med varven upp och ner har nu provat åkt 2 mil men det blir bara värre! vad kan vara fel? och ventilerna har jag ställt in rätt.
×
×
  • Create New...