Jump to content

peterv8

Medlemmar
  • Inlägg

    11
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About peterv8

  • Födelsedag 1967-10-23

peterv8's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Tack! Jag ringde Hedbergs i Malmö(fosie) och det visar sig att det är samma filter som i Mondeo V6.:-) Artikelnummer: 519 16 26
  2. Var i skåne Malmö/Lund området kan man köpa ett motorcraft F1AZ 6731-BD , FL820S oljefilter? Vill helst inte köpa det på internet för jag tycker frakten blir för dyr. Kör med ett Bosch nu men redan efter en dag när man startar så tickar ventilerna vid uppstart. Har sen bilen stått en vecka eller så så låter det ännu mer. Har hört att vissa oljefilter inte har en backventil som ser till att oljan i filtret inte rinner tillbaks i motorn. Tror det är därför min låter så när den har stått ett tag.
  3. Den såg bra ut, man ser knappt själva kompressorn.:-) Insuget sitter på fel ställe men det borde gå att lösa. Tack för tipset.
  4. Det är tyvärr ingen Xpower men en MG ZT260. Lustgas är tyvärr inget som jag vågar mig på även om det skall vara rätt så säkert. Jag hade hoppats att det finns några här som kompressormatat sin mustang och fått den genom bilprovningen som kunde ge mig lite tips och tricks hur dom har gjort.:-)
  5. Om alla inte vet och tänker vad en MG kille gör här så är det för att denna bil har en Mustang motor, 4,6 SOHC V8.:-) Ibland funderar jag på ett kitt på min MG men det stora problemet är väl bilprovningen? Jag har ingen lust att montera av det var gång man skall till SBP. Den enda kompressorn som passar på min bil för att det är en MG är Kenne Bells och den går ju inte att gömma undan så lätt. Ringde JMtech i Stockholm som säljer det men dom hade inget bra svar på min fråga. Har någon monterat ett kitt och fått det godkänt? Hur svårt är det? Ett tag tänkte jag på ett lustgas kitt men det känns inte så säkert, har tittat på för många fails på youtube.:-)
  6. Tycker att bilen alltid varit lite svårstartad och hörde av nån att nya tändspolar kan hjälpa. Jag har nu Motorcraft orginal. Vilka är bra och prisvärda? Är det lönt att köpa från utlandet? Min bil är en MG men har 4,6 2v V8 från 2004.
  7. Zex gör ett kit för mustangen som är enkel att montera. Styrningen av lustgasen görs numera elektroniskt genom att koppla in sig på gasspjällsensorn, ej som förr med en microbrytare på gasspjället. Enligt Zex måste man ställa om tändningen för att plocka ut fler än 75hk, http://news.compperformance.com/Instructions/ZEX182.pdf
  8. Jag funderar på ett lustgas kit från ZEX. Har läst om att plocka ut 75hk är inga problem men mer så måste man ändra tändningen x antal grader beroende på effektuttag och jag förmodar att man inte kan göra det själv utan att det programmeras genom en dator. Jag tror det var upp till 6 grader man justerade tändningen och jag är då rädd att bilen går dåligt 98% av tiden då man inte använder lustgasen? Hur har ni som har lustgas gjort?
  9. peterv8

    Mg zt260

    Hej! Jag tänkte att det kunde vara bra att vara medlem här då jag äger denna bil! MG lät Prodrive i England bygga om standard MG ZT som är framhjulsdriven till en bakhjulsdriven maskin med V8 som naturligtvis är en Ford Mustangs på 4,6l. Dessa V8'orna skall ha 260hk och 409Nm, därav namnet ZT260. Dom hann bara bygga ca 600 bilar innan MG/Rover gick i konkurs. Här är en bild på den.
  10. Har du kollat stiften? Det är lätt att se om det är en gemensam nämnare eller om det är en cylinder som strular.
×
×
  • Create New...