Jump to content

mustangmackan

Medlemmar
  • Inlägg

    19
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About mustangmackan

  • Födelsedag 1986-03-19

mustangmackan's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Tack så mycket för svaret. Verkligen guld värt Får bli att pilla med i helgen.
  2. Hej! Jag har en liten fråga. Jag tog nyss och bytte kyl på min musse 65a och nu fattas lite olja i växellådan. Jag vet inte vad som varit i växellådan men den var renoverad i USA innan den kom hit. Vågar man chansa att det är typ F i och bara fylla upp eller ska man ta ner tråg och pumpa ut all olja? Tacksam för svar /Mackan
  3. Tack så mycket för svaren blir o fortsätta att meka imorgon
  4. Jag hade det med på mina gamla leder men de nya är helt plana under och de gamla buktade ut med en smörjnippel längst ut.
  5. Hej! Jag håller på att byta spindellederna på min 65a HT och har stött på ett problem. Jag har köpt en helt ny undre bärarm från vp-autoparts men fick inte med någon smörjnippel men känner att man skulle behöva trycka i fett i den tomma damasken. Vart ska man sätta smörjnippeln? Har aldrig tidigare pillat med smörjnipplar så har nog redan förstört ena damasken då jag borrade i en avlång cylinderformad gummiplugg mitt på damasken och gängade dit nippeln men den ville ju inte sitta kvar när man tryckte på fett. Frågan är nu då om man ska behöva köra med gängverktyg på baksidan för att kunna smörja upp. Tacksam för all hjälp / Mackan
  6. hej! Jag har en ny gummilist till ventilationsrutan på förardörren men jag förstår tyvärr inte hur man får loss den gamla.. Såg at det finns ett verktyg att köpa men måste man ha det?
  7. Hej på er! Har en fråga angående mitt oljeval nu inför kommande service. Fick ju tidigare reda på att jag ska ha en mineral olja i min 289 motor men kom att tänka på att förra ägaren har haft i halvsyntet som det är just nu. Nu undrar jag om det är någon fara att hoppa från halvsyntet till mineralolja? tänkte på packningar och lager.. Jag har ju än så länge bara tillgång till kall garage nu över vintern, har det något att göra med oljevalet? MVH Marcus
  8. Hej på er.. Har upptäckt på min musse nu när jag börjat byta skraplister på den att jag har ytrost invändigt.. Hittade nämligen när jag tog bort bakre sidopanelen att det fanns ytrost längs med hela "b-stolpen" och upp mot taket.. är ju ett väldigt svåråtkomligt ställe så tänkte kolla om någon av er har något förslag på vad man kan göra för att få bort detta eller alternativt få det att stanna upp och "självläka".. känns lite trist om man skulle behöva skära upp och svetsa det i framtiden :/ Någon kanske vet hur det kan ha uppkommit ytrost där för bilen är så gott som rostfri i övrigt i trösklar, balkar och golv annars :S MVH Mackan
  9. tack för alla svar Nu har det dock kommit upp en annan fråga i mitt huvud.. Fick reda på av förra ägaren att han kört med halvsyntet. Är det lugnt att byta till mineralolja rakt av? MVH Marcus
  10. Kanonfakta ska printa ut och hänga upp som checklista i garaget Hittade en video för ett tag sedan som passar bra ^^ han nämner då det samma som Bosse gör, att man inte ska starta då och då.. låter vettigt
  11. Tack för era svar Ni har ingen aning om vad det underlättade nu när man får klarhet Mustangmekandet och ägandet går så fruktasnvärt enkelt när man läser allt på det här forumet Den där plastringen som tätar runt låscylindern, vad kallas den delen om jag letar efter den på rolands ? MVH Marcus
  12. Hej! Jag har precis köpt min första mustang och det är en 65a 1. Jag skulle låsa förardörren då det klonka till i dörren och låscylindern ramla ut ur dörren :S Jag tog bort panelen på insidan dörren och fick hittat en slags plåtbit som ska kila fast låscylindern men fick inte riktigt till det.. hittade även en bit som såg ut som en avdragen popnit (den halvan som expanderar när man drar ihop niten).. Nu kan jag inte låsa och cylindern sitter inte helt fast i dörrplåten.. någon som skulle kunna säga vad man behöver köpa nytt alltså vad det troligen skulle kunna vara som gått sönder i hela mekanismen? Allt sitter väldigt löst jämfört med passagerarsidans lås. 2. Vad har man för olja i en 289 c kod motor? och hur mycket? behöver man byta oljefiltret efter varje säsong då man byter oljan inför vinterförvaringen? Sen så eftersom att detta är första v8an jag har så undrar jag.. Man fyller väl på motoroljan där man har en kromad kupig grej med en pip på höger sida uppe på ventilkåpan? 3. Om temperaturmätarens visare inte rör sig mer än några millimeter men långt ifrån dit den ska... vad kan vara fel då? finns det någon givare som man kan byta? motorn och kylaren kommer upp i bra arbetstemperatur men mätaren visar det ej 4. Min hastighetsmätare kan inte visa rätt.. när jag ligger på en 70 väg och mätaren visar 110 så kör alla fortfarande om mig.. är det mätarwiren som ska bytas eller ska man byta drev? isåfall.. hur många kuggar? tacksam för svar MVH: Mackan
  13. tackar för svaren vad tycker ni? jag har hittat en musse som har det jag letar efter fast lacken är sisådär... priset blir 122" för en rostfri kalifornien bil med 289, C4, styrservo, ny inredning.. den har bara rullat här i sverige i 2½ år.. ska jag slå till?.. magen säger ja iaf
  14. Det är inte riktigt någon apelsinskalslack utan det är som små tidigare lacksläpp lite varatanns på bilen som man bara lackat över.. Då jag letar efter en mustang 65a med 289 och c4 låda som ska vara rostfri så känns det inte så petigt med lacken.. Kan ju säkert lacka om den framigenom om det skulle störa mig allt för mycket Jag är mer nyfiken på hur lång tid det tar för tidigare rost att ta sig igenom lack så man inte står med en bil där lacken släpper runt hela bilen samtidigt
  15. hej hej! Jag var och kollade på en bil i förrgår som föll mig verkligen i smaken. Nu är det så att min kompis som var med och tittade påpekade lacken något fruktansvärt och när jag kollade närmre så såg jag det med.. Det såg först ut som rostbubblor överallt men tittade man närmre så var det som kratrar.. Det har ju förmodligen varit massa stenskott på den innan och så har de bara lackat över med ny färg kan jag tänka mig.. Bilen är lackad i staterna för ca 3 år sedan innan den kom till sverige och man har ju hört talas om hur de lackar där men nu undrar jag om man borde kunna andas ut.. Om det nu varit rost på den innan den lackades borde det då inte ha trängt igenom lacken vid det här laget då? Bilen har gått i kalifornien sedan ny och är helt rostfri undertill och där man kan se för övrigt. Tacksam för svar Mvh mackan
×
×
  • Create New...