Jump to content

Coyote75

Medlemmar
  • Inlägg

    20
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Coyote75's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Tune är nästan alltid ett krav för att du ska kunna få ut maximalt av din luftfilter investering om du är ute efter mer kraft. Med endast luftfilter kanske du får ut 5-10hp och det mesta är placebo.. med tune till luftfiltret kan du få ut 40hp och 40-50 nm extra i vridmoment (beroende på tune) Ford filtret som du länkar till har jag för mig ska ge 20-25hp med den där tunen. Det filtret kan inte göras rent och återanvändas så du kommer att behöva byta filterkon lite då och då (de kostar ca 400:-) Kika på ett Airaid med samma tune eller JLT eller varför inte K&N (om du nu ska byta det filtret du har) annars funkar det nog bra att bara köpa flashen och känna efter hur det känns
  2. För att avsluta denna tråd så... Efter att ha tagit bort plast "skruvarna" som håller insatsen på plats så ska man vrida den motsols ett litet snäpp och sedan dra den nedåt. Då slipper man hålla på och peta med skruvmejslar och annat (som jag har läst i andra forum). Då går det så enkelt som det säkert är tänkt
  3. Mmmm... kom fram till samma summa när jag kollade upp pris på lager och räknade arbete lite "tummen-pekfingret" Det kan inte skada nått annat om man kör med lite slitet urtramp- lager då? Är det inte "bäst" att byta på en gång?
  4. Kollade med Grufman och de trodde att det var urtrampningslagret som spökar. Lite för långt dit så det får bli verkstad på närmare håll och kolla upp noggrannare.
  5. Har börjat höra ett märkligt ljud lite då och då. Har inte lyckats lokalisera det helt ännu men jag tänkte att jag slänger ut en fråga utifall någon varit med om samma. I så fall kanske jag spar lite tid Scenario: Jag står still med bilen och sakta rullar fram i dragläge utan gas och "låter bilen dra sig själv"; då uppstår ett ljud som jag bäst kan beskriva som ett lågt "skårrande" ungefär som när man är för slarvig med kopplingen och växellådan antar en "skånsk accent" vid växling Lägger jag på lite gas så försvinner ljudet. Trycker jag ned kopplingen försvinner ljudet. Ljudet uppstår bara i bland och endast på växel 1 och 2 (om jag växlar ned till växel 2 och släpper upp gaspedalen efter växling och "rullar"). Har inga problem att växla, alla växlar glider i som de ska. Har läst i lite olika forum att det kan låta lite om Mustangen vid växling etc. (vinande/surrande) och det är ju inte omöjligt att jag hör saker som inte är något - men jag chansar inte utan kollar upp i stället
  6. Hade bilen på service i slutet av förra veckan och det visade sig vara glapp i båda styrlederna i framvagnen. Inget som jag har känt av och den gick igenom besiktning i April i år. Nåja... kostar inte så blodigt så det är bara att byta och gallopera vidare
  7. Hej, Lampan till reg. skylten i bak gick ur tiden och jag hade tänkt att byta den. Skruvarna/nitarna som håller insatsen var inga problem att få bort men insatsen sitter fast ändå. Den känns lite lös men hur jag än försöker få loss den, för att komma åt lampan, så vill den inte. Vill vara lite försiktig med skruvmejseln så att jag inte spräcker den genom att bända, så jag skickar en fråga här på forumet; Har någon här någon erfarenhet av att byta reg. plåts lampan? är det nått trix man kan behöva i bakhuvudet för att få ur insatsen efter att skruvarna är ur?
  8. Då är det bara att läsa på innan man väljer med andra ord. Vill passa på och tacka för alla svar. Som nybliven Mustang kusk så har jag fått massor med info - både på egna frågor och genom att plöja i forumet. Ovärderligt!
  9. Japp, SCT, blev lite tryckfelsnisse där *sorry* Schysst.. länken ska kollas upp.
  10. Mmm.. i detta fallet är det Stallet för lite reparation som gäller Jag är sugen på att köpa en TSC och plocka fram lite extra hästar (+ roush CAI) Funkade TSCn bra att chippa med? märktes nått = är det prisvärt?
  11. Jag har kollat med Grufman och enligt honom så är det den främre krocksensorn som är lite vajsing. Hittade denna felkod på nätet. För Airbag: Airbag lampan blinkar 4 (paus) 2 (Stop)[TABLE=width: 100%] [TR] [TD=width: 10%]42 [/TD] [TD] LH Radiator Primary Crash Sensor Feed/Return Circuit Open [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 10%][/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE]
  12. Hej, På min Mustang GT ´08 har airbag lampan börjat blinka. Har googlat lite och kommit fram till att den ger felkod 42. Har någon här varit med om detta? i så fall vad är lösningen? (kan man fixat det själv eller måste verkstaden besökas?) Tacksam för svar! /Peo
  13. @Ashley Det var ju inte så farligt faktiskt. Och helt klart värt det om känslan blir bättre
×
×
  • Create New...