Jump to content

Jonas n

Medlemmar
  • Inlägg

    16
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Jonas n's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Ur kom dom utan problem, satt ju nästan inte alls fast. Bara beställa nya då!
  2. Ja jag har förstått att det lätt kan bli fel här, jag har för närvarande mätt upp dom med digitalt skjutmått så gott det går och dom ligger inom 2—3 hundradelar(förmodligen mätfel). Har ni någon smart metod för att byta dom? Man kan ju inte direkt ge sig på dom med hammare och sedan tro att dom ska vara runda.. Funderade på om man kunde göra något mothåll och sätta dom i hydraulpressen.
  3. Aha det är på det viset! Då funkar det alltså med vilken som, dom kostar ju samma.
  4. Jag ska byta vevstaksbultar i min 302, är det någon som vet skillnaden på dessa två från Summit? ARP 154-6002 - ARP High Performance Series Connecting Rod Bolt Kits ARP 154-6402 - ARP High Performance Series Wave-Loc Connecting Rod Bolts Motorn blir väldigt mild men det kan ju vara bra med nya bultar.. Mvh Jonas
  5. Hur kan man göra en växellåda som går sönder av att en wire är feljusterad, suck.. Ja men nu har jag lärt mig en hel del, otroligt vilken kunskap ni sitter på! Men imorrn är det löning och nya friska pengar på kontot, är Mustangs unlimited ett bra ställe att handla på eller vad säger ni? Jag ska ha en startkrans så jag kan få ihop det med den gamla manuella lådan och en flexplatta för att kunna bygga om till automat nästa vinter(eller när det nu blir)
  6. Så det stora problemet verkar vara att aod inte håller för mycket effekt, vad är egentligen mycket effekt? Jag har en 302-74 med lite högre komp, järntoppar med lite större ventiler, nån sorts trimkam och fyrportare. Vad är det som ger upp i lådan då? Nu kastades det in ny låda bland alternativen, 4R70w vad är det för nån? Ähh jag googlar.
  7. Sedär ja, Broader performance har ju lite bättre pris, jag känner att jag har väldigt dålig koll på vad man ska använda och vart man handlar delar, min ford har liksom blivit stående sen 2006 tror jag, man kan säga att det kom lite annat imellan,men här får man ju jättebra tips, tack grabbar! Köpa en aod i sverige(jag har snöat in på den lådan nu, ska man bygga om från manuell kan man lika gärna få en överväxel med en gång) vad har jag för alternativ då, finns det någon som säljer nya eller renoverade, eller är det köpa beg och hoppas att den fungerar som är alternativet? Klingan, Vinterprojektet är att återuppväcka en bil som stått i 8 år, Automatkonverteringen får bli nästa vinter:) Frågan kvarstår, ska jag köpa flexplattan med 11 1/2" bultcirkel, är det rätt till en 12" converter?
  8. Nu börjar det klarna, 450hk aod-kitet verkar trevligt, det är mycket pengar men å andra sidan håller den mitt liv ut.. Då kommer nästa fråga, passar denna flexplattan om jag köper den lådan, tänkte på att det står att det är 12" converter och på flexplattan står det bultcirkel 11 1/2" http://www.mustangsunlimited.com/itemdy01.asp?T1=PD21+01&Category=Drivetrain&subCategory=Flexplates&CatKey=EMUSTANG
  9. Nu har jag Googlat så ögona blör! Flexplattedjungeln är visst väldigt djup, Om jag vill ha en AOD så finns det bara 164 kugg att välja på, dock har jag läst mig till att det inte är samma som till C4, det skiljer i djup på dom.. Så nu får jag bestämma mig för en låda, jag tror jag försöker leta fram en AOD, så det är bara försöka hitta någon som säljer en flexplatta.
  10. Jo det har jag koll på, 28oz ska jag ha. Aod-lådan verkar helt klart som ett bra alternativ, men då är blir det 164 kugg eller finns den med 157 också? Är det samma flexplatta på c4 och aod?
  11. Amazonen har fått hjälp och är så vitt jag vet under renovering:-)
  12. Ok, jag ska ha en 157 kuggars flexplatta då, och en c4 nyare än 70. Hur ny låda kan man använda, fram till -81? Hur vet man om det är stor eller liten bellhouse? Starten visste jag inte att den skiljde, men det hade jag säkert märkt. Tur att det finns forum så man kan fråga.
  13. Så här ser den ut, fyrdörrars och halvsunkig, men man måste ju börja nånstans:)
  14. Hej, Jonas Nordqvist från Sjuntorp utanför Trollhättan. Har ingen Mustang utan en Fairlane -64, den har stått stilla i 6 år nu pga hus, barn, fru, lathet o.s.v. nu skulle jag bara vilja ha den tillbaks på vägen. Den gamla 260-motorn var helslut så den åkte ur i ett tidigt stadie och en 302 skaffades. Hoppas kunna få lite hjälp här att räta ut en del frågetecken som uppstår. Mvh Jonas
×
×
  • Create New...