Jump to content

MustangDriver

Medlemmar
  • Inlägg

    172
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

MustangDriver's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

11

Omdömespoäng

  1. Går ej att justera ned gångjärnen i justeringslitsarna ngt mer ser der ut som.Provat lossa på skruvarna men är i ändläge på justerområdet.Försökt känna efter glapp i lederna men inget uppenbart fel märks.......hela huvgångjärnet kanske måste demonteras från huven för att kunna bedöma ev glapp ? Lutar åt att köpa nya gångjärn .Har ngn köpt hos VP autoparts? Är de ok ? http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=C3OZ-16796-AHQ
  2. Måste ju vara världens bästa prutargument att köpa en fd krockad bil.Om den är proffsreparerad så kan det därför bli ett bra köp i slutändan.
  3. Motorhuven på min -66:a : Irriterande att huven blir några millimeter för hög i bakkant efter att den öppnats och stängts.Går att sen trycka ned den med handkraft för att få den i linje med övrig kaross.Sen när man är ute och kör åker den upp ngt i bakkant igen (förmodligen av fartvinden) och man får trycka ned den igen....... Har kollat i sökfunktionen och där står en del om justering om den är för hög .I mitt fall går den ju att pressa ned till rätt läge med handkraft . Kan huvgångjärnen vara slut/glapp i lederna ? Ngn som kan ha ett tips hur problemet kan lösas vore tacksamt
  4. Hej Framgår ju i Vin numret vilken motortyp bilen skall vara utrustad med från fabrik.HiPo motorn= K code
  5. HP289 emblemet måttas in på samma sätt som 289 emblemet enl länken Och HP289 emblemet inget specifikt "GT emblem" heller om man skall vara noga .HP289 (k code) fanns ju också på icke GT bilar
  6. Finns här : http://www.mustangandfords.com/how-to/paint-body/mump-0105-how-to-pin-letters-on-a-1965-1968-mustang/
  7. Använd "gammeldags" etylenglykol istället för propylenglykol då den förstnämda har bättre och längre egenskaper mot korrosion. Jag bytte i somras på min -66:a . Lossade bara den undre slangen på kylaren. Gjorde en 60/40 blandning ( dvs 60% etylenglykol) tillsammans med batterivatten + en flaska vattenpumpsmörjning
  8. Ngn som vet på rak arm vilken bredd bromsbackarna har ? Är det lika bromsbackar bak på 64-68 ?
  9. Har jag kollat tidigare och har ej upptäckt ngt enl min bedömning onormalt glapp i dessa... Men skall kolla igen
  10. Tycker min axel känns lite glapp när man släpper upp kopplingen snabbt............. Ny axel ! Var kan man inhandla en sådan .... på denna sida om Atlanten ? Vem renoverar axlar i Sverige.Ngn du rekommenderar ?
  11. Tack Per ! Funderar på att köpa en reservaxel till min -66:a. Säljaren ifråga har axlar liggande lösa till ett flertal USA bilar. Så 65-66 axeln har längden 1454 mm mätt enl längden på din fina bild ? Att få fram utväxlingen kan alltså bli ett problem då axeln ligger lös och man ej då kan utföra "rulltestet".... Tips på ngn "tillståndskontroll"som kan göras på en losstagen axel ?? Eller är det tur eller otur som gäller ...
  12. Var sitter plåten/taggen där man kan se utväxlingen ? Måste man mäta axellängden eller kan man se på ngt annat sätt om den är en 65-66 resp 67-68 axel ? Hur lång är en 65-66 axel resp 67-68 axel (typ mått fälganliggning trumma till trumma) ?
  13. Seriösa annonser så bör det ju tydligt framgå vad som är clonat. Klart vanligast skulle jag gissa vara vara GT cloning......
  14. Prova spraya med penetrerande olja vid ledpunkterna övre bärarmen på den sida där gnisslet uppkommer....... Min gnisslande vänster fram. Sprayade och gnisslet försvann.Detta gjordes i April 2015...... fortfarande tyst Montage av smörjnipplar övre bärarmar är på min vinterjobbslista .
×
×
  • Create New...