Jump to content

Mb-dape

Medlemmar
  • Inlägg

    6
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Mb-dape's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Tack för alla svaren! Jag hoppar nog över den här idén trots allt. Det känns som att förtjänsten inte blir så stor och jag vill inte riskera att sitta på ett "lager" med delar som bara blir liggande. Ska jag ta delar så blir det bara till min egen bil. Tack Per för tipset på delar som kan vara bra att ha.
  2. Har hittat en Mustang 66:a på en liten firma i USA som jag förhoppningsvis kommer att ta hem i vår. Jag minns att jag läste ett tips någonstans om att ta med delar hem i bilen, för att sedan sälja dem i Sverige och göra en liten förtjänst. Firman med bilen tyckte också att det kunde vara en bra idé och ska i så fall hjälpa mig med detta och packa ner delarna så att bilen inte riskerar att skadas. Då blir frågan, vad ska man satsa på för delar? Vilka delar finns det efterfrågan på? Jag antar att det är delar som väger en del och är dyra att frakta som är mest intressanta. Jag har försökt skaffa mig en uppfattning men det var inte så enkelt. Denna firma sysslar mest med äldre Mustanger så det är väl delar till dessa som är aktuellt i första hand. Är det överhuvudtaget en bra idé att fylla bilen med delar eller riskerar man att stå med ett "lager" sen som blir svårt att sälja? Tack på förhand för tips!
  3. Hade samma funderingar som dig för ett par år sen. Slutade med att jag lämnade stolarna till SYBO i Långshyttan, www.sybo.se Han är grym på bilinredningar. Några mil extra att åka men väl värt det om du frågar mig.
  4. Ja, fördelen med att ta hem den olackad är dels att man har bättre möjlighet att kolla upp att den hamnar hos en duktig lackerare, dessutom kan man ju då kontrollera underarbetet.
  5. Går det att säga något generellt om amerikanska lackarbeten? Har kikat på en Mustang som ska säljas antingen bara rostlagad eller även med ny lack. Det skulle kosta 5000 $ extra för lacken, det är väl ungefär samma pengar som man får ge för en hellack här i Sverige. Trots att jag har lämnat bort ganska många lackjobb så tycker jag att alla firmor jag har anlitat här i Sverige har fuskat eller slarvat så på ett sätt vore det skönt att få den lackad innan den skickas så att man slipper tänka på det sen. Jag förstår att det givetvis varierar mycket mellan olika verkstäder, men jag tänkte bara om man rent generellt kan säga något om amerikanska lackarbeten?
×
×
  • Create New...