Jump to content

nyto

Medlemmar
  • Inlägg

    22
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

nyto last won the day on 7 april 2018

nyto had the most liked content!

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

nyto's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

12

Omdömespoäng

  1. nyto

    Lamda??

    Månge tack Tbird Han som grovprogrammerade megan,får titta på de,för det ligger en hel del nivåer över mina kunskaper ! /Nyto
  2. nyto

    Lamda??

    Tjenare Har en mustang-68 ht med en 351w. Motorn nyren.nyborrad 03,smidda kolvar,E street toppar med små ventiler,lite vassare kam långa tubes o 2,5 tums vidare, enplansinsug med Bosch motorsport 870 cc spridare,76mm spjällhusmed tps givare,paxton kompressor+ dumpventil o en tko 600 låda nyinsatt. Har ju sett här på forumet,att några kör/ har kört med något liknande. Frågan är: vad har ni kört med för lamdavärden genom registret? Har nu kört 50-60 mil jäklit fett,ca 10,8-11.3 vid 1800 varv ca 100km/timmen men kanske mer rätt 12-12,5 vid fullgas! Sprutet är ett megasquirt v3. Som sagt var,synpunkter på lamdavärden. MVH/Tonny
  3. Tjenare En bra sida för o kolla rullomkrets + hastighet är www.rullomkrets.se Hade/nyto
  4. Tjenare Jag kör med 235/60 15 bak,o 205/60 15 fram. Funkar bra/hade nyto
  5. Hej Har nu en treväxlad manuell med korta ettan,o vill nog pilla dit en manuell, med överväxel. Frågan är vad som ger minst besvär,helst något som bara bultas dit,om det finns. Bil: 68 HT, 351W ca 400 kus,utväxling 3,50 med diff. MVH/Tonny
  6. nyto

    SHELBY

    Aj f...de ante mej!! Då får det bli nya prylar!! Tack för svaret/nyto
  7. nyto

    SHELBY

    Tjenare Har nyss gjort en Shelbysänkning på en 68 HT,när jag sänkte ner den på hjulen igen,utan att sätta dit dom övre stötdämparfästena,så pekade stötdämparna in mot tornen ganska mycke. Shimsade då stötdämparna på ena sidan,för att få dom centrerade i övre hålet. Ska man göra så?? Eller ska dom undre kopparna vara så rörliga,att dom styr upp själv,dom jag har är nog original, så det är väl möjligt att dom fastnat,om dom då senare släpper,så blir det ju tokigt med shimsningen.
  8. Mycket bra info!! Då är det 3,03 lådan jag har. Månge tack/nyto
  9. Det är dit jag vill komma,men då hoppar det nog ut lite grejer från motorn! Så det var därför jag ställde frågan. Men tack för svaret/nyto
  10. Tjenare Jag kanske har fel,men,det finns väl två sorters manuella trepetade lådor till en 64-73 musse? Kort respektive lång etta,o i sådana fall,hur ser man det? På min finns inget som anger det,ingen plåt eller så. Någon som vet? MVH/nyto
  11. Kanske lite luddigt formulerat!! Men,kan man plocka en från Mustang 2-a,eller ändå nyare??
  12. Tjenare Jag har en ganska ruggig utväxling på min bakaxel,3000 rpm o 70 knyck med gps!! Tänkte därför försöka hitta något beg,till min musse-68 med v8. Någon som vet vilka årsmodeller man kan använda sig av,utan att det blir problem?? Har nu en 8 tummare med diff,byta utväxling är ju en utväg,men kan va bra att ha till något annat. MVH/nyto
  13. Tjena! Namn:Tonny(kallas nyto) Köpte en gammal -68,för några år sedan,närmare bestämt juni-08. Har väl alltid varit snabb på att riva sönder grejer snabbt,sen blir det gärna liggandes ett tag!! MEN!! Kors i taket!! Nu j... har det tagit fart,allt är rostlagat(var inte mycket)men allt ligger i atomer,överallt. Väntar nu på en tid för lackering(mattsvart)blir inget originalbygge,utan så att jag själv blir nöjd,tillsvidare. Sen får vi väl se hur mycket som blir över efter ihopmonteringen,kanske kan bli en del(hypotetiska)frågor framöver. Hade/nyto
×
×
  • Create New...