Jump to content

taxidriver

Medlemmar
  • Inlägg

    7
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

taxidriver's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Ja de där med motorljudet var ju på skoj....Men i helhet så har tråden varit till väldigt mycket hjälp. Gäller ju bara att få säljaren att förstå att det inte är en guldskatt som han sitter på (vilket det verkar som) . En annan sak så är det att när jag kollat runt på olika annons sidor så verkar det som att det inte är jättemånga mustanger till salu alls och speciellt inte renoveringsobjekt. På blocket ligger det bar ett objekt med raksexa, en 69a som dom begär 65000kr för http://www.blocket.se/stockholm/Ford_mustang_52095334.htm?ca=16&w=3 Det fanns ju även ett par v8 projekt som var lägre pris på en 67a för 40k och en 70a för 55k Är detta fenomen årstidsbetonat eller är det generellt dåligt med bilar?
  2. Herre jösses vilket ös:cool: E ju farligt å kolla på sådant. V8 ljudet e ju alltid trevligt, men det njuter jag redan i min galaxie 64. Tycker man ljudet från raksexan e för tamt så e ju en lösning att sätta en ordentlig högtalare i motorrummet å bränna en skiva med lite olika motoljud:D Då kan man ju välja vad den ska låta som....tänk er folks reaktion när dom går förbi och den fina bilen låter som en gammal catterpillar eller varför inte som en tänkulemotor
  3. Jag får faktiskt lov att säga att det är synd att inte fler i Sverige har fått upp ögonen för raksexorna. Varför skulle det vara bortkastat med att trimma en raksexa? Med rätt prylar så kan du få riktigt bra prestanda +bättre vrid än vad du kan få ur en v8. Sedan så det finns bättre plats att plocka på en turbo på en sådan motor om man så skulle önska. Ja marknaden beter sig lite lustigt...Egentligen borde ju en fin bil med orginal sexa vara värd mer eftersom att den är ganska ovanlig. Uppskattar man en vackert designad bil som faktiskt Mustangen är och gillar att åka på olika träffar så borde det inte spela så stor roll vad det sitter för motor i den, utan att istället njuta av ekonomin som en mindre motor medför och använda den mer... som att ha den som bruksbil tex.
  4. Får se vad det blir av det som sagt....Av gammal sur erfarenhet så vet man ju att ett litet rosthål alltid blir mycket större när man börjar knacka än vad man kunde tro från början. V8 konvertering e nog inget som som jag skulle fundera på om man tog tag i projektet utan istället trimma och renovera motorn som sitter i. Frågan e ju bara hu resten hänger med i drivlinan. C4 automaten brukar ju vara tålig+att det finns gott om prylar om man vill förstärka den men frågan är ju hur det är med den 4 bultade bakaxeln?
  5. Ja man får väl se vad det blir av det...Kanske blir att man drar hem den och vidareförmedlar den om priset blir det rätta. Rostlagning och tillverkning av golvplåtar är jag inte särskilt orolig över eftersom att jag har en del erfarenhet av det. Jag tycker mest att det är synd att bilen rostar bort till ingen nytta.
  6. Ja får väl se vad som händer. Ska förhandla lite i nästa vecka. Det är ju ett styvt jobb att få fram bilen (stod mycket annat bråte i vägen framför) Här hittade jag en kul sida med lite roliga prylar till fords rak 6or http://classicinlines.com/alumoverview.asp
  7. Hej. Jag har sprungit på ett objekt som består av en mustang från 1965. Det är en 2 dörrars ht (fanns det några andra?) Den har en rak 6a som verkar vara en 200 cid med topplock från en 170 cid som går runt och en c4 automatlåda. Bilen behöver verkligen allt men är inte utom räddning. Bla mycke rost + lack inredning bromsar och motor. Tyvär så har den 4 bultade fälgar och ramlat ur registret:( Tråkigt nog så har bilen stått uppställd väldigt dumt utomhus i en slänt bakom ett skjul med pressenning dom senast 20+? årena. Vad ska man då betala för ett sådant objekt? 6a och fyrbultat verkar ju inte så kul...fast de e ju klart att dom verkar ju tacksamma att trimma:D
×
×
  • Create New...